Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
I morgonstudion säger Johan att Liberalerna vill inför en obligatorisk kurs och ett prov i samhällskunskap för nyanlända. På så sätt informeras nyanlända om lagar, regler och svenska värderingar och som sedan ska avslutas med ett prov som måste vara godkänt för att få bidrag. Då har nyanlända lättare att komma igång med sina nya liv med jobb och att bidra till landet. På så sätt blir det enklare om dom delar svenska grundläggande värderingar som vi faktiskt har i Sverige. Vidare ska kursen pågå i ett antal 100 timmar, man kan liksom inte sitta hemma och titta in i en vägg, säger Johan. Ex på kursfrågor, varför har vi jämställdhet, varför har vi förskola, varför man kan gifta sig med vem man vill
Avslutningsvis säger Johan att om man inte vill anpassa sig till svenska värderingar ja då har man ju kommit till fel land. 👏

I morgonstudion säger Johan att Liberalerna vill inför en obligatorisk kurs och ett prov i samhällskunskap för nyanlända. På så sätt informeras nyanlända om lagar, regler och svenska värderingar och som sedan ska avslutas med ett prov som måste vara godkänt för att få bidrag. Då har nyanlända lättare att komma igång med sina nya liv med jobb och att bidra till landet. På så sätt blir det enklare om dom delar svenska grundläggande värderingar som vi faktiskt har i Sverige. Vidare ska kursen pågå i ett antal 100 timmar, man kan liksom inte sitta hemma och titta in i en vägg, säger Johan. Ex på kursfrågor, varför har vi jämställdhet, varför har vi förskola, varför man kan gifta sig med vem man vill
Hur gör man med alla som kommit hit med stora trauman i bagaget, svår PTSD?
Hur gör man om man är i för dåligt psykiskt skick för att gå den kursen?
Blir man ivägskickad igen då?

Kvinnoprästmotståndarna i svenska kyrkan har ju förlorat för många år sedan, kvinnor är i majoritet både i prästyrket och som diakoner i Sverige. På vilket sätt är kvinnoprästmotståndare ett hot mot gemene kvinna?

Hur tror du det skulle fungera tillsammans med USAs konstitution, och vad har du för källa?

Ok, om det finns mängder med beröringspunkter tycker jag att du ska räkna upp de fem viktigaste, och göra en snabb analys av varför de är de viktigaste beröringspunkterna. Du kan använda dig av headcounten som du uppenbarligen försummade att göra.
Men snälla Liran titta hur det ser ut i delar av Syd Amerika där kvinnor som fått missfall låses in i decennier för att de kanske möjligen gjort abort, detta pga kristen extremism. USA är på god väg att vandra samma väg.
Alltså jag gillar inte islam men det beror på att det är en enligt mig hemsk religion tillsammans med sina systerreligioner kristendom och judendom. De är födda ur samma patriarkala, missogyna, inskränkta kultur och de lever alla tre upp till det till dags dato. Jag kommer ALDRIG förstå "kristnas" korståg mot islam då deras egen religion är precis lika vidrig när man börjar läsa texterna och ja texterna används av alla tre religionerna till att utföra illdåd både idag och historiskt.

Ja till livet, Tidölaget m fl är ett lika stort hot mot våra demokratiska lagar i Sverige.
Med tanke på att SD sitter och styr KD, M och ett anti-liberalt L, i regering, så betraktar jag hotet från den sidan som extremt mycket större - och det har vi sett sedan valet. De har makten. Extremisterna har inte makten att förändra våra demokratiska principer, som tidigare regeringar hållit högt både i retorik och praktik. Det finns inte många principer i en liberal, sekulär demokrati som vårdas eller respekteras särskilt högt av det laget.

Sen är det ju en slags perfekt storm när man har en regering som i så hög grad vill anpassa politiken efter extremisters önskemål och skapa konflikt, oavsett om de är på egna sidan eller på nån annan sida och plats. Ett förväntat sluttande plan som börjar likna mer en ravin, där alla hämningar släpper och alla former av dehumanisering är tillåtna.

Jag gissar att en ung Ulf Kristersson hade förbannats och gråtit över hur han som statsminister agerar idag och hade sagt "No way." Det är ganska intressant hur man helt kan släppa en politisk övertygelse och istället gå in i motsatsen med hull och hår för maktens och positioneringens skull.

Jag gissar att en ung Ulf Kristersson hade förbannats och gråtit över hur han som statsminister agerar idag och hade sagt "No way." Det är ganska intressant hur man helt kan släppa en politisk övertygelse och istället gå in i motsatsen med hull och hår för maktens och positioneringens skull.
Har han någonsin haft en övertygelse? Allt jag sett av honom är att han för fram det som han kan vinna makt på. Jag vet dock väldigt lite om den riktigt riktigt unge Kristersson, då kanske han hade en övertygelse och en ryggrad innan makten korrumperade honom fullständigt.

Men det var ju Stefan L som absolut skulle ha makten och kravla sig kvar till varje pris trots att han blev avsatt. Men tillslut gick det inte längre eftersom han drev en ansvarslös politik för Sverige.

Med tanke på att SD sitter och styr KD, M och ett anti-liberalt L, i regering, så betraktar jag hotet från den sidan som extremt mycket större - och det har vi sett sedan valet. De har makten. Extremisterna har inte makten att förändra våra demokratiska principer, som tidigare regeringar hållit högt både i retorik och praktik. Det finns inte många principer i en liberal, sekulär demokrati som vårdas eller respekteras särskilt högt av det laget.

Sen är det ju en slags perfekt storm när man har en regering som i så hög grad vill anpassa politiken efter extremisters önskemål och skapa konflikt, oavsett om de är på egna sidan eller på nån annan sida och plats. Ett förväntat sluttande plan som börjar likna mer en ravin, där alla hämningar släpper och alla former av dehumanisering är tillåtna.
Tack o lov att vi har demorkati i Sverige så att vi kan räta upp landet när sossar bedrivit ansvarslös politik som skadat landet. Då säger väljarna ifrån och skapar en majoritet genom att rösta för ett Sverige där svenska värderingar SKA sättas främst. Sedan blir det Regering och Riksdag som får se till att det blir så och nu så går man väljarna tillmötes.

Tack o lov att vi har demorkati i Sverige så att vi kan räta upp landet när sossar bedrivit ansvarslös politik som skadat landet. Då säger väljarna ifrån och skapar en majoritet genom att rösta för ett Sverige där svenska värderingar SKA sättas främst. Sedan blir det Regering och Riksdag som får se till att det blir så och nu så går man väljarna tillmötes.
Kan du definiera "svenska värderingar"? Det är ett mycket löst begrepp som kan innehålla allsköns saker, både bra och dåliga.
Det jag ser av den här regeringen är inte direkt arbete för bra svenska värderingar.
Du får gärna även återkomma med visionen du påstår att sagda regering har för du har hittills inte lyckats åskådliggöra den.

Kan du definiera "svenska värderingar"? Det är ett mycket löst begrepp som kan innehålla allsköns saker, både bra och dåliga.
Det jag ser av den här regeringen är inte direkt arbete för bra svenska värderingar.
Du får gärna även återkomma med visionen du påstår att sagda regering har för du har hittills inte lyckats åskådliggöra den.
Jamen då så. Då vet jag det

Ingen förklaring av vad du menar utan bara de vanliga tomma fraserna och sedan radiotystnad?
Varför kan du inte förklara vad som är svenska värderingar som skyddas?
Vi gör så här då? Eftersom du aldrig blir nöjd och att jag aldrig kommer fram till dina värderingar som du tycker är det rätta resultatet. Vi avvaktar utredaren ang Svenskkursen. Då vet vi exakt vad dom svenska värderingarna är och så kan vi referera till den kurslitteraturen. Det måste ju bli det allra rättaste svenska värderingarna som ska gälla

Vi gör så här då? Eftersom du aldrig blir nöjd och att jag aldrig kommer fram till dina värderingar som du tycker är det rätta resultatet. Vi avvaktar utredaren ang Svenskkursen. Då vet vi exakt vad dom svenska värderingarna är och så kan vi referera till den kurslitteraturen. Det måste ju bli det allra rättaste svenska värderingarna som ska gälla
Att beskylla mig för att aldrig vara nöjd är magstarkt med tanke på att det enda jag gör är fråga vad du syftar till när du kommer med påståenden.
Varför behöver du vänta på utredningen? Du måste väl ändå ha en egen åsikt i frågan om vad som är svenska värderingar som behöver skyddas? I inlägget ovan låter du mest som en kommitte som behöver instruktioner uppifrån men det tvivlar jag på att du är.

Som att jultomten finns är det en svensk värdering

Men om du själv tycker att det är viktigt med svenska värderingar måste du väl ha nån tanke om vad svenska värderingar är?

Hur tror du det skulle fungera tillsammans med USAs konstitution, och vad har du för källa?

Ok, om det finns mängder med beröringspunkter tycker jag att du ska räkna upp de fem viktigaste, och göra en snabb analys av varför de är de viktigaste beröringspunkterna. Du kan använda dig av headcounten som du uppenbarligen försummade att göra.
Det är klart att det inte är förenligt med USAs konstitution, det fattar ju vem som helst? Och du vill ha källa på det för att du tror att jag far med osanning? Jag har inte lust att länka till klippet i sig på grund av uppenbara skäl, men googla på Nick Fuentes, och ställ tidsperioden på senaste veckan så kommer du få fram det. Du kommer också enkelt kunna finna information om att han varit på middag hos Trump, och hans kopplingar till olika politiker i ledande ställning. Som bonus kan jag lägga in en länk som visar att han också hängt på samma möten som Tobias Andersson från SD. https://hopenothate.org.uk/2019/03/01/backpacking-to-cpac/

Om man bortser ifrån att religion inte alltid är lika givet inom extremhögern, så utgår den nästan alltid ifrån kristna värderingar och ser det som naturligt att vita kristna är överlägsna. Och jag skulle tro att majoriteten av de kristna som på senare tid begått terrordåd hör till just extremhögern på något vis. Därför rekommenderar jag dig att läsa den här texten, för en gedigen och grundlig jämförelse - gjord av akademiker. https://extremism.gwu.edu/sites/g/files/zaxdzs5746/files/Rise of the Reactionaries.pdf

Och jag vet inte varför headcounts spelar någon roll vid en jämförelse av överlappande åsikter?

Vilka röstare är det som vill 'värna svenska värderingar' Partiet som 21% röstar på? Kristersson som 19% röstade för har fördömt Jimmie, likaså Pehrson. Och tom Ebba även om KD säkert internt stödde hans åsikter. Var är demokratin i att en femte del av Sveriges befolkning ska bestämma över fyra femtedelar av väljarna?

Vad är det som gör den 'extremistiska' miljörörelsen så farlig? De slänger färg på (skyddade av glas) tavlor. Häller socker i bensinen på stora lyxjakter, lägger sig framför bilar i rusningstrafik. Allt i syfte att rädda klimatet. Fruktansvärda terrorister verkligen.

Där har du jättefel. Jag kunde ha varit död pga miljöextremister/aktivister (sabotage av min bil). De har också utsatt kollegor för regelrätta dödshot så det är inget "ofarligt och harmlöst" med dem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar