Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är inte hörsägen från kompisar eller arbetskamrater. Glädjestormen på sociala medier omtalades i både TV och i dagsmedia. Missade Ni verkligen det?
Så du har dina kompisar och arbetskamrater som säkra källor? Så länge mina kollegor uttrycker vad de tycker och tror men inte kan stödja det med fakta så kallar jag det för hörsägen.

Så du har dina kompisar och arbetskamrater som säkra källor? Så länge mina kollegor uttrycker vad de tycker och tror men inte kan stödja det med fakta så kallar jag det för hörsägen.
Nej -jag menade att det i n t e var hörsägen från kompisar och arbetskamrateter. Sorry -det är jag som är otydlig

Det är inte hörsägen från kompisar eller arbetskamrater. Glädjestormen på sociala medier omtalades i både TV och i dagsmedia. Missade Ni verkligen det?
Men alltså, du länkade till både Världen idag - en bibeltrogen och värdekonservativ dagstidning, och Nya Dagbladet, som är högerextrem (ja, de är till och med NMR-vänliga!) och konspirationsteoretisk, som källor för att styrka ditt påstående förut? Tror inte de återger en särskilt neutral bild av något? Expressen är dock inte lika kontroversiellt.

Men alltså, du länkade till både Världen idag - en bibeltrogen och värdekonservativ dagstidning, och Nya Dagbladet, som är högerextrem (ja, de är till och med NMR-vänliga!) och konspirationsteoretisk, som källor för att styrka ditt påstående förut? Tror inte de återger en särskilt neutral bild av något? Expressen är dock inte lika kontroversiellt.
OK duger en länk från svenska dagbladet då där påtalar jubel på nätet?

Verkligen som vilket demokratiskt parti som helst.....

Och alla borde förresten läsa den här krönikan om tidölagets relation till rättssäkerhet, och hur man skiter i lagrådet oftare än lyssnar på dem: https://www.dn.se/kultur/elsa-kugelberg-tidopartierna-har-skapat-en-kris-for-rattssakerheten/

"Moderaterna har sett till att SD:s attacker på rättssäkerheten blivit många. Tidöpartiernas politik sätter press på landets redaktioner, för i ett land utan robusta skydd mot demokratisk erosion vilar ett större ansvar på medierna, skriver DN:s Elsa Kugelberg."
Vi ska verkligen knäcka dom gängkriminella till varje pris genom att stifta lagar mot dom så staten kan plocka av dom allt vad dom äger såvida dom inte kan bevisa att dom förvärvat dom på ett hederligt sätt. Bevisbördan kommer att ligga på dom gängkriminella 😊

Vi ska verkligen knäcka dom gängkriminella till varje pris genom att stifta lagar mot dom så staten kan plocka av dom allt vad dom äger såvida dom inte kan bevisa att dom förvärvat dom på ett hederligt sätt. Bevisbördan kommer att ligga på dom gängkriminella 😊
Det är ju gulligt att du tror att det bara kommer drabba gängkriminella.

Verkligen som vilket demokratiskt parti som helst.....

Och alla borde förresten läsa den här krönikan om tidölagets relation till rättssäkerhet, och hur man skiter i lagrådet oftare än lyssnar på dem: https://www.dn.se/kultur/elsa-kugelberg-tidopartierna-har-skapat-en-kris-for-rattssakerheten/

"Moderaterna har sett till att SD:s attacker på rättssäkerheten blivit många. Tidöpartiernas politik sätter press på landets redaktioner, för i ett land utan robusta skydd mot demokratisk erosion vilar ett större ansvar på medierna, skriver DN:s Elsa Kugelberg."
Jag har bett om det tidigare, alla sluta vänligen använda den fåniga benämningen och använd det som vettiga skribenter som den du citerar använder, Tidöpartierna.

Varför tror du det skulle drabba hederligt folk som betalar sina skatter och gör rätt för sig?

Nej, det är den största crusade ever i landets historia som ska genomföras
För att det är lite godtyckligt formulerat hittills, och tänk dig ett maktskifte med personer som vill sätta dit meningsmotståndare och hur lite för praktiskt det vore att använda en sådan lag till det.

Jag kommer med största sannolikhet rösta på V i det kommande Europaparlamentsvalet, men om man tänker mer oberoende av parti så tycker jag ändå att Centerns Abir Al-Sahlanis politiska arbete gällande grundläggande mänskliga fri-och rättigheter är beundransvärt, och i led med mina egna åsikter även om jag som bekant är mer vänster än så. https://www.etc.se/inrikes/abir-al-sahlani-c-mitt-jobb-aer-att-goera-folk-obekvaema

Jag kan tänka mig att @sjoberga håller med?
Gillar henne!

Det är skönt att se någon som för en gång skull både kan klippa av sig håret i solidaritet med frihetskämpar i Iran, samtidigt som hon kan kritisera Netanyahu för hur hårt IDF går fram i Gaza. Det borde liksom vara en naturlig instinkt för de flesta, men verkar inte vara möjligt i dagens debattklimat. Sedan har hon haft vettig inställning till chat control, hälsodata och andra frågor som rör integritetsskydd, HBTQI+, MR-frågor och dessutom funkisfrågor. Så egentligen checkar hon av nästan hela listan av frågor som jag bryr mig extra mycket om.

Kul, sänkt skatt på drivmedel och istället höjd skatt på el, något som drabbar de flesta hushållen hårt. :(
Den här regeringen gör verkligen sitt bästa för att slå undan fötterna på folk. Hur var det nu med Busch raljerande före valet om dammsugningen och hennes falukorv som det ska skäras skivor av? Snart är de så tunna att även en blind kan se att både skivorna och argumenten är genomskinliga. 😖

Kul, sänkt skatt på drivmedel och istället höjd skatt på el, något som drabbar de flesta hushållen hårt. :(
Den här regeringen gör verkligen sitt bästa för att slå undan fötterna på folk. Hur var det nu med Busch raljerande före valet om dammsugningen och hennes falukorv som det ska skäras skivor av? Snart är de så tunna att även en blind kan se att både skivorna och argumenten är genomskinliga. 😖
Dom har väl fått elstöd?
Men hav tröst. Om bara några få dagar är det slut på miljöpartiets svenskfientliga klimatpolitik :laugh:. Då kommer hela Sverige att fira med smällare o raketer 🎆🧨:up:

Ja. Det är intressant att det var sånt prat om hur ensamstående mödrar med dålig ekonomi drabbades så hårt av bensinpriset innan valet, jag tänker mig att många av dem de påstod sig värna inte äger en bil, men däremot definitivt har el och därför drabbas av högre elskatt.

Nej, höjningen kommer nu, utan "elstöd".
Jo folk har fått elstöd i år.

EU har godkänt elstöd fram till mars 2024. Så det är upp till varje land att forsätta om man vill. Men troligt vis inte för svensk del då man spår lägre elpriser nästa år.

Det är inget synd om folk. Det blir ju ett nytt jobbskatteavdrag igen. Å andra sidan känns det inte bra då att betala in lite mer skatt så vi kan satsa på välfärden eller bygga ut vindkraften

Jo folk har fått elstöd i år.

EU har godkänt elstöd fram till mars 2024. Så det är upp till varje land att forsätta om man vill. Men troligt vis inte för svensk del då man spår lägre elpriser nästa år.

Det är inget synd om folk. Det blir ju ett nytt jobbskatteavdrag igen. Å andra sidan känns det inte bra då att betala in lite mer skatt så vi kan satsa på välfärden eller bygga ut vindkraften
Skattehöjningen kommer efter nyår och det nya jobbskatteavdraget är en droppe i havet. Inget "elstöd" i vinter utan en spark på smalbenet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar