Har du en bild på den delad?Tror inte att det är den! Är mer lila på hatten, slemmig, ingen ring.
Smörsopp är slemmig, helst om det är fuktigt ute. Hatten har ofta blålila ton.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har du en bild på den delad?Tror inte att det är den! Är mer lila på hatten, slemmig, ingen ring.
Har du en bild på den delad?
Smörsopp är slemmig, helst om det är fuktigt ute. Hatten har ofta blålila ton.
@FrauleinLeo Utan att vara någon svampexpert har jag hört att det inte finns några giftiga soppar, men däremot en del oätliga/äckligaSå just soppar ska vara en bra nybörjarsvamp.
Jag har bara plockat trattisar och kantareller tidigare, men tänkte våga mig på soppar i år.
Då tror jag på smörsopp. Brukar växa på liknande eller samma ställen som gallsopp.Äsch, nej, svampen har redan åkt till komposten med resten!
Det är en sandsopp! Torka och det smakar som murkla!Jag tror att jag har brunsopp i högen! Mörk hatt, klibbig, blå vid beröring. Finns det några giftiga förväxlingssvampar?
Visa bifogad fil 18809
Samma här. Kämpar undan stressen varje dag.Den här tråden får mig att vilja gå ut i skogen![]()
Det kan jag hjälpa dig medMin dröm är att hitta blomkålssvamp, de ser så galet coola ut. Och kan bli riktigt stora!
Jag har plockat röksvamp idag igen. En golfbollstor och en tennisbollstor.Det kan jag hjälpa dig medVi har en hel del av den varan här i krokarna och även röksvamp
![]()
Måste kolla lite efter det! Förra året hittade jag några kvadrat i skogen som var typ täckt av röksvampar. Kändes smått bisarrt faktiskt, typ som att gå i någon sagoskogJag har plockat röksvamp idag igen. En golfbollstor och en tennisbollstor.
Ja, de ser lite galna ut. Jag plockar mina på stallplan! Ca en mil åt väster från dig.Måste kolla lite efter det! Förra året hittade jag några kvadrat i skogen som var typ täckt av röksvampar. Kändes smått bisarrt faktiskt, typ som att gå i någon sagoskog![]()