svartvitt foto med röd detalj

wippi

Trådstartare
Har inatt kommit på en fantastik idé om hur en vägg i vårt hus ska se ut.
Dock bygger tanken på att ett visst antal svartvita fotografier ska sättas upp. Och så långt inga krångligheter. Dock är min tanke att en detalj på varje foto ska vara röd. Och här kommer frågan, är detta något som är svårt att göra? Här bör photoshop eller liknande program komma in i bilden, program som jag har noll kunskap inom. Men är detta något man klarar att göra med hobbykunskaper, eller behöver jag vända mig till någon som är betydligt mer kunnig i programmet?

/wippi
 
Sv: svartvitt foto med röd detalj

Det är jättelätt att göra, olika lätt beroende på vilket program du har. I mitt "första program" Lightroom så kan jag dra ner alla färger till noll (de blir då grå/svart/vita) utom den jag vill ha kvar. Har gjort en jätteläcker blåsippa så. Annars i Photoshop eller liknande så gör kopia av bilden i nytt lager, markera det som ska vara kvar och klipp ut, gör översta lagret svartvitt och lägg ihop lagren så syns det som ska vara färg igenom liksom.

Kanske du har någon som kan hjälpa dig om det blir knepigt?
 
Sv: svartvitt foto med röd detalj

Ja, jag misstänker att jag får ta hjälp av någon som har lite mer koll på det än vad jag har. Och det låter ju inte som man behöver väldigt stora kunskaper i programmet för att lyckas. Kanske bör tillägga att detaljerna som ska vara röda inte är röda idag. I många av orginalfotona finns alltså inget rött, utan det ska skapas på konstgjord väg.
 
Sv: svartvitt foto med röd detalj

Det är heller inga problem för någon som har lite grepp om t.ex. Photoshop.
 
Sv: svartvitt foto med röd detalj

toppen! Då ser det ut som min plan kan komma att gå i lås!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 417
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 091
Senast: QueenLilith
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
19 562
Senast: sorbifolia
·
Samhälle På tal om en annan tråd som kom upp nyss - som rörde ett privat yttrande i en musiktävling. :cool: Hur är det med yttrandefriheten i...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 164
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp