Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
S plockar fram stålborste för att få rent framför sin dörr. Nu gäller det att täppa till alla stora råtthål inför valet 2026. Ingen ska kunna anklaga S för att hysa Hamaskramare. Bra jobbat!
När El-Haj blev avslöjad så tror jag att Magdalena sa åt honom att självmant avgå men att det skulle göras straxt innan jul för då skulle det inte märkas så mycket för folk är ju upptagna med julhandel, julstök och annat i för jul. På så vis räddade hon sitt eget skinn och kom undan. Men det är ganska fascinerande hur det kan svänga. S ville ju att Rickard skulle bli av med sin plats men det gick ju inte. Istället blev det en sosse El- Haj som fick gå 😁

Nej jag tror inte folkhemsidealet saboterats av utförsäljningar. Och JA jag anser att Sveriges djupgående problem med dödsskjutningar, gängkriminalitet beror på en förd politik som endast kunde fungera vid en mycket liten invandring.
Du får naturligtvis ha vilken upplevelse du vill. Men de flesta seriösa bedömare menar att problemet är djupare än så. Och organiserad brottslighet är äldre än flykringkrisen 2015. Sveriges problem med organiserad brottslighet är också kopplat till internationella ligor. Och det finns ett bra avsnitt av podden Konflikt som beskriver hur den förändrade handeln med kokain i Colombia påverkar hela kedjan av brottslighet, hela vägen ner till gängen i Sverige.

Problemet med din problembeskrivning: att det är invandrarnas fel, är att även om vi utvisar alla personer som kom till Sverige efter 2015 så skulle problemet med organiserad brottslighet finnas kvar.

Du får naturligtvis ha vilken upplevelse du vill. Men de flesta seriösa bedömare menar att problemet är djupare än så. Och organiserad brottslighet är äldre än flykringkrisen 2015. Sveriges problem med organiserad brottslighet är också kopplat till internationella ligor. Och det finns ett bra avsnitt av podden Konflikt som beskriver hur den förändrade handeln med kokain i Colombia påverkar hela kedjan av brottslighet, hela vägen ner till gängen i Sverige.

Problemet med din problembeskrivning: att det är invandrarnas fel, är att även om vi utvisar alla personer som kom till Sverige efter 2015 så skulle problemet med organiserad brottslighet finnas kvar.

Jag vet inte hur många gånger jag har upprepat det. Gängkriminaliteten begås av andra, ibland tredje generation svenskar. Svenskar. Som inte kan utvisas någonstans eftersom de är just det, svenskar.

:banghead:

Vi kan inte ha sånna som El-Haj på viktiga poster när han uppenbart har sånna mörka kopplingar.

Och nu är han borta. Eftersom du är en sån anhängare av folkhemmet kan du nu rösta på S, inte de nyliberala krafterna som säljer ut, privatiserar och skapar ett samhälle där du kan köpa dig vård, skola, omsorg om du har råd. Vilket en gång i världen, ironiskt nog, var SD profil, tillbaka till folkhemmet! Vilket gjorde att de lockade gråsossar. Men det är inte mycket kvar av den politiken längre efter att Jimmie blivit maktlysten och lydigt går i Kristerssons ledband.

Jag vet inte hur många gånger jag har upprepat det. Gängkriminaliteten begås av andra, ibland tredje generation svenskar. Svenskar. Som inte kan utvisas någonstans eftersom de är just det, svenskar.

:banghead:
Allt fler kvinnor ansluter sig till gängkriminella. Varför vill dom dit?

Nu är trenden tydlig. SD rusar i väljarbarometrarna. Man är nu större än alla regeringspartier tillsammans, 24% i senaste DN/Ipsos. En fin julklapp för att man varit flitig i Rosenbad och fått mycket gjort för Sverige 👏

Varför vill alla barn vara med? Det finns ju tusen anledningar. Lyssnade på Ekot i morse, och då lyftes det ju bl a att kvinnor mycket lättare kan undvika polisen/inte drar till sig lika mycket uppmärksamhet. Mycket bra egenskaper för kriminella att utnyttja.
Jag brukar lyssna på ljudupptagningarna från rättegångar gällande gängkriminella och vad det anbelangar gängkriminella kvinnor så frågar ju åklagarna dessa varför dom tex gömmer vapen, deltar i mordplaner m.m. Men åklagarna får inga vettiga svar. Jag vet inte, blir svaren alltför ofta.

Nej jag tror inte folkhemsidealet saboterats av utförsäljningar. Och JA jag anser att Sveriges djupgående problem med dödsskjutningar, gängkriminalitet beror på en förd politik som endast kunde fungera vid en mycket liten invandring.
Men om man inte skurit ned på välfärden och socialförsäkringen så hade kanske vissa individer inte hamnat i nåt slags skuggsamhälle med mindre incitament att begår kriminella handlingar?

Jag brukar lyssna på ljudupptagningarna från rättegångar gällande gängkriminella och vad det anbelangar gängkriminella kvinnor så frågar ju åklagarna dessa varför dom tex gömmer vapen, deltar i mordplaner m.m. Men åklagarna får inga vettiga svar. Jag vet inte, blir svaren alltför ofta.
Men såklart säger inte en anklagad för utsvävande svar under en rättegång?

Håller med EmmaBovary!

Men åklagarna brukar ju säga att "jag vill förstå varför du gör detta och ger dig en chans i händelse att du är oskyldig då jag lägger dej till last för xxxxx". Då får man ju skylla sig själv.

Men jag minns en rättegång där åklagaren frågade varför den åtalade gjort det som åklagaren hade lagt den åtalade till last. Givet viss blev svaret "jag vet inte". Då hade åklagaren ett vittne, en vännina till den åtalade. Åklagaren frågade vittnet om hen visste varför den åtalade hade gjort saker. Då svarade vittnet att den åtalade hade sagt till vittnet att den åtalade gillade att vara med gängkriminella och att den åtalade såg upp till gängkriminella och att det var häftigt.

Är det samma slags stålborste SD kör framför sin dörr full av råtthål och mögel när de försöker få bort rasisten och extremhomofoben Björn Söder?

Ja, SD är väl världsbäst i kategorin "låtsas som att det regnar".
Vi kan inte ha sånna som El-Haj på viktiga poster när han uppenbart har sånna mörka kopplingar.

Vi kan inte ha såna som Jimmie Åkesson på viktiga poster när de uppenbart har så mörka kopplingar.

Men åklagarna brukar ju säga att "jag vill förstå varför du gör detta och ger dig en chans i händelse att du är oskyldig då jag lägger dej till last för xxxxx". Då får man ju skylla sig själv.

Men jag minns en rättegång där åklagaren frågade varför den åtalade gjort det som åklagaren hade lagt den åtalade till last. Givet viss blev svaret "jag vet inte". Då hade åklagaren ett vittne, en vännina till den åtalade. Åklagaren frågade vittnet om hen visste varför den åtalade hade gjort saker. Då svarade vittnet att den åtalade hade sagt till vittnet att den åtalade gillade att vara med gängkriminella och att den åtalade såg upp till gängkriminella och att det var häftigt.

Jag vet nån annan som är duktig på att svara "jag vet inte".

Men de flesta seriösa bedömare menar att problemet är djupare än så.
Du har fel. De flesta seriösa bedömare menar att svenska problem med gängkriminalitet och utanförskap bottnar i en på tok för stor invandring på kort tid från länder som ligger långt bort från Sverige både kulturellt och utbildningsmässigt.
Varför ändrar du hur jag skriver? Jag har inte påstått att det är invandrarnas fel och jag har aldrig någonsin sagt att folk ska utvisas!!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar