Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu när vi går mot årets slut så kan vi väl enas om att det är SD som fått igenom mest av mandatperioden så här långt och att det även avspeglar sig i opionsmätningarna. Men visst så har ju några förslag från M, L och KD fallit i god jord hos SD. Jimmie äter förrätt några år till sedan blir det huvudrätt 😋😁

Nu när vi går mot årets slut så kan vi väl enas om att det är SD som fått igenom mest av mandatperioden så här långt och att det även avspeglar sig i opionsmätningarna. Men visst så har ju några förslag från M, L och KD fallit i god jord hos SD. Jimmie äter förrätt några år till sedan blir det huvudrätt 😋😁
Säger inte emot dig där, tyvärr.

Och du har en förkärlek till ändra det som egentligen skrivs. Jag tillstår att jag kan bli imponerad av hur du lyckas få till slagen under bältet eller en träff mellan benen
Det var DU som skrev att svensk vänster skulle fira om Jimmy blev mördad. Det var därmed DU som skrev att en mycket stor del av Sveriges befolkning skulle bli glada av ett mord, bland annat mig. Du gör detta och blir upprörd över att någon reagerar på detta och ifrågasätter.
För att slingra dig ur en obehaglig situation så börjar du genast köra med avlivningsmetoden genom att dra in både det ena och det andra som inte hade med ursprungsinlägget att göra.
Kan du nu istället för att tro att du är smart genom dina avledande manövrar faktiskt ta och diskutera seriöst.
Så då ska jag omformulera mig. Vad har du för grund i att beskylla mig för att glädjas över mord på svenska politiker. Med den grova beskyllning du gjort så är du banne mig skyldig mig svaret på den frågan. En annan fråga du kanske bör ställa dig är varför du diskuterar på ett forum där du ser större delen av deltagarna som potentiella mördare. Du kanske skulle ta och förflytta dig till flashback eller något liknande ställe där du inte får så mycket mothugg och inte "alla törstar", i bokstavlig bemärkelse, efter din partiledares blod.

Det var DU som skrev att svensk vänster skulle fira om Jimmy blev mördad. Det var därmed DU som skrev att en mycket stor del av Sveriges befolkning skulle bli glada av ett mord, bland annat mig. Du gör detta och blir upprörd över att någon reagerar på detta och ifrågasätter.
Nej, jag är inte ett dugg upprörd. Du däremot reagerar som om du helt plötsligt fått smaka på vänsterns egna medicin. För inte har väl du hållit igen med att kalla höger blocket för blåbrun i tid och otid?
För att slingra dig ur en obehaglig situation så börjar du genast köra med avlivningsmetoden genom att dra in både det ena och det andra som inte hade med ursprungsinlägget att göra.
Jag tycker inte situationen är obehaglig. Det är du som "tycker" att jag ska tycka att det är obehagligt. Och du är snabbare än blixten på att börja gå till personangrepp. Fråga dig själv varför du har så svårt att hålla dig ifrån att gå till personangrepp.

Kan du nu istället för att tro att du är smart genom dina avledande manövrar faktiskt ta och diskutera seriöst.
:up:
Vad har du för grund i att beskylla mig för att glädjas över mord på svenska politiker. Med den grova beskyllning du gjort så är du banne mig skyldig mig svaret på den frågan.
Att du tar åt dig personligen av att jag använder samma diskussionsmetod som vänstern kan inte jag rå för. Det är heller inte du som sitter här som någon slags domare och bestämmer vad jag ska svara på!!
En annan fråga du kanske bör ställa dig är varför du diskuterar på ett forum där du ser större delen av deltagarna som potentiella mördare. Du kanske skulle ta och förflytta dig till flashback eller något liknande ställe där du inte får så mycket mothugg
Men varför då? Jag är inte rädd för mothugg -tycker du det verkar så?

