Svarta "prickar" i havren...?!?

Roheryn

Trådstartare
Havre ingår i min stallhyra, så de flesta hästar i stallet får det. Förvaras i en stor silo, och krossas vid behov. Jag har dock upptäckt att det är svarta "prickar" i havren - ser ut som vallmofrö ungefär. Vad 17 kan det vara?!?!? Jag tycker av andra skäl att havren inte är 100% fräsch, och det här gör ju inte saken bättre.... Någon som vet vad det kan vara?

Sv: Svarta "prickar" i havren...?!?

Raps? Kan ju vuxit på åkern året innan och "drösat" och grott igen. Alltså rapsen har vuxit som ogräs i havrefältet. En teori....

Ogräsfrön?
Vanliga om man har en tröska där ogräsrensningen inte riktigt fungerar som den ska eller är obefintlig.

De flesta frön är ofarliga gräsfrön. Kan ju hända att det är en giftig växts frön, men då hade nog dina hästar blivit dåliga.

Tackar er båda för svaren! Nej, hästarna har inte blivit dåliga, och de har ätit detta rätt länge, även om ingen får några kopiösa mängder havre.

Liknande trådar

Småbarn När jag var yngre läste jag en bok som handlade om att få svart bälte i vardagseffektivitet. På den tiden var jag intresserad av sånt...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
10 714
Senast: Voeux
·
Anläggning står i ett dilemma, har blivit erbjudit en stallplats i ett stall som är närmare mitt hem & även har mycket positiva saker med sig men...
2
Svar
29
· Visningar
5 298
Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
6 132
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 382
Senast: alazzi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka