Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska bli spännande att se vad som händer 1/1, eller hur @Smoothi? Hur var det nu, 10 kr sänkning vid dieselpumpen när Tidölaget vann och sedan ytterligare sänkning av hela 43 öre vid åsskiftet? 🤣🤣🤣

Mm, hela det här med lova runt och hålla tunt har fått helt nya ansikten med Jimmy & Co.
Verkligen. Dieseln kostade ju typ 28kr förra året. Nu ligger den på typ 22kr. 22- 5.50 ja då ligger vi i linje med 10kr 👏🤣🤣

Verkligen. Dieseln kostade ju typ 28kr förra året. Nu ligger den på typ 22kr. 22- 5.50 ja då ligger vi i linje med 10kr 👏🤣🤣
Men du tankar alltså i Sverige men handlar på Super U som bara verkar finnas i Frankrike :confused:
https://www.bukefalos.se/threads/nutrition-score.1522293/

Jag förstår inte varför det är så viktigt för dig att SD går fram i Sverige
Eller varför du tror dig veta exakt hur det fungerar och vad som kommer ske i svensk politik
Eller om du nånsin kommer bli myndig

Du menar alltså fortfarande att svenska regeringen har makt över världsmarknadspriset på olja? Ska regeringen kunna ta åt sig äran för det sjunkande drivmedelspriset så får det ju faktiskt se till att priset sjunker på grund av det de gör och inte på grund av "tur" (om nu lågkonjunktur kan kallas tur i mer än just det här avseendet). Att hylla någon för att de uppnått något när det enda de gjort är att sitta på röven och vänta bevisar bara att man inte har någon koll på någonting.

Jag tror inte att sossarnas väljarbas hyllar Hamas.
Med tanke på hur nedlusad Andersson blev av svenskar som var rasande på henne för att hon fördömde Hamas slakt den 7 oktober. Jag själv blev verkligen bestört över folkmassorna som samlades och hyllade ett av de fruktansvärda brutala dåd som utförts av islamister. Magdalena Andersson håller därefter knäpp käft och väljer istället att bara focka på utsattheten i Gaza. Det borde gå att ha två tankar igång samtidigt för en troligen blivande stadsminister. Hon borde inte ha missat ETT enda tillfälle att säga hur illa berörd hon blivit av att se hyllandet av 7 oktober på svenska gator OCH av svenskar!! Samtidigt visa solidaritet med civilbefolkningen i Gaza.
Utöver att jag inte tror att det är särskilt vanligt att de som röstar på Socialdemokraterna hyllar Hamas så kan jag väl säga att jag tyvärr inte tror att S kommer riva upp allt som nuvarande regering driver igenom. Däremot hade jag önskat att de gick till val på detta och utförde det. S har ju varit rätt dåliga på att riva upp tidigare beslut fattade av högerregeringar.
Det är ju ganska smart av S att låta andra jobba i skiten, ta tuffa beslut som får befolkningen att gå i taket, och sedan glida in på räkmackan när allt har lugnat sig.
Vilka var det som skapade folkhemmet?
S skapade framgångsrikt folkhemmet och samma S har effektivt nedmonterat vårt land och gjort något med Sverige som känns väldigt främmande för mig och många andra.

Ja, men sossarna ska inte ta oss dit. Dom har förstört tillräckligt

Vad tänker du skapade folkhemmet?

Folkhemmet byggde på ett Vi, som kunde mobilisera stora grupper i samhället för gemensamma mål.

Dagens Sverige är ett splittrat land och inga gemensamma mål. Stora grupper människor som inte behövt anpassa sig eller ens ta till sig att de nu bor i ett helt annat land än där dom kom ifrån. Jag tycker det känns bra att detta nu börjar ändras. Även S tycker ju så nu. Det är synd bara att dom alltid är sist på bollen och när dom väl har den så spelar dom med urusla medspelare som säkert ser till att S förlorar. :crazy:

I ca 50% av fallen där Lagrådet haft allvarlig kritik mot nya lagförslag har Regeringen kört över Lagrådet. Så det är inget nytt. Visitationszonerna kommer att falla på plats.

https://efolket.eu/allt-vanligare-att-regeringen-kor-over-lagradets-kritik-mot-nya-lagar/
Ja, det är alltså en dålig utveckling att regeringen kör över lagrådet. Det är ett hot mot rättssäkerheten, vilket också skribenten i din länk anser. I Sverige har vi en god tradition av att tänka oss för innan vi stiftar nya lagar så att de får avsedd effekt. Att göra som regeringen gör nu är osvenskt.

Med tanke på hur nedlusad Andersson blev av svenskar som var rasande på henne för att hon fördömde Hamas slakt den 7 oktober. Jag själv blev verkligen bestört över folkmassorna som samlades och hyllade ett av de fruktansvärda brutala dåd som utförts av islamister. Magdalena Andersson håller därefter knäpp käft och väljer istället att bara focka på utsattheten i Gaza. Det borde gå att ha två tankar igång samtidigt för en troligen blivande stadsminister. Hon borde inte ha missat ETT enda tillfälle att säga hur illa berörd hon blivit av att se hyllandet av 7 oktober på svenska gator OCH av svenskar!! Samtidigt visa solidaritet med civilbefolkningen i Gaza.

Det är ju ganska smart av S att låta andra jobba i skiten, ta tuffa beslut som får befolkningen att gå i taket, och sedan glida in på räkmackan när allt har lugnat sig.

S skapade framgångsrikt folkhemmet och samma S har effektivt nedmonterat vårt land och gjort något med Sverige som känns väldigt främmande för mig och många andra.
Jag tycker det är dags att Jimmie tar posten som stadsminister - kanske i Manndalen eller Österbymo?

När Magdalena siktar på statsministerposten igen med 38% i opinionen och ett extremt svagt presterande Tidölag pga marionettrådar från SD - så är det bara att hoppas att de här fyra åren blir något att stoppa i historieböckerna. Tyvärr lär det ta tid och kraft att räta upp det sluttande planet som skapats. Att plocka bort den rasism som genomsyrar varje förslag som kommer kräver mycket arbete.

S har vad jag minns tydligt fördömt både Hamas vidriga terrorattack och pekat på det orimliga i Israels bombningar av civila i Gaza. En humanitär katastrof av stora mått i vår tid.

Jag tycker det är dags att Jimmie tar posten som stadsminister - kanske i Manndalen eller Österbymo?

När Magdalena siktar på statsministerposten igen med 38% i opinionen och ett extremt svagt presterande Tidölag pga marionettrådar från SD - så är det bara att hoppas att de här fyra åren blir något att stoppa i historieböckerna. Tyvärr lär det ta tid och kraft att räta upp det sluttande planet som skapats. Att plocka bort den rasism som genomsyrar varje förslag som kommer kräver mycket arbete.

S har vad jag minns tydligt fördömt både Hamas vidriga terrorattack och pekat på det orimliga i Israels bombningar av civila i Gaza. En humanitär katastrof av stora mått i vår tid.
Alltså ska verkligen Österbymo behöva drabbas av Jimmie?

I en ny rapport erkänner S sin misslyckade klimatpolitik när dom satt i regeringsställning. Den politik var bara för dom rika

Så blir det när man ger sig i lag med MP

Vad tänker du skapade folkhemmet?

Folkhemmet byggde på ett Vi, som kunde mobilisera stora grupper i samhället för gemensamma mål.

Dagens Sverige är ett splittrat land och inga gemensamma mål. Stora grupper människor som inte behövt anpassa sig eller ens ta till sig att de nu bor i ett helt annat land än där dom kom ifrån. Jag tycker det känns bra att detta nu börjar ändras. Även S tycker ju så nu. Det är synd bara att dom alltid är sist på bollen och när dom väl har den så spelar dom med urusla medspelare som säkert ser till att S förlorar. :crazy:
Och du tror inte att sittande regering + SD bidrar till att dessa grupper splittras ännu mer? Sedan är väl boven i dramat egentligen nyliberalism, new public management och utförsäljningar som har gjort välfärden betydligt sämre, vilket har cementerat utanförskap.

Det är ju lite lustigt att du inte litar på sossar alls, men när de skriver vissa saker som stämmer överens med åsikter du har - då stämmer det tydligen???
Jo men det blir ju alltför magstarkt när typ 80% av elbilsstödet går till dom rika i storstäderna och då slits ju landet isär. Men sossar och miljöpartister säger ju att dom står på "vanligt folks sida". Så vad ger det här för signaler

Jo men det blir ju alltför magstarkt när typ 80% av elbilsstödet går till dom rika i storstäderna och då slits ju landet isär. Men sossar och miljöpartister säger ju att dom står på "vanligt folks sida". Så vad ger det här för signaler
Det är faktiskt skrattretande att du oroar dig för att landet slits isär pga ett elbilsstöd, även om jag håller med om att det är mycket problematiskt. I nästan varje inlägg du gör här så hyllar du politik som sliter isär samhället långt mycket mer, politik som riskerar att skapa utanförskap, kriminalitet och konflikter i många generationer framåt.
Perspektiv min vän, fundera på perspektiv.

Nog för att du skriver många tokiga saker. Men det här...

Du menar på fullt allvar att landet slits isär av att det sätts upp elbilsladdare hos folk i städerna?

Varför mestadels, 82%, åt dom rika i storstäder. Resten då? Dom rika har väl råd att betala allt själva
Alltså jag spekulerar bara här men... För att få skatteavdrag behöver man A - en fastighet där det går att installera en elbilsladdare. B - en elbil. Så de två sakerna, att man både behöver ha hus och elbil för att installera en laddare begränsar lite vilka som får avdraget.

Nu finns det så klart problem i Sverige även om det är ett bra land. Men det här är knappast ett av dem.

Nytt tal på arabiska av Jimmie. Den här gången vänder han sig direkt till dom arabisktalande personerna i Sverige. Just för att media och andra inte ska kunna förvanska vad han säger. Han börjar sitt tal med ett arabiskt ordspråk:

"En bra lögn tar sig mellan Bagdad och Konstantinopel medan sanningen fortfarande letar efter sina sandaler"

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar