Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jämlikhet, minskade klyftor och ett benhårt motstånd mot det mörka konfliktskapande mellan svenskar som drivs av SD.
Sen gillar jag inte slogan riktigt för den travesterar lite på de konservativa och lämnar ett sken av att det finns ett enda ideal-Sverige och så ser inte mitt ideal-Sverige ut.
Jag tänker att hon vill skydda svenska värderingar som ÄR hotade. Värderingar som solidaritet med svaga grupper, medmänsklighet, hjälpsamhet, inkludering, acceptans osv osv

Jag håller med @sjoberga om att jag inte är så förtjust i själva uttrycket men jag hoppas att det hon menar är att Sverige ska ta tillbaka de värderingar jag ser som utmärkande för hur vi agerat som land tidigare, dvs stå upp för mänskliga rättigheter, solidaritet med både människor i vårt land och i resten av världen, jämlikhet och religions- och yttrandefrihet.

Det innebär att Sverige har varit ett bra land och att Sverige ska bli bra igen👍

Solidaritet, jämlikhet, generositet. Demokrati. Nyfikenhet och empati för omvärlden och de som har de svårt. Jämställdhet. Det är de värde
Då förväntar Ni Er att Magdalena Andersson kommer gå till val på att lova och riva upp det som nuvarande regering föreslår och driver igenom.
För min del -med tanke på att sossarna nu släpat sig själva i håret fram till bekännelser att dom undlåtit föra nödvändig politik och reformer för att inte förknippas med SD -är inget annat än ett maktk*t parti och fegskallar. Sossarna trasslar till det för sig och köper röster. Först var det Amineh Kakabaveh som lyckades sätta en nagel ögat på sossarna. Sen börjar deras väljarbas nämligen alla de människor som nu visat sitt rätta jag- som stödjer Hamas och hyllar deras människoslakt den 7 oktober. Hon är så omhuldande om El-Haj eftersom han tydligen är mycket poppis i Malmö, att sparka honom skulle med all säkerhet betyda ett rejält väljar tapp där. En mycket nyckfull och riskabel väljarbas skulle jag vilja säga.
För mig betyder Sverige ska bli mer som Sverige - Att Sossarna rannsakar sig och mycket försiktigt - medger att dom blundat för växande problem och de systemhot vi ser idag -där gängkriminell verksamhet har börjat få fäste i även hos våra myndigheter. Att nu vill dom ochså gräva lite i skiten.

Då förväntar Ni Er att Magdalena Andersson kommer gå till val på att lova och riva upp det som nuvarande regering föreslår och driver igenom.
För min del -med tanke på att sossarna nu släpat sig själva i håret fram till bekännelser att dom undlåtit föra nödvändig politik och reformer för att inte förknippas med SD -är inget annat än ett maktk*t parti och fegskallar. Sossarna trasslar till det för sig och köper röster. Först var det Amineh Kakabaveh som lyckades sätta en nagel ögat på sossarna. Sen börjar deras väljarbas nämligen alla de människor som nu visat sitt rätta jag- som stödjer Hamas och hyllar deras människoslakt den 7 oktober. Hon är så omhuldande om El-Haj eftersom han tydligen är mycket poppis i Malmö, att sparka honom skulle med all säkerhet betyda ett rejält väljar tapp där. En mycket nyckfull och riskabel väljarbas skulle jag vilja säga.
För mig betyder Sverige ska bli mer som Sverige - Att Sossarna rannsakar sig och mycket försiktigt - medger att dom blundat för växande problem och de systemhot vi ser idag -där gängkriminell verksamhet har börjat få fäste i även hos våra myndigheter. Att nu vill dom ochså gräva lite i skiten.
Jag tror inte att sossarnas väljarbas hyllar Hamas.

Jag tycker det är intressant att det SD och många högervindar idealiserar är det gamla folkhemmet som byggdes upp och styrdes av S. Det S styrda Sverige som förespråkade de värderingar som de i dag spyr galla över. Det folkhem där grunden till vad S och vänstern fortfarande ser som svenska nu driver Sverige i fördärvet (redan har gjort det?)

Så hur är det @Smoothi är det folkhemmet när Sverige var 'bra' som du strävar efter?

Utöver att jag inte tror att det är särskilt vanligt att de som röstar på Socialdemokraterna hyllar Hamas så kan jag väl säga att jag tyvärr inte tror att S kommer riva upp allt som nuvarande regering driver igenom. Däremot hade jag önskat att de gick till val på detta och utförde det. S har ju varit rätt dåliga på att riva upp tidigare beslut fattade av högerregeringar.

Jag tycker det är intressant att det SD och många högervindar idealiserar är det gamla folkhemmet som byggdes upp och styrdes av S. Det S styrda Sverige som förespråkade de värderingar som de i dag spyr galla över. Det folkhem där grunden till vad S och vänstern fortfarande ser som svenska nu driver Sverige i fördärvet (redan har gjort det?)

Så hur är det @Smoothi är det folkhemmet när Sverige var 'bra' som du strävar efter?

Detta fascinerar mig också!

Jag tror inte att sossarnas väljarbas hyllar Hamas.

Om det är något som S väljare ffa från Mellanöstern inte strävar efter eller hyllar är det Hamas och IS. Deras föräldrar, och om de är första generationen, flydde från är det Hamas och IS styrda områden. Likaså har afghaner flytt från talibanerna.

Edit: När andra generationen invandrare radikaliserades och åkte till Syrien var det deras mammor som desperat bönade och bad socialtjänsten, skolan, polisen om hjälp. Vad de fick var att socialtjänsten skulle ha samtal med familjen och lösa konflikten. Polisen ignorerade dem. Skolan var bekymrad över att deras skolarbete blivit sämre och vill ha ett föräldrasamtal för att lösa eventuella konflikter inom familjen. Och kanske blanda in en specialpedagog så de kunde jobba tillsammans för ungdomens bästa.

Utöver att jag inte tror att det är särskilt vanligt att de som röstar på Socialdemokraterna hyllar Hamas så kan jag väl säga att jag tyvärr inte tror att S kommer riva upp allt som nuvarande regering driver igenom. Däremot hade jag önskat att de gick till val på detta och utförde det. S har ju varit rätt dåliga på att riva upp tidigare beslut fattade av högerregeringar.

Förutom utförsäljningen av allmännyttan i Stockholm där de glatt gick i spetsen. De förbannade idioterna :rage:

[/QUOTE]
Nej nej nej. Jag hoppas att sossestyret aldrig nånsin återuppstår. Jag har ju sagt att så fort sossarna öppnar munnen så ljuger dom.

Dom vill bara gräva lite i sitt ansvarlösa resultat som dom själva skapade bara för att i tron ta tillbaka lite röster från SD. För att inte tala om alla dom LO medlemmar som gick ur och röstade på SD. Att dom nu har utsett SD som huvudmotståndare istället för M är ju bara löjligt. Dom kommer ingen vart med SD. Jimmie behöver bara påminna Magdalena hur ansvarslös politik S har bedrivit och när S pratar om skjutningar, sprängningar och gängkrimininella så är ju även det bara löjligt för S vet ju själva att det var dom som skapade detta. Det går liksom inte att snacka bort när media och myndigeter redovisar hur gängkriminella etablerar sig.

Men det är tacksamt att dom pratar om SD hela tiden för det i sig lyfter SD i media. Å skulle det bli tyst alltför länge så gör Jimmie ett utspel å så är det igång igen med SD i centrum 😁

Se på C tex. Ingen pratar om dom. Några enstaka ggr per år gör Demirok nått utspel ( här är jag, jag finns, glöm inte bort mig) men ingen pratar vidare om det utan han går tillbaka direkt till sin lilla källare som om inget hade hänt. Det finns helt enkelt inte plats för honom. Han har inget som sticker ut som folk gillar. Därav är han påväg ut. Är C nöjda med det kan man undra?

Nej nej nej. Jag hoppas att sossestyret aldrig nånsin återuppstår. Jag har ju sagt att så fort sossarna öppnar munnen så ljuger dom.

Dom vill bara gräva lite i sitt ansvarlösa resultat som dom själva skapade bara för att i tron ta tillbaka lite röster från SD. För att inte tala om alla dom LO medlemmar som gick ur och röstade på SD. Att dom nu har utsett SD som huvudmotståndare istället för M är ju bara löjligt. Dom kommer ingen vart med SD. Jimmie behöver bara påminna Magdalena hur ansvarslös politik S har bedrivit och när S pratar om skjutningar, sprängningar och gängkrimininella så är ju även det bara löjligt för S vet ju själva att det var dom som skapade detta. Det går liksom inte att snacka bort när media och myndigeter redovisar hur gängkriminella etablerar sig.

Men det är tacksamt att dom pratar om SD hela tiden för det i sig lyfter SD i media. Å skulle det bli tyst alltför länge så gör Jimmie ett utspel å så är det igång igen med SD i centrum 😁

Se på C tex. Ingen pratar om dom. Några enstaka ggr per år gör Demirok nått utspel ( här är jag, jag finns, glöm inte bort mig) men ingen pratar vidare om det utan han går tillbaka direkt till sin lilla källare som om inget hade hänt. Det finns helt enkelt inte plats för honom. Han har inget som sticker ut som folk gillar. Därav är han påväg ut. Är C nöjda med det kan man undra?
[/QUOTE]

Vill du ha tillbaka folkhemmet när Sverige var bra eller inte?

[/QUOTE]
Du vet väl att man aldrig får svar på några frågor, utan endast en ny harang?

[/QUOTE]
Ja, men sossarna ska inte ta oss dit. Dom har förstört tillräckligt

"Bistånd för ny era", det är Regeringens nya biståndspolitik som bla ska gå ut på att bistånd i större utsträckning villkoras i syfte att mottagarstaterna återtar egna medborgare.

Sverigedemokraterna når sitt högsta väljarstöd (21,2%) sedan mars 2020, ökningen sedan augusti i år är statistiskt signifikant.

- En viss typ av väljare på högersidan som tidigare röstat på Moderaterna verkar tycka att SD är starkare i frågor som integration, lag och ordning. Det är just dessa frågor som varit i fokus i mediedebatten och det ger nu utslag i storstäderna, säger Per Söderpalm, opinionsansvarig på Verian* (fd Kantar Public).

Moderaterna noterar sitt sämsta väljarstöd (17,4%) sedan valrörelsen 2022 och lyckas inte framstå som en samlande kraft under en orolig period präglad av gängkriminalitet, terrorattentat, krig och pressad ekonomi.

Den politiska och nyhetsagendan har inte heller gynnat småpartierna. Centerpartiet lyckas inte vända opinionen och är tillbaka under riksdagsspärren (3,7%) tillsammans med Kristdemokraterna (3,5%) och Liberalerna (3,0%).

- Socialdemokraterna har ett ovanligt högt och stabilt stöd. Sedan slutet av 2022 har partiet i samtliga mätningar legat mellan 36 och 38 procent i väljaropinionen. Som tidigare sagt spelar förtroendet för Magdalena Andersson stor roll, konstaterar Per Söderpalm, opinionsansvarig Verian*.

https://www.kantarpublic.com/se/und...aljarbarometern/valjarbarometer_november_2023

SD kannibaliserar M, det är därmed den interna maktstrukturen inom Tidö som skiftar, inte mellan oppositionen och regeringen. S har fortfarande mer än en tredjedel av rösterna.

Det enda sättet för SD att komma till makten är om M, KD och L stöder dem. Även om de just nu går i ledband till SD så tvivlar jag på att de skulle rösta för en SD ledd regering. Om småpartierna ramlar ur, vilket det jublats åt så kommer Tidö förlora nästa val eftersom både KD och L mandat skulle försvinna.

https://www.kantarpublic.com/se/und...aljarbarometern/valjarbarometer_november_2023

SD kannibaliserar M, det är därmed den interna maktstrukturen inom Tidö som skiftar, inte mellan oppositionen och regeringen. S har fortfarande mer än en tredjedel av rösterna.

Det enda sättet för SD att komma till makten är om M, KD och L stöder dem. Även om de just nu går i ledband till SD så tvivlar jag på att de skulle rösta för en SD ledd regering. Om småpartierna ramlar ur, vilket det jublats åt så kommer Tidö förlora nästa val eftersom både KD och L mandat skulle försvinna.
Mycket bra analys av Mats

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s-tar-en-risk-med-att-peka-ut-sd-som-huvudmotstandare--meiuxq

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar