Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har större förtroende för våra lagstiftande församlingar än så, att de klarar av sitt uppdrag att respektera demokratiska institutioner - så självklart kommer inte militären att få bruka våld mot landets medborgare.Jag har ju länge velat se att man sätter in militären mot gängkriminella och nu äntligen vill man sätta en utredning på detta. Bla vill man låta militären bruka våld mot tex gängkriminella . Kommer verkligen detta att knäcka gängkriminella? Ja det är jag säker på.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1172267
"Rättspolitiken läggs om i hög takt för att trycka tillbaka den grova organiserade brottsligheten. Polisen får nya effektiva verktyg, straffen skärps och utländska medborgare som begår brott ska utvisas."
https://www.dn.se/debatt/ett-misstag-att-lagga-ner-beredskapspolisen/
Nu skrev jag våld mot gängkriminella. Jaja det finns majoritet i Riksdagen bara att rösta igenom detta när tillfälle ges. Hur gick det med hemliga tvångsmedel? Jo det röstades igenom och lagen är i kraft som ska slå mot gängkriminella. Så det kommer att gå samna väg med militärt våld mot gängkriminellaJag har större förtroende för våra lagstiftande församlingar än så, att de klarar av sitt uppdrag att respektera demokratiska institutioner - så självklart kommer inte militären att få bruka våld mot landets medborgare.
Nej, jag är fortfarande övertygad om att 100% av gängkriminella (varav säkert 98% är medborgare) kommer att behandlas som polisiärt ärende där det är Big no-no att militär personal utövar våld. Det är en grundsten för det samhälle vi lever i.Nu skrev jag våld mot gängkriminella. Jaja det finns majoritet i Riksdagen bara att rösta igenom detta när tillfälle ges. Hur gick det med hemliga tvångsmedel? Jo det röstades igenom och lagen är i kraft som ska slå mot gängkriminella. Så det kommer att gå samna väg med militärt våld mot gängkriminella
Du är så säker på mycket men du åker på det ena bakslaget efter det andra hela tiden.Nej, jag är fortfarande övertygad om att 100% av gängkriminella (varav säkert 98% är medborgare) kommer att behandlas som polisiärt ärende där det är Big no-no att militär personal utövar våld. Det är en grundsten för det samhälle vi lever i.
Hopp om mänskligheten sitter djupt.Du är så säker på mycket men du åker på det ena bakslaget efter det andra hela tiden.
Det är en utredning, inget lagförslag.Nu skrev jag våld mot gängkriminella. Jaja det finns majoritet i Riksdagen bara att rösta igenom detta när tillfälle ges. Hur gick det med hemliga tvångsmedel? Jo det röstades igenom och lagen är i kraft som ska slå mot gängkriminella. Så det kommer att gå samna väg med militärt våld mot gängkriminella
Rätt tveksamt om de gängkriminella tillhör mänskligheten som behöver skyddas.Hopp om mänskligheten sitter djupt.
Jag har ju länge velat se att man sätter in militären mot gängkriminella och nu äntligen vill man sätta en utredning på detta. Bla vill man låta militären bruka våld mot tex gängkriminella . Kommer verkligen detta att knäcka gängkriminella? Ja det är jag säker på.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1172267
"Rättspolitiken läggs om i hög takt för att trycka tillbaka den grova organiserade brottsligheten. Polisen får nya effektiva verktyg, straffen skärps och utländska medborgare som begår brott ska utvisas."
https://www.dn.se/debatt/ett-misstag-att-lagga-ner-beredskapspolisen/
Tack vare nya lagen om hemliga tvångsmedel kunde polisen hitta 200kg sprängmedel härom dagen som dom tog i beslag. Det räddade både människor och byggnaderRätt tveksamt om de gängkriminella tillhör mänskligheten som behöver skyddas.
Leker man med AK47or så har man passerat gränsen för det allmännas skydd.
Tex när dom ska göra en räd mot en bostad och gripa dom. Då behövs det våld för att oskadliggöra buset eftersom dom har vapen.Vad eller i vilka situationer tänker du mer exakt att militären ska bruka våld mot gängkriminella?
Det är fortfarande en utredning och dina exempel är polisärenden.Tex när dom ska göra en räd mot en bostad och gripa dom. Då behövs det våld för att oskadliggöra buset eftersom dom har vapen.
Tex när buset tjafsar med ordningsmakten och inte hörsammar den. Kan också bli tjafs i visitationszoner om dom blir verklighet
Tex när dom ska göra en räd mot en bostad och gripa dom. Då behövs det våld för att oskadliggöra buset eftersom dom har vapen.
Tex när buset tjafsar med ordningsmakten och inte hörsammar den. Kan också bli tjafs i visitationszoner om dom blir verklighet
Inte överens. Människovärdet försvinner inte. Även om man måste spärras in. Sen pratar jag inte om skydd nånstans utom att det ska sorteras som en polisiär fråga och inget annat.Rätt tveksamt om de gängkriminella tillhör mänskligheten som behöver skyddas.
Leker man med AK47or så har man passerat gränsen för det allmännas skydd.
Nu vet jag ju att du skriver mest för att provocera. Men jag är ändå lite nyfiken på vad du menar att militärt våld ska tillföra i de där situationerna? Ser du framför dig att istället för att polisens insatsstyrka gör gripandet så ska en pluton skyttesoldater betrakta det som strid i bebyggelse? Eller tänker du dig att vi ska skjuta på gängkriminella med artilleri? Ser du framför dig att bilar stoppas genom att vi beskjuter dem med stridsvagnar?Nu skrev jag våld mot gängkriminella. Jaja det finns majoritet i Riksdagen bara att rösta igenom detta när tillfälle ges. Hur gick det med hemliga tvångsmedel? Jo det röstades igenom och lagen är i kraft som ska slå mot gängkriminella. Så det kommer att gå samna väg med militärt våld mot gängkriminella
Nu vet jag ju att du skriver mest för att provocera. Men jag är ändå lite nyfiken på vad du menar att militärt våld ska tillföra i de där situationerna? Ser du framför dig att istället för att polisens insatsstyrka gör gripandet så ska en pluton skyttesoldater betrakta det som strid i bebyggelse? Eller tänker du dig att vi ska skjuta på gängkriminella med artilleri? Ser du framför dig att bilar stoppas genom att vi beskjuter dem med stridsvagnar?
Många pratar om att de gärna vill att militär sätts in men har inte fattat vad militärt våld är.