Jämlikhet, minskade klyftor och ett benhårt motstånd mot det mörka konfliktskapande mellan svenskar som drivs av SD.
Sen gillar jag inte slogan riktigt för den travesterar lite på de konservativa och lämnar ett sken av att det finns ett enda ideal-Sverige och så ser inte mitt ideal-Sverige ut.
Jag tänker att hon vill skydda svenska värderingar som ÄR hotade. Värderingar som solidaritet med svaga grupper, medmänsklighet, hjälpsamhet, inkludering, acceptans osv osv
Jag håller med @sjoberga om att jag inte är så förtjust i själva uttrycket men jag hoppas att det hon menar är att Sverige ska ta tillbaka de värderingar jag ser som utmärkande för hur vi agerat som land tidigare, dvs stå upp för mänskliga rättigheter, solidaritet med både människor i vårt land och i resten av världen, jämlikhet och religions- och yttrandefrihet.
Det innebär att Sverige har varit ett bra land och att Sverige ska bli bra igen
Då förväntar Ni Er att Magdalena Andersson kommer gå till val på att lova och riva upp det som nuvarande regering föreslår och driver igenom.Solidaritet, jämlikhet, generositet. Demokrati. Nyfikenhet och empati för omvärlden och de som har de svårt. Jämställdhet. Det är de värde
För min del -med tanke på att sossarna nu släpat sig själva i håret fram till bekännelser att dom undlåtit föra nödvändig politik och reformer för att inte förknippas med SD -är inget annat än ett maktk*t parti och fegskallar. Sossarna trasslar till det för sig och köper röster. Först var det Amineh Kakabaveh som lyckades sätta en nagel ögat på sossarna. Sen börjar deras väljarbas nämligen alla de människor som nu visat sitt rätta jag- som stödjer Hamas och hyllar deras människoslakt den 7 oktober. Hon är så omhuldande om El-Haj eftersom han tydligen är mycket poppis i Malmö, att sparka honom skulle med all säkerhet betyda ett rejält väljar tapp där. En mycket nyckfull och riskabel väljarbas skulle jag vilja säga.
För mig betyder Sverige ska bli mer som Sverige - Att Sossarna rannsakar sig och mycket försiktigt - medger att dom blundat för växande problem och de systemhot vi ser idag -där gängkriminell verksamhet har börjat få fäste i även hos våra myndigheter. Att nu vill dom ochså gräva lite i skiten.