Min FADER bad mig plocka åt honom. Han skulle rensa, om det inte blev alltför mycket. Jag bestämmer härmed att 3,2 kg Karljohan är en fullt rimlig mängd och inte alls för mycket.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hur har ni det i år med svamparna?
Hos oss (eller ja, hos mig i norra delen av halland) är det misär - från att ha plockat absurda mängder de senaste åren (förra året var nog rekord) så har jag plockat två (!!) stackars gula kantareller i år sedan midsommar. Torkan har verkligen inte varit bra för svamparna, men jag hoppas ändå på att framförallt trattkantarellerna kan orka komma igen nu på sensommaren/hösten när det äntligen har regnat lite.
Jag börjar ångra att jag startade den här trådenIdag blev det bara 2,7 kg. Som jag dessutom måste rensa själv. Misär.
Jag börjar ångra att jag startade den här tråden![]()
Absolut! Det är det värsta av alltJa det måste vara en fruktansvärd upptäckt att få reda på att du bor några 100 meter från mitt stall....
Ta av hjälmen har jag inte kört på men med gammelhästen tog jag med en påse som jag hängde på sadelns hornNär jag var barn och tonåring letade jag kantareller från hästryggen. När jag hittade många tog jag av mig hjälmen och fyllde den och red sedan försiktigt hem. Min ponny var en underbar kompis!