När jag var liten räknades Aftonbladet och Expressen som ett riktigt lågvattenmärke när det kom till seriös journalistik. Det följer liksom med mig.
Vilka är
många? Ja -
många vänster så gillar såklart Cantwell. Samma personer ger säkert tumme upp för Lindberg och Sima ochså.
De flesta journalister på gammelmedia är vänster så det är givet "många skulle nog hålla med om att Cantwell".....MEN Se upp...det börjar luckras upp och det kommer fler alternativmedia som suger upp seriösa journalister som inte är dragna åt vänster.
Ok, men dit hör inte Cantwell
Jo men att det skrivs en massa är en sak -men hur följs det upp och hur lång tid håller det journalistiska drevet på och VILKA är det som drevar? Jaaa.... det fläktade lite i MA:s hår under El-Haj skandalen, men några påtryckningar / tuffa frågor om avgång för hennes del upplevde inte jag i alla fall. Även fast MA hade vetskap om att El-Haj försökt mygla in en kompis genom migrationsverket. Händelsen är i mina ögon är lika grav som Anna K Batras korrupta handlande.
Botkyrka (rena rama maffiametoder) inga avgångsfrågor /påtryckningar från journalister. MA behövde bara deklarera att det handlade om internt tjafs, sen var det över. MA:s Lotterihärva - Näää inga avgångsfrågor där heller......
Har helt missat när "Palestinavänner" som gått över gränsen, tagits upp på reportage på Sveriges skattefinansierad tv-nyheter? Nog kan man ju tycka att våldsbejakande extremism på våra gator borde belysas av SVT? Hade det varit blekfeta nazistdemonstranter såee gissningsvis lite mer fart på SVT......
Har inte kunnat hitta någon granskningen över de organisationer som ordnar de här palestinademonstrationerna. Vem ger pengar, vilka personer är drivande, finns det kopplingar till Hamas, Hizbolla...... Iran......................Kurdiska räven.......................................... Ryssland
Vad beträffar terroristhyllande Lundberg så utesluten är han ju inte...........han är "avstängd" som ordförande. Tycker du det är lämpligt att ha en person i ett svenskt demokratiskt folkvalt parti, som öppet sympatiserar med Hamasallierade organisationer och tydligt deklarerar åsikten att de inte är några terrorister
Hrm just det.....närmare partivänner kommunalt backar honom. Får jag gissa _försiktigt_ så är hans närmsta partivänner även palestinavänner? Värdefulla potentiella väljare för Dagostar. Skulle hon bestämma sig för att utesluta en lokal ordförande som har stort stöd av palestinavänner -ja dom lär alla gånger bli väldigt gramse på henne....och i protest kanske struntar i att gå till vallokalerna eller röstar på ett annat parti.