Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det är kontentan -rätt uppfattat :up: Dock håller jag inte med dig om "några" pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, som du skriver. Jag säger en STOR del av vänstern (alltså inte oklar politisk tillhörighet) skulle fira. Med tanke på hur tongångarna här på buke har låtit om högerblocket. Du måste ju själv komma ihåg hur din oro för att Sverige är på väg mot en statsmakt likt kommunist kina, Ryssland, Ungern....ja du känner till allt det. Och dessutom förfasat dig över hur M, L och KD lierat sig med nazister. Det är väl självklart att du skulle bli glad att Nazistledaren försvinner.
Vad har du för kontakter egentligen? Jag har inte sett en enda kommentar där Vilks död firats av "vänstern". Visst är det några enstaka idioter som jublat men att ge dem politisk tillhörighet känns väldigt riskabelt. Du verkar leva i ett universum som skiljer sig kraftigt från de flesta andras. Har du funderat på att leta upp en ny vänskara och börja ett nytt liv, ett liv där inte hot mot politiska motståndare är vardag och men inte gläds åt andra människors död?

Alltså jag blir lite chockad över det här med Vilks, @gulan du vet att chefredaktören för Flamman fick Lars Vilks stipendium nu senast va? Och det finns huuuur många vänstermänniskor som helst som värdesätter en fri och provocerande konst. Sedan problematiserar såklart många budskapet, men samma personer kan ändå värdesätta fri konst!
Åhhh blir du chockad:nailbiting: . Sök lite Lars Vilkstrådar här på buke så kan du själv se hur fegt många diskuterade? Ja, jo visst ska vi har yttrandefrihet och inte ska man bli hotad till livet för man väljer att kränka islam...MEN å andra sidan.....bla bla bla.
Nu vill rätt många inte kännas vid hur de resonerade DÅ.

Åhhh blir du chockad:nailbiting: . Sök lite Lars Vilkstrådar här på buke så kan du själv se hur fegt många diskuterade? Ja, jo visst ska vi har yttrandefrihet och inte ska man bli hotad till livet för man väljer att kränka islam...MEN å andra sidan.....bla bla bla.
Du menar alltså att du sett folk på BUKE glädjas åt hans död? Nu tar du väl i lite väl mycket med dina fantasier? Upp till bevis med en länk till ett sådant inlägg.

Men herregud, för det första är inte buke ens särskilt vänster? Och det du beskriver är ju milslångt ifrån att fira någons död, det är att problematisera. Jag tror inte att någon som resonerat så ångrar sig? Det är ju helt befängt. Är det på riktigt bukefalos som du baserar de här fantasifostren om "vänstern" på? Ffs du tror att C är vänster...

Ja det är kontentan -rätt uppfattat :up: Dock håller jag inte med dig om "några" pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, som du skriver. Jag säger en STOR del av vänstern (alltså inte oklar politisk tillhörighet) skulle fira. Med tanke på hur tongångarna här på buke har låtit om högerblocket. Du måste ju själv komma ihåg hur din oro för att Sverige är på väg mot en statsmakt likt kommunist kina, Ryssland, Ungern....ja du känner till allt det. Och dessutom förfasat dig över hur M, L och KD lierat sig med nazister. Det är väl självklart att du skulle bli glad att Nazistledaren försvinner.
Jag räknar mig inte till vänstern och jag skulle inte fälla några tårar om Jimmy dog, jag fällde inga över Palme heller, men inte :devil: jublar man över att politiska ledare mördas i Sverige! En jag kände berättade att han applåderade när det blev känt att Palme mördats, men det var verkligen ett lågvattenmärke i mina ögon. :mad:

Ja, jag anser att SD är Putins nyttiga idioter och att de försöker driva utvecklingen i Sverige åt helt fel håll enligt mig, men jag kommer aldrig applådera en utveckling där svenska politiker mördas. :crazy:

Jag vill också gärna se faktiska länkade bevis på firande över Vilks död här. Har tagit mig ett tag att processa dina påståenden om hur folk skulle reagera på ett hypotetiskt mord på JÅ, för det känns så extremt udda resonemang för att vara Buke. Vi är inte på Flashback ffs!

Jag ogillar hela SD mycket men jag är en civiliserad människa, jag skulle aldrig fira mord. Såna anklagelser vill jag inte ha klistrade på mig.

Jag vill också gärna se faktiska länkade bevis på firande över Vilks död här.
https://www.varldenidag.se/nyheter/gladje-over-lars-vilks-dod-i-sociala-medier/290810
https://www.svd.se/a/z78yp4/jubel-bland-jihadister-pa-natet-efter-lars-vilks-dod
https://nyadagbladet.se/inrikes/muslimer-firar-lars-vilks-dod/
https://www.expressen.se/debatt/till-de-muslimer-som-firar-lars-vilks-dod/

Den sista länken skiljer sig från de andra. Den är skriven av Imamen Kashif Virk. Verksam Imam inom Ahmadiyya församling. Jag har lyssnat på honom vid ett flertal gånger.

Har tagit mig ett tag att processa dina påståenden om hur folk skulle reagera på ett hypotetiskt mord på JÅ, för det känns så extremt udda resonemang för att vara Buke. Vi är inte på Flashback ffs!
Men buke har ju i åratal spytt ut hat mot högerblocket, jag förstår inte hur du har kunnat missa det? Rasister, nazister och fascister är mycket välanvända ord här.
Jag ogillar hela SD mycket men jag är en civiliserad människa, jag skulle aldrig fira mord. Såna anklagelser vill jag inte ha klistrade på mig.
Om man lierar sig med ett politiskt parti (Sveriges största :nailbiting: ) som har en hyfsat stor väljargrupp som kräver särbehandling instiftat i svenska lagboken, som den 7 oktober firar ett fruktansvärt terrorattentat -och detta stora parti vägrar att ta sin hand från sitt systerparti (som ju vägrar fördöma Hamas) ja då får du nog finna dig i att få ett och annat kletat på dig.

https://www.varldenidag.se/nyheter/gladje-over-lars-vilks-dod-i-sociala-medier/290810
https://www.svd.se/a/z78yp4/jubel-bland-jihadister-pa-natet-efter-lars-vilks-dod
https://nyadagbladet.se/inrikes/muslimer-firar-lars-vilks-dod/
https://www.expressen.se/debatt/till-de-muslimer-som-firar-lars-vilks-dod/

Den sista länken skiljer sig från de andra. Den är skriven av Imamen Kashif Virk. Verksam Imam inom Ahmadiyya församling. Jag har lyssnat på honom vid ett flertal gånger.

Men buke har ju i åratal spytt ut hat mot högerblocket, jag förstår inte hur du har kunnat missa det? Rasister, nazister och fascister är mycket välanvända ord här.

Om man lierar sig med ett politiskt parti (Sveriges största :nailbiting: ) som har en hyfsat stor väljargrupp som kräver särbehandling instiftat i svenska lagboken, som den 7 oktober firar ett fruktansvärt terrorattentat -och detta stora parti vägrar att ta sin hand från sitt systerparti (som ju vägrar fördöma Hamas) ja då får du nog finna dig i att få ett och annat kletat på dig.
Du missuppfattar mig. Med "här" menade jag firade över Vilks död på Buke. Jag är fullt medveten om att andra firat det.

Så ditt bevis för att "svensk vänster" firat Vilks död är att posta länkar om att religiösa fanatiker firat hans död?

Nej högerblocket har inte kallats rasister, nazister och fascister, SD har kallats det. Efter att vår "käre" statsminister tog på sig halsbandet och räckte över kopplet till Jimmy så har även han och hans vapendragare gått in i den definitionen.

Så ditt bevis för att "svensk vänster" firat Vilks död är att posta länkar om att religiösa fanatiker firat hans död?

Nej högerblocket har inte kallats rasister, nazister och fascister, SD har kallats det. Efter att vår "käre" statsminister tog på sig halsbandet och räckte över kopplet till Jimmy så har även han och hans vapendragare gått in i den definitionen.
Visst är det så att vi har en majoritet väljare i Sverige som är rasister, nazister och facister eftersom dom har röstat på högerblocket och att alla visste i valrörelsen vad som gällde om högerblocket vann.

Jag använder inte twitter och är väldigt begränsad när det kommer till instagram och fb så är det endast genom hörsägen jag hört att det det var hurrarop på vänstern. Så ja -detta är mitt bevis. Menar du att tidningarna ljuger här?
Vilket bullshit Shaggy!! Ända sedan högerblocket på allvar började prata med SD myntades blåbrun som sedan flitigt används att kleta hela högersidan med. Jag gissar (på mycket goda grunder) att DU nu vill blanda bort korten -bara för att vänstern nu får tillbaka den bajsmacka dom själva tidigare tvingat i högersidan.

Jag använder inte twitter och är väldigt begränsad när det kommer till instagram och fb så är det endast genom hörsägen jag hört att det det var hurrarop på vänstern. Så ja -detta är mitt bevis. Menar du att tidningarna ljuger här?

Vilket bullshit Shaggy!! Ända sedan högerblocket på allvar började prata med SD myntades blåbrun som sedan flitigt används att kleta hela högersidan med. Jag gissar (på mycket goda grunder) att DU nu vill blanda bort korten -bara för att vänstern nu får tillbaka den bajsmacka dom själva tidigare tvingat i högersidan.
Så nu är hörsägen ett bevis för att "vänstern" skulle jublat, när den enda fakta du hittar är kränkta islamister? O_o

Och självklart blev det en blåbrun sörja när moderater, skenheliga KD och ynkryggarna i L började samarbeta med SD, de enda som hade något råg i ryggen bytte partier.

Så nu är hörsägen ett bevis för att "vänstern" skulle jublat, när den enda fakta du hittar är kränkta islamister? O_o

Och självklart blev det en blåbrun sörja när moderater, skenheliga KD och ynkryggarna i L började samarbeta med SD, de enda som hade något råg i ryggen bytte partier.
Visst var det så att Sossarna ville ha maxtak för utomnordiska personer i utsatta områden och att dom heller inte ville ha varken Chinatown, Somalitown eller little Italy i Sverige

Visst är det så att vi har en majoritet väljare i Sverige som är rasister, nazister och facister eftersom dom har röstat på högerblocket och att alla visste i valrörelsen vad som gällde om högerblocket vann.
Vissa är ju absolut rasister, andra kan acceptera viss rasism och andra blundar nog för det. Sedan tror jag absolut att många inte trodde att det skulle bli såhär illa. Jag menar, oppositionen har väl varit de som legat högst i typ alla opinionsmätningar efter valet.

Jag använder inte twitter och är väldigt begränsad när det kommer till instagram och fb så är det endast genom hörsägen jag hört att det det var hurrarop på vänstern. Så ja -detta är mitt bevis. Menar du att tidningarna ljuger här?.
Men du skrev ju att folk på buke skrev så? Du skrev såhär till mig "Sök lite Lars Vilkstrådar här på buke så kan du själv se hur fegt många diskuterade?"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar