Jag har också alltid haft ont om pengar, men är din motsats. alltid problem med tänderna. Gått extra till tandläkaren i tonåren osv, fått extra med fluor osv. Många lagningar som vuxen. Jag har inte varit extrem på något vis alls, inte haft konstiga matvanor, ätit godis mer än man bör eller druckit en massa läsk i onödan. Däremot juice, vi fick äpplejuice i skolan. Tog lång tid innan jag fick veta att juice är skitdåligt för tänderna, jag drack juice hemma och i skolan, när jag flyttade hemifrån drack jag juice och Loka och någon gång i veckan sockerfri läsk. Har ofta fått frågan "hur mycket läsk dricker du?" tills jag en dag fick frågan om vad jag drack, istället för om jag drack läsk. Juice är precis lika illa för tänderna som läsk, men det visste inte jag, hade alltid hört hur dåligt läsk var så det sparade jag in på. Men alltså inte juice... det var då jag gick över till loka och ramlösa helt nästan. Skadan var redan skedd. Lagningar som behöver lagas om, tänder som blir sköra av lagningarna och bits sönder och behöver lagas om osv. Och pga fluor mineralstörningar sa tandläkaren. Skador på tänderna av för mycket fluor.
Mina barn fick en annan uppväxt än vad jag fick och de ringer mig fortfarande och skryter när de varit hos tandläkaren på sitt besök "jag hade inga hål!
". Den biten gjorde jag rätt i alla fall och än så länge gick inte mina gener i arv där!