Nej, jag är inte ett dugg upprörd. Du däremot reagerar som om du helt plötsligt fått smaka på vänsterns egna medicin. För inte har väl du hållit igen med att kalla höger blocket för blåbrun i tid och otid?
Nu försöker du återigen blanda bort korten. Jo du blev rejält upprörd.
Du jämför här att kalla den blåbruna sörjan för just det med mord. Intressant insikt i din moraliska kompass.
Jag tycker inte situationen är obehaglig. Det är du som "tycker" att jag ska tycka att det är obehagligt. Och du är snabbare än blixten på att börja gå till personangrepp. Fråga dig själv varför du har så svårt att hålla dig ifrån att gå till personangrepp.
Jag tycker inte situationen är obehaglig. Jag tycker att dina åsikter och fördomar är sjukt obehagliga. Det är extremt obehagligt att det går folk lösa som drömmer våta drömmar om politiska mord.

Att du tar åt dig personligen av att jag använder samma diskussionsmetod som vänstern kan inte jag rå för. Det är heller inte du som sitter här som någon slags domare och bestämmer vad jag ska svara på!!
Nej jag bestämmer inte vad du ska svara på men om man kläcker ur sig såna beskyllningar som du envisas med att göra så tillhör det god ton att följa upp och ge någon grund för det. Hittills har du bara slagit ifrån dig vilket åter bevisar att du kläcker ur dig saker du inte har någon aning om eller något intresse att kolla upp.

Men varför då? Jag är inte rädd för mothugg -tycker du det verkar så?
Ja det tycker jag för du kommer aldrig med adekvata svar utan drar bara in fler och fler irrelevanta parametrar i dina resonemang för att komma undan att ge ett rakt svar.

Nu försöker du återigen blanda bort korten. Jo du blev rejält upprörd.
Blanda bort korten och hävda att jag VISST blivit upprörd- Du låter väldigt desperat på något sätt.
Du jämför här att kalla den blåbruna sörjan för just det med mord. Intressant insikt i din moraliska kompass.
Brun = Nazist! Hur många människor blev inte mördade av nazisterna??
Det är extremt obehagligt att det går folk lösa som drömmer våta drömmar om politiska mord.
:crazy:
Ja det tycker jag för du kommer aldrig med adekvata svar utan drar bara in fler och fler irrelevanta parametrar i dina resonemang för att komma undan att ge ett rakt svar.
Som man frågar får man svar...........

Hahahaha jag tror jag dör!

Kristersson citerar Winston Churchill under andra världskriget.

"Och mitt budskap är inte alls att vi är i början på slutet för att få ordning på Sverige. Men jag är övertygad om att vi är i slutet på början."

:rofl: 🤮

Olikt Kristersson åkte dock inte Churchill på semester till en annan kontinent under julen.

Ingen inom 'vänstern' skulle fira ett politiskt mord. Däremot firade högern när Olof Palme blev lönnmördad. En av hans söner som var på resa vaknade av att människor skrålade och sjöng att Palme var död. Så visst finns det en tradition att fira att politiker mördas.

Bland vissa krafter i vårt samhälle.

Ingen inom 'vänstern' skulle fira ett politiskt mord. Däremot firade högern när Olof Palme blev lönnmördad. En av hans söner som var på resa vaknade av att människor skrålade och sjöng att Palme var död. Så visst finns det en tradition att fira att politiker mördas.

Bland vissa krafter i vårt samhälle.
Man bör även komma ihåg att i höstas när svenskar fick sätta livet till i Bryssel, när saker fortfarande var oklara, så twittrade SDs Jessica Stegerud att Fredrik Reinfeldt borde få sitta kvar inne på fotbollsarenan utan polisskydd...

Man bör även komma ihåg att i höstas när svenskar fick sätta livet till i Bryssel, när saker fortfarande var oklara, så twittrade SDs Jessica Stegerud att Fredrik Reinfeldt borde få sitta kvar inne på fotbollsarenan utan polisskydd...
Det är så fantastiskt tondövt om man ska välja en väldig snälltolkning av den idiotiska tweeten, och tolkar man det mer direkt så är det direkt otäckt. Men inte superkonstigt, för det är i de tongångarna en stor del av väljarbasen kör.

Blanda bort korten och hävda att jag VISST blivit upprörd- Du låter väldigt desperat på något sätt.

Brun = Nazist! Hur många människor blev inte mördade av nazisterna??

:crazy:

Som man frågar får man svar...........
Jaja du bevisade återigen bara att du inte kan stå för det du säger eller dina åsikter utan har lika mycket ryggrad som vår "kära" statsminister.

Ingen inom 'vänstern' skulle fira ett politiskt mord.
Hur kan du veta det?? Däremot har stora delar av vänstern firat när tex. Lars Vilks omkom i en bilolycka. Det firades friskt på våra gator och i sociala medier över 7 oktober, så jag tror du har lite väääl höga tankar om "vänstern" ifall en politiker till höger skulle bli mördad -speciellt om man representerar ett rasistiskt nazistparti............

Hur kan du veta det?? Däremot har stora delar av vänstern firat när tex. Lars Vilks omkom i en bilolycka. Det firades friskt på våra gator och i sociala medier över 7 oktober, så jag tror du har lite väääl höga tankar om "vänstern" ifall en politiker till höger skulle bli mördad -speciellt om man representerar ett rasistiskt nazistparti............
Nu tycker jag det är förfärligt att fira öht när människor i Sverige mördas, men på vilket vis var Vilks en politisk högerman? Hade för mig att han enbart var en omdiskuterad konstnär, inte politiker.

Nu tycker jag det är förfärligt att fira öht när människor i Sverige mördas, men på vilket vis var Vilks en politisk högerman? Hade för mig att han enbart var en omdiskuterad konstnär, inte politiker.
Du har givetvis rätt. Jag tar tillbaka Lars Vilks. Men visst går det att spekulera var någonstans på den politiska skalan alla dom som hyllade han död befann/ befinner sig....

Du har givetvis rätt. Jag tar tillbaka Lars Vilks. Men visst går det att spekulera var någonstans på den politiska skalan alla dom som hyllade han död befann/ befinner sig....
Så kontentan är att du beskyller "vänstern" för att de skulle fira om Jimmy blev mördad för att några pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, firade att Vilks dog i en trafikolycka? Fin logikkedja :crazy:

Alltså jag blir lite chockad över det här med Vilks, @gulan du vet att chefredaktören för Flamman fick Lars Vilks stipendium nu senast va? Och det finns huuuur många vänstermänniskor som helst som värdesätter en fri och provocerande konst. Sedan problematiserar såklart många budskapet, men samma personer kan ändå värdesätta fri konst!

Så kontentan är att du beskyller "vänstern" för att de skulle fira om Jimmy blev mördad för att några pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, firade att Vilks dog i en trafikolycka? Fin logikkedja :crazy:
Ja det är kontentan -rätt uppfattat :up: Dock håller jag inte med dig om "några" pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, som du skriver. Jag säger en STOR del av vänstern (alltså inte oklar politisk tillhörighet) skulle fira. Med tanke på hur tongångarna här på buke har låtit om högerblocket. Du måste ju själv komma ihåg hur din oro för att Sverige är på väg mot en statsmakt likt kommunist kina, Ryssland, Ungern....ja du känner till allt det. Och dessutom förfasat dig över hur M, L och KD lierat sig med nazister. Det är väl självklart att du skulle bli glad att Nazistledaren försvinner.

Ja det är kontentan -rätt uppfattat :up: Dock håller jag inte med dig om "några" pantade idioter, med oklar politisk tillhörighet, som du skriver. Jag säger en STOR del av vänstern (alltså inte oklar politisk tillhörighet) skulle fira. Med tanke på hur tongångarna här på buke har låtit om högerblocket. Du måste ju själv komma ihåg hur din oro för att Sverige är på väg mot en statsmakt likt kommunist kina, Ryssland, Ungern....ja du känner till allt det. Och dessutom förfasat dig över hur M, L och KD lierat sig med nazister. Det är väl självklart att du skulle bli glad att Nazistledaren försvinner.
Hur mår du egentligen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar