Svensk politik II

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag läser att i raden av nya lagar som träder i kraft införs nu den nya kraftfulla lagen om att det ska vara möjligt att köpa en ny mobil utan att få med en laddsladd. OK, jag är medveten om att det går att hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Samtidigt som vi måste stoppa de kriminella gängen och värna om vår säkerhet går det att tänka på andra saker. Men det är ändå en rätt bra bild av vilken kraft vår regering har. Köpa mobil utan sladd...

Nytt tal på arabiska av Jimmie. Den här gången vänder han sig direkt till dom arabisktalande personerna i Sverige. Just för att media och andra inte ska kunna förvanska vad han säger. Han börjar sitt tal med ett arabiskt ordspråk:

"En bra lögn tar sig mellan Bagdad och Konstantinopel medan sanningen fortfarande letar efter sina sandaler"
Vidare påtalar han dom fri och rättigheter vi har i landet. Han poängterar även att 100 000 tals invandrare som är i landet jobbar, bidrar och gör rätt för sig.

Jag läser att i raden av nya lagar som träder i kraft införs nu den nya kraftfulla lagen om att det ska vara möjligt att köpa en ny mobil utan att få med en laddsladd. OK, jag är medveten om att det går att hålla flera tankar i huvudet samtidigt. Samtidigt som vi måste stoppa de kriminella gängen och värna om vår säkerhet går det att tänka på andra saker. Men det är ändå en rätt bra bild av vilken kraft vår regering har. Köpa mobil utan sladd...
Kanske en sladd håller längre än en mobil. Oftast passar en sladd till flera modeller.

Strömmer måste ju vara särskilt stolt där!

Är det här ens en svensk lag? Jag köpte ny mobil i september, utan sladd. Jag tror alltså inte ens att de lyckats prestera denna revolutionerande lag själva utan bar implementerar EUlag

Är det här ens en svensk lag? Jag köpte ny mobil i september, utan sladd. Jag tror alltså inte ens att de lyckats prestera denna revolutionerande lag själva utan bar implementerar EUlag
Tänkte det med köpte mobil i augusti och det var ingen sladd med
Fick köpa till både sladd och kontakt faktiskt

Och du tror inte att sittande regering + SD bidrar till att dessa grupper splittras ännu mer? Sedan är väl boven i dramat egentligen nyliberalism, new public management och utförsäljningar som har gjort välfärden betydligt sämre, vilket har cementerat utanförskap.
Vaddå "ännu mer splittrat" Sverige är splittrat.... punkt. Tidigare regeringar har inte sett "det komma" (rädda för att stöta sig med sin nyvunna väljarbas) och regeringar som varit högmodiga och kallat allt och alla för rasister.
Nej boven i dramat är inte "nyliberalism, new public management och utförsäljningar". Sverige sitter där det sitter för det varit en på tok för stor invandring av människor och man har dessutom inte låtit dem få veta vad landet förväntar sig av dom.

Vaddå "ännu mer splittrat" Sverige är splittrat.... punkt. Tidigare regeringar har inte sett "det komma" (rädda för att stöta sig med sin nyvunna väljarbas) och regeringar som varit högmodiga och kallat allt och alla för rasister.
Nej boven i dramat är inte "nyliberalism, new public management och utförsäljningar". Sverige sitter där det sitter för det varit en på tok för stor invandring av människor och man har dessutom inte låtit dem få veta vad landet förväntar sig av dom.
Det där var en mycket enkel beskrivning av ett komplicerat problem.

Där har du fel, problemet är att resten av Europa inte längre ligger i ruiner.

Det där var en mycket enkel beskrivning av ett komplicerat problem.
Ibland måste det vara enkelt att förstå. Finns väl ingen anledning att linda in problem i fina ord. Därför gör Magdalena ännu ett erkännande. Nu säger hon att S drogs med i flyktingvågen då Stefan sa att i mitt Europa bygger vi inga murar och att vid ett ev maktskifte så kommer invandringen fortsatt vara mycket restrektiv under mycket lång tid. Det är en självklarhet säger hon.

Försöker man ta röster igen från SD månne. Cringe varning?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1218101-s-ledaren-stram-migration-lang-tid-framover

Där har du fel, problemet är att resten av Europa inte längre ligger i ruiner.
Tur är väl det men nu har man äntligen kommit till skott för en pakt mot migration. Bla kommer migranter från vissa länder att få sitta i fängelse liknande asylcenter vid den yttre gränsen och inte bara släppas igenom. EU:s yttre gräns ska stärkas mot migration och pakten ska ta fram regler för vad som ska gälla vid den yttre gränsen.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/1218181-historisk-migrationspakt-i-eu

Ibland måste det vara enkelt att förstå. Finns väl ingen anledning att linda in problem i fina ord. Därför gör Magdalena ännu ett erkännande. Nu säger hon att S drogs med i flyktingvågen då Stefan sa att i mitt Europa bygger vi inga murar och att vid ett ev maktskifte så kommer invandringen fortsatt vara mycket restrektiv under mycket lång tid. Det är en självklarhet säger hon.

Försöker man ta röster igen från SD månne. Cringe varning?

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/1218101-s-ledaren-stram-migration-lang-tid-framover
Enkelt ja men när man förenklar saker till rena fantasier så blir det inte begripligt det blir en lögn

Tur är väl det men nu har man äntligen kommit till skott för en pakt mot migration. Bla kommer migranter från vissa länder att få sitta i fängelse liknande asylcenter vid den yttre gränsen och inte bara släppas igenom. EU:s yttre gräns ska stärkas mot migration och pakten ska ta fram regler för vad som ska gälla vid den yttre gränsen.

https://nyheter24.se/nyheter/utrikes/1218181-historisk-migrationspakt-i-eu
Ni jobbar ju hårt för att få igång tredje världskriget, ni och motsvarigheterna i andra länder. Får hoppas att Sverige slipper bli sönderbombat den här gången också.

Du snackade om folkhemmet, du tror inte alls att det idealet saboterats av utförsäljningar? Allt är invandringens fel?

Du snackade om folkhemmet, du tror inte alls att det idealet saboterats av utförsäljningar? Allt är invandringens fel?
Nej jag tror inte folkhemsidealet saboterats av utförsäljningar. Och JA jag anser att Sveriges djupgående problem med dödsskjutningar, gängkriminalitet beror på en förd politik som endast kunde fungera vid en mycket liten invandring.

Längre än så här kom inte El-Haj. Han avsäger sig sin suppleant plats i riksdagens utrikesutskott. Pressen blev för stor...
S plockar fram stålborste för att få rent framför sin dörr. Nu gäller det att täppa till alla stora råtthål inför valet 2026. Ingen ska kunna anklaga S för att hysa Hamaskramare. Bra jobbat!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu finns det en insändare på Svenska Åkeritidningens forum som verkligen visar hur skruvat systemet blir när det är fel. Vilka andra...
2
Svar
35
· Visningar
6 540
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Skötsel av utedass
  • Offentliga verksamheter
  • Vad gör vi? Del CCV