Svensk politik nr 3

Hur tänker du att ökad subventionering av flyget leder till att ekonomin ”tar fart”?

Omställningen till elbilar kom till genom politiskalöften och subventioner. När dessa minskas är det då konstigt att elbilsförsäljningen dalar tycker du?

Förresten du får gärna återkomma med svar på mina frågor jag ställer till dig. Det framstår nästan som att du står okunnig och svarslös. Men så kan inte vara fallet, eller…?
När folk flyger mer så genererar det fler jobb både nationellt och internationellt. Folk ska ju även äta, bo och shoppa nånstans under tiden dom är borta.

Var och en får väl betala sin bil. Inget staten ska subventionera.

Fö inväntar vi besked ang sänkt skatt på ISK och mer jobbakatteavdrag 🙂
 
När folk flyger mer så genererar det fler jobb både nationellt och internationellt. Folk ska ju även äta, bo och shoppa nånstans under tiden dom är borta.

Var och en får väl betala sin bil. Inget staten ska subventionera.

Fö inväntar vi besked ang sänkt skatt på ISK och mer jobbakatteavdrag 🙂
Tror du på klimatförändringar? Och att det är människans fel?
 
När folk flyger mer så genererar det fler jobb både nationellt och internationellt. Folk ska ju även äta, bo och shoppa nånstans under tiden dom är borta.

Var och en får väl betala sin bil. Inget staten ska subventionera.

Fö inväntar vi besked ang sänkt skatt på ISK och mer jobbakatteavdrag 🙂

Att tjänsteresandet med flyg påverkar ekonomisk tillväxt mätbart ser jag som högst tveksamt. Har du någon källa till detta?

Om staten inte skall subventionera bilar. Hur tycker du att regelverket för förmånsbilar skall se ut? Hur tänker du med bilskatt? Att säga att staten inte skall subventionera kräver att man då tar ansvar för alternativet. Vad är ditt alternativ? Vi gasar till planeten rasar?
 
Billström lämnar regeringen. Lite otippat sådär, och oklart varför. Hoppas regeringen övertalar Carl Bildt att ställa upp som utrikesminister, så det finns någon enstaka vettig person...
Carl är värd att chilla resten av sitt liv och inte jobba ihjäl sig. Möjligen jobba nån timme i en styrelse varannan vecka
 
Högern förnekar sig inte på twitter iaf, redan figurerat rykten om att han är för mycket av en Palestinavän för den här regeringen, och att vi snart kommer se honom demonstrera tillsammans med Greta. :D
Fast enligt Expressen så hade Ulf ”klampat in på utrikesministerns område” under Natoprocessen och i samband med frigivningen av Johan Floderus
 
Att tjänsteresandet med flyg påverkar ekonomisk tillväxt mätbart ser jag som högst tveksamt. Har du någon källa till detta?

Om staten inte skall subventionera bilar. Hur tycker du att regelverket för förmånsbilar skall se ut? Hur tänker du med bilskatt? Att säga att staten inte skall subventionera kräver att man då tar ansvar för alternativet. Vad är ditt alternativ? Vi gasar till planeten rasar?
Tex så ökade Norwegian sitt passagerarantal med 10% i augusti jmf med samma månad förra året. Så hade vi behållt flygskatten hade vi ändå inte räddat klimatet när övriga väldens flygbolag ökar.

Planeten rasar inte. Den är rund och ligger kvar. Den har överlevt förr utan människor och kommer att göra så även i framtiden.
 
Tex så ökade Norwegian sitt passagerarantal med 10% i augusti jmf med samma månad förra året. Så hade vi behållt flygskatten hade vi ändå inte räddat klimatet när övriga väldens flygbolag ökar.

Planeten rasar inte. Den är rund och ligger kvar. Den har överlevt förr utan människor och kommer att göra så även i framtiden.

Flygskatten är inte borta än. Hur har den påverkat passagerarantalet redan?

Så du förespråkar alltså en värld utan människor! Är du på riktigt?
 
Beror på vad du tjänar. Sänkt skatt märks eftersom den sänks 🙂

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/5Ebrxm/regeringen-sanker-inkomstskatten

Hur tänker du här? Sänkt skatt märks därför att den sänks? Om vi får någon hundring mindre i skatt varje månad märker jag det även om vi ser sämre kommunal service. Regionen hittar på nya sätt att få in pengar. Då kommer vi skatta oss lyckliga för en hundring extra varje månad…

För mig låter det här som en akut plan för att få ner arbetslösheten på bekostnad av reallönerna. Helt enkelt minska skenande a-kassa kostnad som svenska löntagare får bära genom att fler är beredda att ta ett låg betalt arbete för att familjen skall få mat… för att regeringen inte har lyckats med sin politik och vi ser nu den högsta arbetslösheten på decenier.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Oups, här kommer visst en spyboll... :o Sorry! Min mobiltelefon börjar fucka upp. Den är bara runt ett år gammal. Appar hänger sig och...
Svar
0
· Visningar
1 182
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Eftersom jag vet att det finns mycket erfarenhet av katter här på forumet gör jag ett försök med en tråd för att försöka förstå vad som...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: alice
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp