Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Om man zoomar ut och tittar på de Europeiska länderna. Vad är det då som skiljer Sverige från de övriga länderna tänker du när du drar slutsatsen att "Sverige misslyckas med integrationen"? Vad har de andra länderna gjort f(eller inte gjort) för att inte ha den enormt branta stigande trend när det kommer till dödskjutningar?

Men för att en sådan studie ska kunna användas måste ju begreppet "fattigdom" definieras. Jag anser inte att det finns "fattigdom" i Sverige. Det finns människor som har det svårt ekonomiskt. Det finns mammor och pappor som lever med en känsla av otillräcklighet att inte kunna ge sina barn pressenter, resor, fritidsintressen med dyra tillbehör osv. Men är det lika med fattigdom?
Jag tycker det pågår en debatt som istället pekar på att unga killar väljer kriminell bana för dom suktar efter makt, respekt (=andra ska vara rädda för dom) guld, och dyra bilar och div. prylar som indikerar att man är rik och därmed lättare att få flickvänner.

https://www.thelancet.com/journals/...ic countries,12.7% for other Nordic countries.

Economic inequality has ripple effects on various other forms of inequalities in society, which Sweden is facing. It is a well-established fact that economic inequality leads to increase in violence, crime, poverty, and health inequalities, all of which can have lasting generational impact. Sweden is the only European country where fatal shootings have risen significantly since 2000, leaping from one of the lowest rates of gun violence on the continent to one of the highest in less than a decade. Furthermore, of the Nordic countries, Sweden has consistently had the highest at-risk-of-poverty rate since 2011: in 2020, 16% of Sweden's population lived at risk of poverty in contrast to 8.8–12.7% for other Nordic countries.

Så om jag tycker att det inte är någon större förlust om Putin skulle råka bli skjuten -så är jag en person som jublar när FOLK blir dödade?
Du påstod att svenska vänsteranhängare skulle fira om Jimmy blev mördad. Du tycker inte att ett sådant uttalande är sjukt vidrigt? Du påstår med ditt uttalande att svenska vänsteranhängare är mördare allesammans. Snacka om att ha en sjuk inställning till sin politiska motståndare.
Angående din sista fråga anser du att Jimmy och Putler är jämförbara? Anser du att Jimmy är en totalitär diktator som förtrycker, torterar och mördar sig fram? Anser du att man skulle stoppa massmord på hundratusentals genom att mörda Jimmy?

https://www.expressen.se/nyheter/kritiken-mot-ms-nya-kondomdrag-pajigt/

Annat som skapat intern upprördhet är produkter som tagits fram inom M-kansliets kommunikationsavdelning. Källor menar att tonaliteten är helt fel i det allvarliga läge som Sverige befinner sig. Med gängvåld, pressad ekonomi och förhöjt terrorhot.

Bland annat handlar det om en kortlek med tecknade bilder av Kristersson som Ruter kung och partisekreteraren Karin Enström som Klöver knekt.

Men ännu mer irriterar en kondom i moderatblå förpackning med texten ”Vi gör Sverige säkrare” och loggor för Moderaterna och Nato.

:rofl:

Du påstod att svenska vänsteranhängare skulle fira om Jimmy blev mördad.
Efter Hamas slakt så visade många SVENSKA vänsteranhängare sitt fula tryne!
Du påstår med ditt uttalande att svenska vänsteranhängare är mördare allesammans. Snacka om att ha en sjuk inställning till sin politiska motståndare.'
Det fetstilta: Nej det gör jag inte. Du hittar på att jag skriver saker jag inte skriver -varför har du ett behov av att göra så?
Angående din sista fråga anser du att Jimmy och Putler är jämförbara?
Förnekar du (eller glömt) att Åkesson -av vänster kallas nazist, går i Viktor Orbans fotspår / ärenden och är Ryssland vänligt. Vem har glömt när vänstern RASADE då han inte VILLE välja mellan Putin och Biden eller när vänstern påstår vilken SÄKERHETSRISK det är att ge SD (och därmed Åkesson) makt. Gå in på youtube och se klippet då Hultkvist och Ygeman höjjer sina varnande fingrar och kopplingen han (eller SD) har till Putin.
Angående din sista fråga anser du att Jimmy och Putler är jämförbara?
Det är inte jag som jämför Åkesson och Putin. Det är Vänstern som gör den kopplingen.

Efter Hamas slakt så visade många SVENSKA vänsteranhängare sitt fula tryne!

Det fetstilta: Nej det gör jag inte. Du hittar på att jag skriver saker jag inte skriver -varför har du ett behov av att göra så?

Förnekar du (eller glömt) att Åkesson -av vänster kallas nazist, går i Viktor Orbans fotspår / ärenden och är Ryssland vänligt. Vem har glömt när vänstern RASADE då han inte VILLE välja mellan Putin och Biden eller när vänstern påstår vilken SÄKERHETSRISK det är att ge SD (och därmed Åkesson) makt. Gå in på youtube och se klippet då Hultkvist och Ygeman höjjer sina varnande fingrar och kopplingen han (eller SD) har till Putin.

Det är inte jag som jämför Åkesson och Putin. Det är Vänstern som gör den kopplingen.
Du gillar att inte svara på frågor ser jag utan mest ranta runt om saker som inte har med ämnet att göra. Som vanligt fullständigt meningslöst att försöka få dig att uttrycka någonting konkret utan det är bara svammel och obefogat hat utan bakgrund.

Du gillar att inte svara på frågor ser jag utan mest ranta runt om saker som inte har med ämnet att göra. Som vanligt fullständigt meningslöst att försöka få dig att uttrycka någonting konkret utan det är bara svammel och obefogat hat utan bakgrund.
Och du har en förkärlek till ändra det som egentligen skrivs. Jag tillstår att jag kan bli imponerad av hur du lyckas få till slagen under bältet eller en träff mellan benen

Nej ok...men dom har släppt fram och kommer att släppa fram en vänster regering!
Senast fick de igenom många förslag som absolut inte var vänster (det är trots allt lite imponerande, även om jag inte tycker att de förslagen är bra), och sossarna har förflyttat sig åt mitten under en lång tid. Du måste väl kunna mer om politisk ideologi än så, än att anta att det kanske mest marknadsliberala och frihetliga partiet är vänster? Frågor om allas lika värde, jämställdhet och antirasism är liksom inte en fråga om att vara höger och vänster egentligen.

S har aldrig regerat med V och C var i allians med M, KD, L innan de slöt ett avtal med djävulen och bestämde sig för att slicka SD. All heder åt dom. Olikt L som påstår att de fortfarande är liberaler men bara är patetiska och svikit sina kärnväljare. Klimatpolitiken och ministern (som är L) är helt galen och kommer resultera i större klimatförändringar. Men det så klart, SD tror inte på klimatförändringar och det kommer lösas med elektriska flygplan och kärnkraft - som inte ens kommit till att någon aktör vill satsa på svensk kärnkraft.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar