Svensk politik nr 3

Jo, det är för jäkla illa att ha gängkriminella så nära sig som JÅ har. Speciellt med partiets brösttoner om "bristande vandel", förbjuda umgänge med gängkriminella/utvisa deras familjer etc. Men hans väljare bryr sig väl inte om vilken säkerhetsrisk det är 🤷‍♀️
Måste ju om inte annat kännas lite som ett hugg i ryggen för kompisarna när Åkesson talat om att låsa in gängkriminella utan brottsmisstanke.
 
Cantwell skriver om att det faktiskt är en reell säkerhetsrisk när en partiledare umgås med personer från organiserad brottlighet: "Ledaren för ett stort riksdagsparti ska i sitt privatliv inte ens vara i närheten av människor som figurerar i brottsliga sammanhang av den här digniteten. Det går inte att utesluta att han utsätts för otillbörliga påtryckningar eller utpressning."
Inte ofta jag håller med journalister från Aftonskiten -men nu gör jag det. Jag har inga motsättningar om Åkesson nu ryker för att statuera exempel. Situationen i Sverige är inte för vacker och det är politikernas fel som i många många drivit en helt galet vansinnig politik som bidragit till att svenska folket lever otryggt. Då kan dom inte festa med kriminella. Bort, bort!!
Hade det varit en partiledare för något annat parti hade han fått gå. Sedan är det ju problematiskt för KD att de också har en partiledare, som dessutom är vice statsminister, också glatt festade med gänget.
Med tanke på jag skrivit ovan ska det givetvis vara rättvist. Frågan är hur länge journalisterna vågar hålla den här grytan levande och få bort Åkesson, med tanke på de partier som journalisterna omhuldar och röstar på, så finns typ samma problematik -politiker som fixar fester ihop med Hamas och öppet kramas med dem, ABF skandal i Botkyrka som MA inte hade en aning om vad som föregick, Dagostar är så förtjust i sin ordförande i Angered som helt öppet skyltar med att denne anser att terrorstämplade organisationer inte längre ska klassas som terrorister....ja det finns säkert mer skräp i gömmorna som journalisterna inte riktigt har lust att lyfta fram.....

 
Nä nä nu överdiver du. MA sitter ju kvar trots att S har haft gängkriminella som sålt deras lotter. Det är ju betydligt värre
Ska man tolka din avfärdande inställning till Åkesson-avslöjandet som att du tycker att det är helt oproblematiskt att SD umgås med gängkriminella?

Fick nämligen intrycket tidigare att du varit lite upprörd över gängkriminaliteten, men nu verkar du ju faktiskt inte alls ha något problem med organiserad brottslighet i sig. Det verkar tvärtom som om du tycker att gängkriminalitet med kopplingar till SD är helt ok.

Det blir tyvärr särskilt svårt att hädanefter ta dina utspel om gängkriminalitet på allvar, om du smiter undan att göra vad som egentligen är en mycket enkel gränsdragning i den här frågan.
 
Nu kommer det fram att Hedarv haft flera kriminella folkbokförda på sin gård, bland annat en som dömts för bedrägeri mot en äldre kvinna. Vilken trevlig kompis!
https://www.expressen.se/nyheter/sverige/gangmedlemmar-var-folkbokforda-hos-robert-hedarv/

Och från Kristersson hörs det inget. Här finns en intressant parallell till hur Palme skötte Geijeraffären https://arbetet.se/2024/10/06/jimmie-akessons-brollop-blir-ulf-kristersson-geijeraffar/
Att Kristersson inte agerar börjar bli väldigt förutsägbart, alla samarbetspartier borde veta bättre men som vanligt gör de inget annat än blundar för allt som sker. Vid det här laget har jag gett upp hoppet om att de någonsin kommer utkräva SD på ansvar, eller ta det själva.
 
Att Kristersson inte agerar börjar bli väldigt förutsägbart, alla samarbetspartier borde veta bättre men som vanligt gör de inget annat än blundar för allt som sker. Vid det här laget har jag gett upp hoppet om att de någonsin kommer utkräva SD på ansvar, eller ta det själva.
Ulf vet mycket väl att om han "agerar" är han inte statsminister längre. Det kommer ju ett val framöver och han vill ju ha en ny period att statsministra
 
Finns få som är så maktgalna som UK. Han är beredd att offra alla sina värderingar för att få vara stadsminister. SD kör ju över honom konstant, väldigt obehagligt.
SL var ju exceptionellt maktgalen. Han blev ju avsatt men skulle absolut dit igen. Men sen höll det inte länge förren han insåg att han skulle avgå
 
Inte ofta jag håller med journalister från Aftonskiten -men nu gör jag det. Jag har inga motsättningar om Åkesson nu ryker för att statuera exempel. Situationen i Sverige är inte för vacker och det är politikernas fel som i många många drivit en helt galet vansinnig politik som bidragit till att svenska folket lever otryggt. Då kan dom inte festa med kriminella. Bort, bort!!

Med tanke på jag skrivit ovan ska det givetvis vara rättvist. Frågan är hur länge journalisterna vågar hålla den här grytan levande och få bort Åkesson, med tanke på de partier som journalisterna omhuldar och röstar på, så finns typ samma problematik -politiker som fixar fester ihop med Hamas och öppet kramas med dem, ABF skandal i Botkyrka som MA inte hade en aning om vad som föregick, Dagostar är så förtjust i sin ordförande i Angered som helt öppet skyltar med att denne anser att terrorstämplade organisationer inte längre ska klassas som terrorister....ja det finns säkert mer skräp i gömmorna som journalisterna inte riktigt har lust att lyfta fram.....
Kom igen nu, du behöver inte vara så barnslig att du skriver "Aftonskiten". Sedan skulle nog många hålla med om att Cantwell är en av de bästa journalisterna i Sverige, trots att han skriver för en kvällstidning. De flesta etablerade tidningarna som finns, oavsett om det är dagspress eller kvällspress, har åtminstone några riktigt bra journalister som gör reportage där politisk färg inte märks alls. Jag vet inte heller om du missade att precis alla tidningar hyperfokuserade på El-Haj när det begav sig. Samma med ABF i Botkyrka och V och palestinavänner som gått över gränsen. Du måste ha levt under en sten om du inte noterat alla skriverier?

Sen förstår jag inte alls vad du far efter när du påstår att Dadgostar är för förtjust i Lundberg från Angered? En ren lögn. Visst, många av hans närmare partivänner kommunalt backar honom, men inte högsta ledningen... https://omni.se/dadgostar-lundberg-kan-uteslutas-fran-partiet/a/3MmGQv
 
Kom igen nu, du behöver inte vara så barnslig att du skriver "Aftonskiten". Sedan skulle nog många hålla med om att Cantwell är en av de bästa journalisterna i Sverige, trots att han skriver för en kvällstidning. De flesta etablerade tidningarna som finns, oavsett om det är dagspress eller kvällspress, har åtminstone några riktigt bra journalister som gör reportage där politisk färg inte märks alls. Jag vet inte heller om du missade att precis alla tidningar hyperfokuserade på El-Haj när det begav sig. Samma med ABF i Botkyrka och V och palestinavänner som gått över gränsen. Du måste ha levt under en sten om du inte noterat alla skriverier?

Sen förstår jag inte alls vad du far efter när du påstår att Dadgostar är för förtjust i Lundberg från Angered? En ren lögn. Visst, många av hans närmare partivänner kommunalt backar honom, men inte högsta ledningen... https://omni.se/dadgostar-lundberg-kan-uteslutas-fran-partiet/a/3MmGQv
Men bara för ett par dagar sen var ju Nooshi ute i blåsväder IGEN ang Israel eller var det Israhell.... Det känns som om hon har kopplingar till Iran
 
Jag undrar om inte är så att SD inte är mot gängkriminalitet - de är nog bara ute för att eliminera konkurrensen och underminera förtroendet för samhället.

Åkesson som öppet frotterar sig med gängledare och ser inget problem med det. 38 (sic!) kandidater med gängkopplingar i förra valrörelsen. Plus då en dålig humor som de inte kan släppa trots att de varken tillåter den från andra eller bryr sig om om folk såras

https://www.aftonbladet.se/ledare/a...esson-forbjuda-gangen-eller-bjuda-dem-pa-fest
 
Kom igen nu, du behöver inte vara så barnslig att du skriver "Aftonskiten". Sedan skulle nog många hålla med om att Cantwell är en av de bästa journalisterna i Sverige, trots att han skriver för en kvällstidning.
När jag var liten räknades Aftonbladet och Expressen som ett riktigt lågvattenmärke när det kom till seriös journalistik. Det följer liksom med mig.
Vilka är många? Ja - många vänster så gillar såklart Cantwell. Samma personer ger säkert tumme upp för Lindberg och Sima ochså. :sneaky: De flesta journalister på gammelmedia är vänster så det är givet "många skulle nog hålla med om att Cantwell".....MEN Se upp...det börjar luckras upp och det kommer fler alternativmedia som suger upp seriösa journalister som inte är dragna åt vänster.
De flesta etablerade tidningarna som finns, oavsett om det är dagspress eller kvällspress, har åtminstone några riktigt bra journalister som gör reportage där politisk färg inte märks alls.
Ok, men dit hör inte Cantwell
Jag vet inte heller om du missade att precis alla tidningar hyperfokuserade på El-Haj när det begav sig. Samma med ABF i Botkyrka och V och palestinavänner som gått över gränsen. Du måste ha levt under en sten om du inte noterat alla skriverier?
Jo men att det skrivs en massa är en sak -men hur följs det upp och hur lång tid håller det journalistiska drevet på och VILKA är det som drevar? Jaaa.... det fläktade lite i MA:s hår under El-Haj skandalen, men några påtryckningar / tuffa frågor om avgång för hennes del upplevde inte jag i alla fall. Även fast MA hade vetskap om att El-Haj försökt mygla in en kompis genom migrationsverket. Händelsen är i mina ögon är lika grav som Anna K Batras korrupta handlande.
Botkyrka (rena rama maffiametoder) inga avgångsfrågor /påtryckningar från journalister. MA behövde bara deklarera att det handlade om internt tjafs, sen var det över. MA:s Lotterihärva - Näää inga avgångsfrågor där heller......
V och palestinavänner som gått över gränsen. Du måste ha levt under en sten om du inte noterat alla skriverier?
Har helt missat när "Palestinavänner" som gått över gränsen, tagits upp på reportage på Sveriges skattefinansierad tv-nyheter? Nog kan man ju tycka att våldsbejakande extremism på våra gator borde belysas av SVT? Hade det varit blekfeta nazistdemonstranter såee gissningsvis lite mer fart på SVT......
Har inte kunnat hitta någon granskningen över de organisationer som ordnar de här palestinademonstrationerna. Vem ger pengar, vilka personer är drivande, finns det kopplingar till Hamas, Hizbolla...... Iran......................Kurdiska räven.......................................... Ryssland:nailbiting:

Sen förstår jag inte alls vad du far efter när du påstår att Dadgostar är för förtjust i Lundberg från Angered? En ren lögn.
Vad beträffar terroristhyllande Lundberg så utesluten är han ju inte...........han är "avstängd" som ordförande. Tycker du det är lämpligt att ha en person i ett svenskt demokratiskt folkvalt parti, som öppet sympatiserar med Hamasallierade organisationer och tydligt deklarerar åsikten att de inte är några terrorister:confused:
Visst, många av hans närmare partivänner kommunalt backar honom, men inte högsta ledningen...
Hrm just det.....närmare partivänner kommunalt backar honom. Får jag gissa _försiktigt_ så är hans närmsta partivänner även palestinavänner? Värdefulla potentiella väljare för Dagostar. Skulle hon bestämma sig för att utesluta en lokal ordförande som har stort stöd av palestinavänner -ja dom lär alla gånger bli väldigt gramse på henne....och i protest kanske struntar i att gå till vallokalerna eller röstar på ett annat parti.
 
När jag var liten räknades Aftonbladet och Expressen som ett riktigt lågvattenmärke när det kom till seriös journalistik. Det följer liksom med mig.
Vilka är många? Ja - många vänster så gillar såklart Cantwell. Samma personer ger säkert tumme upp för Lindberg och Sima ochså. :sneaky: De flesta journalister på gammelmedia är vänster så det är givet "många skulle nog hålla med om att Cantwell".....MEN Se upp...det börjar luckras upp och det kommer fler alternativmedia som suger upp seriösa journalister som inte är dragna åt vänster.

Ok, men dit hör inte Cantwell

Jo men att det skrivs en massa är en sak -men hur följs det upp och hur lång tid håller det journalistiska drevet på och VILKA är det som drevar? Jaaa.... det fläktade lite i MA:s hår under El-Haj skandalen, men några påtryckningar / tuffa frågor om avgång för hennes del upplevde inte jag i alla fall. Även fast MA hade vetskap om att El-Haj försökt mygla in en kompis genom migrationsverket. Händelsen är i mina ögon är lika grav som Anna K Batras korrupta handlande.
Botkyrka (rena rama maffiametoder) inga avgångsfrågor /påtryckningar från journalister. MA behövde bara deklarera att det handlade om internt tjafs, sen var det över. MA:s Lotterihärva - Näää inga avgångsfrågor där heller......

Har helt missat när "Palestinavänner" som gått över gränsen, tagits upp på reportage på Sveriges skattefinansierad tv-nyheter? Nog kan man ju tycka att våldsbejakande extremism på våra gator borde belysas av SVT? Hade det varit blekfeta nazistdemonstranter såee gissningsvis lite mer fart på SVT......
Har inte kunnat hitta någon granskningen över de organisationer som ordnar de här palestinademonstrationerna. Vem ger pengar, vilka personer är drivande, finns det kopplingar till Hamas, Hizbolla...... Iran......................Kurdiska räven.......................................... Ryssland:nailbiting:


Vad beträffar terroristhyllande Lundberg så utesluten är han ju inte...........han är "avstängd" som ordförande. Tycker du det är lämpligt att ha en person i ett svenskt demokratiskt folkvalt parti, som öppet sympatiserar med Hamasallierade organisationer och tydligt deklarerar åsikten att de inte är några terrorister:confused:

Hrm just det.....närmare partivänner kommunalt backar honom. Får jag gissa _försiktigt_ så är hans närmsta partivänner även palestinavänner? Värdefulla potentiella väljare för Dagostar. Skulle hon bestämma sig för att utesluta en lokal ordförande som har stort stöd av palestinavänner -ja dom lär alla gånger bli väldigt gramse på henne....och i protest kanske struntar i att gå till vallokalerna eller röstar på ett annat parti.
Kan du inte se skillnad på ledarskribenter som Lindberg och Sima jämfört med tex. Cantwell så blir det väldigt svårt att föra ett samtal. Jag menar alltså inte opinionsbildande texter när jag nämner att det finns god journalistik (du borde väl egentligen hålla med tex. Expressens ledare många gånger, även om det inte hör hit). Och "gammelmedia" är inte vänster, det är helt befängt! Har du ens koll på den politiska beteckningen på olika tidningar/medier? Det låter inte alls så.

Du har ju noll koll på hur mycket tex. SVT rapporterat om Palestinarörelsen på ett negativt sätt? Eller att vänsterpartiet uteslutit en person som tyckte att V "slickar sioniströv" förra året, och du måste ju förstå att personen som klev av frivilligt gjorde det efter påtryckningar och samtal med partiet? Och Lundberg KAN ju fortfarande uteslutas, det är poängen. Och snälla, gå inte på den här "valboskaps"-retoriken. Som att vänstern bara stöttar Palestina för att de vill attrahera väljare från mellanöstern, och att det inte hade något att göra med solidaritet.

Och uppenbarligen kan du inte diskutera Åkessons flagranta umgänge med gängkriminella - utan att börja veva om något helt annat.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 236
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 935
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Fejkljus
  • Märkning på kläder

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp