Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag använder inte twitter och är väldigt begränsad när det kommer till instagram och fb så är det endast genom hörsägen jag hört att det det var hurrarop på vänstern. Så ja -detta är mitt bevis. Menar du att tidningarna ljuger här?
Så lite hörsägen och kränkta jublande religiösa fanatiker är ditt bevis. Du vet "islamist" och "svensk vänster" är inte ord som är synonyma med varandra. Du får gärna klargöra bukekopplingen också för den är definitivt inte uppenbar.

Vilket bullshit Shaggy!! Ända sedan högerblocket på allvar började prata med SD myntades blåbrun som sedan flitigt används att kleta hela högersidan med. Jag gissar (på mycket goda grunder) att DU nu vill blanda bort korten -bara för att vänstern nu får tillbaka den bajsmacka dom själva tidigare tvingat i högersidan.
Ja när de hoppade i säng med SD och lät SD hålla taktpinnen så blev det rätt uppenbart en "blå brun sörja".

Både ja och nej, hela grejen med att låta SD komma in i värmen har ju dessvärre lett till att en del målposter flyttats och att rasism normaliserats. Sedan tycker jag att S kommit med ganska fruktansvärda rasistiska uttalanden och förslag.
Tror inte att rasismen har normaliserats eftersom rasism är något helt annat än det du kallar rasism.

Sen sa ju Magdalena i statstelevisionen att hon alltid sätter Sverige och svenska folket i första rummet. Sen kan man ju fundera på hur det hänger ihop med ansvarslös invandringspolitik som hon var med och genomförde.

Tror inte att rasismen har normaliserats eftersom rasism är något helt annat än det du kallar rasism.

Sen sa ju Magdalena i statstelevisionen att hon alltid sätter Sverige och svenska folket i första rummet. Sen kan man ju fundera på hur det hänger ihop med ansvarslös invandringspolitik som hon var med och genomförde.
Kan du inte beskriva vad du definierar som rasism?

Kan du inte beskriva vad du definierar som rasism?
Rasism är när människor delas upp i raser och dessa raser värderas och rangordnas efter olika egenskaper som anses vara nedärvda och oföränderliga. Från typ 1700 tal började man allvarligt tala om rasism då särskilt europeer började handla med slavar.

En rasist är en anhängare av rasism. Du kan inte påstå att Regeringen är rasister eller att personerna i Regeringen är rasister eftersom dom inte är anhängare av rasism.

Dagens rasism beskriver ogillande av främlingar eller andra grupper i allmänhet. Tror man att det är rasism så har man missuppfattat ordet rasism. Många eller alla som använder det ordet i tex politiken har missuppfattat vad rasism betyder.

Rasism är när människor delas upp i raser och dessa raser värderas och rangordnas efter olika egenskaper som anses vara nedärvda och oföränderliga. Från typ 1700 tal började man allvarligt tala om rasism då särskilt europeer började handla med slavar.

En rasist är en anhängare av rasism. Du kan inte påstå att Regeringen är rasister eller att personerna i Regeringen är rasister eftersom dom inte är anhängare av rasism.

Dagens rasism beskriver ogillande av främlingar eller andra grupper i allmänhet. Tror man att det är rasism så har man missuppfattat ordet rasism. Många eller alla som använder det ordet i tex politiken har missuppfattat vad rasism betyder.
Ja, alltså att dela upp i raser och idka rashygien är ju lite av den ursprungliga betydelsen av begreppet, men nu är det vanligare med nåt slags kulturell rasism. Vilket fortfarande räknas som rasism, så du har fel gällande att dagens rasism inte skulle klassas som rasism.

Ja, alltså att dela upp i raser och idka rashygien är ju lite av den ursprungliga betydelsen av begreppet, men nu är det vanligare med nåt slags kulturell rasism. Vilket fortfarande räknas som rasism, så du har fel gällande att dagens rasism inte skulle klassas som rasism.
Nej, det är bara ett påhitt för att ursäkta sig för man har inte lyckats komma på något ord
för det ändamålet.

Det är inte rasism att stifta en lag som ska minska invandringen tex.

Å så har vi den gängkriminelle som blir tillsagd och tillrättavisad på stan, " är du rasist eller...."

Det är inte hörsägen från kompisar eller arbetskamrater. Glädjestormen på sociala medier omtalades i både TV och i dagsmedia. Missade Ni verkligen det?
Uttrycket glädjestorm hittar jag bara i alternativa medier på extremhögersidan - men allt som refereras till är att sociala medier kopplade till islamism uttryckte glädje över dödsfallet.

Med tanke på att de extremkonservativa islamisterna har mycket mer gemensamt med den konservativa extremhögern i Sverige så är kopplingen till vänstern sådär svag som en sjöis i Skåne i maj? Även om vänstern i vissas mening definierar nästan allt en millimeter till vänster om extremhögern.

Med tanke på att de extremkonservativa islamisterna har mycket mer gemensamt med den konservativa extremhögern i Sverige så är kopplingen till vänstern sådär svag som en sjöis i Skåne i maj?
På vaddå för sätt tänker du att dom har gemensamt -förutom att dom bägge är konsvervativa och extrema?

Uttrycket glädjestorm hittar jag bara i alternativa medier på extremhögersidan - men allt som refereras till är att sociala medier kopplade till islamism uttryckte glädje över dödsfallet.

Med tanke på att de extremkonservativa islamisterna har mycket mer gemensamt med den konservativa extremhögern i Sverige så är kopplingen till vänstern sådär svag som en sjöis i Skåne i maj? Även om vänstern i vissas mening definierar nästan allt en millimeter till vänster om extremhögern.
Vi har fått en nytt ord i Språkrådets nyordlista. Det nya ordet är:

Det svenska tillståndet = den situation i Sverige där gängkriminalitet präglar samhället.

Mycket förtjänt och visar på hur illa det är i Sverige

Vi har fått en nytt ord i Språkrådets nyordlista. Det nya ordet är:

Det svenska tillståndet = den situation i Sverige där gängkriminalitet präglar samhället.

Mycket förtjänt och visar på hur illa det är i Sverige
Det är fint att du väljer att citera mig, men ganska ohyfsat ändå, när du väljer att skriva något som har noll och intet att göra med det du citerade. Tips är att man kan skriva nya inlägg utan att citera.

Det är fint att du väljer att citera mig, men ganska ohyfsat ändå, när du väljer att skriva något som har noll och intet att göra med det du citerade. Tips är att man kan skriva nya inlägg utan att citera.
Ja men du skriver ju om vänstern som om den vore oskyldig. Det svenska tillståndet ska väl i högsta grad kopplas till vänstern eftersom det är dom som har framkallat detta.

Men nu är det allmänt vedertaget iaf med det nya ordet

Jag kommer med största sannolikhet rösta på V i det kommande Europaparlamentsvalet, men om man tänker mer oberoende av parti så tycker jag ändå att Centerns Abir Al-Sahlanis politiska arbete gällande grundläggande mänskliga fri-och rättigheter är beundransvärt, och i led med mina egna åsikter även om jag som bekant är mer vänster än så. https://www.etc.se/inrikes/abir-al-sahlani-c-mitt-jobb-aer-att-goera-folk-obekvaema

Jag kan tänka mig att @sjoberga håller med?

För ett par veckor sedan var Sverigedemokraternas partiledare gäst i Hanif Balis podd God ton. De talade om framtiden.

– Vi har vunnit slaget om invandringspolitiken. Inget av de stora partierna tar längre konflikt i den frågan, sa han.

Varken vandelsprövning eller mer pengar till återvandring kommer, enligt Åkesson, att leda till att tillräckligt många får lämna landet.

– Det lever människor här som, om de inte är en belastning för Sverige, så tillför de ingenting. De lever inte här för att de vill bo i Sverige, de lever nog inte ens mentalt i Sverige.

Moderaterna kan debattera om krav på hederligt levnadssätt är bra för samhället eller inte. Jimmie Åkesson har redan fokus på nästa steg.

– Vi måste börja ställa oss frågan: Varför ska de bo här överhuvudtaget? Och om vi inte vill det, vad kan vi göra politiskt åt det?

Jag kan nog tycka att det är rätt många som inte tillför Sverige någonting, men eftersom många av dem är infödda svenskar sedan Hedenhös så är väl frågan vad vi kan göra politiskt åt det? :meh:

För ett par veckor sedan var Sverigedemokraternas partiledare gäst i Hanif Balis podd God ton. De talade om framtiden.

– Vi har vunnit slaget om invandringspolitiken. Inget av de stora partierna tar längre konflikt i den frågan, sa han.

Varken vandelsprövning eller mer pengar till återvandring kommer, enligt Åkesson, att leda till att tillräckligt många får lämna landet.

– Det lever människor här som, om de inte är en belastning för Sverige, så tillför de ingenting. De lever inte här för att de vill bo i Sverige, de lever nog inte ens mentalt i Sverige.

Moderaterna kan debattera om krav på hederligt levnadssätt är bra för samhället eller inte. Jimmie Åkesson har redan fokus på nästa steg.

– Vi måste börja ställa oss frågan: Varför ska de bo här överhuvudtaget? Och om vi inte vill det, vad kan vi göra politiskt åt det?

Jag kan nog tycka att det är rätt många som inte tillför Sverige någonting, men eftersom många av dem är infödda svenskar sedan Hedenhös så är väl frågan vad vi kan göra politiskt åt det? :meh:
Verkligen som vilket demokratiskt parti som helst.....

Och alla borde förresten läsa den här krönikan om tidölagets relation till rättssäkerhet, och hur man skiter i lagrådet oftare än lyssnar på dem: https://www.dn.se/kultur/elsa-kugelberg-tidopartierna-har-skapat-en-kris-for-rattssakerheten/

"Moderaterna har sett till att SD:s attacker på rättssäkerheten blivit många. Tidöpartiernas politik sätter press på landets redaktioner, för i ett land utan robusta skydd mot demokratisk erosion vilar ett större ansvar på medierna, skriver DN:s Elsa Kugelberg."

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar