Sv: Svårt att fästa sig vid ny hund när den gamla är borta.
Jag antar att du vet att jag har en "lånehund" här hemma. Hon har ju varit här i 2 omgångar. Första gången i ca 8 månader och nu har hon varit här 1 år
Första gången hon åkte hem tyckte jag det var jobbigt, men nu har jag ställt in mig på att hon är inte min och då vet jag att det blir lättare när hon ska åka hem...eller hur det nu blir.
Så pratar du med C och får henne att förstå att hon tillsvidare bara är till låns, så tror jag både hon och du fixar att hon får vara hos C ett tag.
Jo jag tror det. C vill ju själv ha hund och en orsak till att hon är dagmatte är för att hon ska testa på om hon orkar (sjukpensionerad på deltid). Nu har hon dessutom fallit rejält för Loka. Man kan ju fråga om hon vill ha henne en period. Och hoppas att hon inte fäster sig så pass att det blir plågsamt att ge upp hunden om jag bestämmer mig för att behålla henne...
Jag tror en successiv övergång vore det bästa för oss alla tre annars. Och jag kvarstår isf hemskt gärna som backup/passning om hon vill.
Jag antar att du vet att jag har en "lånehund" här hemma. Hon har ju varit här i 2 omgångar. Första gången i ca 8 månader och nu har hon varit här 1 år
Första gången hon åkte hem tyckte jag det var jobbigt, men nu har jag ställt in mig på att hon är inte min och då vet jag att det blir lättare när hon ska åka hem...eller hur det nu blir.
Så pratar du med C och får henne att förstå att hon tillsvidare bara är till låns, så tror jag både hon och du fixar att hon får vara hos C ett tag.