Svansen över hinder

Gyllene

Trådstartare
Hej!
Jag har bara en snabb fråga; vill man att hästen ska slå med svansen över hinder? Många hästar gör ju det och många ser också det som något bra, men varför? Hoppar hästen igenom kroppen då eller varför vill man så gärna ha det?

Om det är hopp över större hinder du menar så kan det vara ett sätt för hästen att klara av det. En del hästar har det i sin teknik när de behöver ta i.
Men över lägre hinder vill jag inte se sådant, då ska språnget vara avslappnat. Men det var kanske inte det du menade?

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 029
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 744
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 385
Senast: Sesca
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 361
Senast: Lutten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama