svårt att finna en bra skuggRIK plats för kaninerna!

H

Hemligisten

JAg har en liten tomt med sol heeeela dagen från klockanhalv elva och framåt, jag vet inte hur jag skall göra då kaninerna är utekaniner.
allt eftersom sommaren närmar sig så lär det säkert bli outhärdligt för dom.. några tips??? :confused:

Sv: svårt att finna en bra skuggRIK plats för kaninerna!

Vindskydd kanske? Finns att köpa rätt billigt lite här och var.
Annars kan du ju bygga typ nåt gömställe helt enkelt.

ok tack... men solen ligger ju direkt på buren och utehagen hela tiden dom timmarna och solen flyttar sig snabbt och är så högt upp så ett vinskydd tror jag inte hjälper... kanske ett parasoll?

och borde det inte bli jättevarmt i sovdelen om solen ligger rätt på? usch jag är bara så orolig över sommaren..

Kan man inte gräva en grotta eller grop av nåt slag, en bit ner brukar det ju vara svalt. Fast jag antar att man måste säkra så de inte kan gräva vidare då.

Ok. Men typ om du bygger som ett hus med vägg på alla fyra sidorna och bara med en öppning på ena sidan, så det finns skugga där även när slen lyser in?

Sätt fast en bit pressening (eller liknande) på hela söder sidan samt en bit på öst och väst sidan samt en bit på ovansidan.
Då har kanin både solskydd samt regnskydd.

jag brukar sätta upp paraplyer när det inte är skugga:p

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 043
Senast: Amha
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 755
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 370
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar