Svårt att nå upp till skolans mål

Sv: Svårt att nå upp till skolans mål

För nu börjar han tycka engelska är roligt och han klarade både geografi och matteprov med godkänt förra veckan.
Det där är tydligen vanligt enligt min gamla språklärare, det är lättare att lära sig ett främmande språk än det man har från födseln.
Ett främmande språk använder man teknik och regler för att lära sig, det gör man inte med modersmålet.
Det stammer med min son, engelskan har aldrig varit så jobbig som svenskan.

Sv: Svårt att nå upp till skolans mål

Återigen tack till alla som svarat.

Mailet som jag skickade gjorde nog lite nytta iaf för rektorn ringde samma eftermiddag. Och till veckan skall vi ha ett möte med klasslärare, specialpedagog ch rektor.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 455
Senast: Destiny_D
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 908
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Vi var nyligen på utvecklingssamtal för äldsta barnet, som går i fyran. Vid samtalet fick vi höra att han ligger väldigt långt fram i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
6 288
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar