svamp i underlivet??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: svamp i underlivet??

Jepp, väldigt vanligt! Immunförsvaret fungerar inte på riktigt samma sätt då man är gravid. Pevaryl och canasten är ok att använda under graviditet. Fast tydligen är vagetorierna bättre just vid graviditet än vaginalcreme.

Annars "vamliga" svampråd. Undvik att tvätta med tvål, använd ljummet vatten och ev barnolja istället. Lufta så mycket det går. Svamp växer till av socker så dra gärna ner på sockerintaget också.

Har själv haft tur och sluppit *peppar,peppar* under graviditeten, men haft mycket problem med det tidigare då jag åt P-piller. Fick tillslut byta sort för att bli av med problemen. Hormoner kan ställa till med mycket...
 
Sv: svamp i underlivet??

Jajamensan! Inget roligt svar, jag vet. Och det återkommer gärna flera gånger om man har otur. Du fick bra råd av pemi, kan inte komma på nåt mer så här på rak arm. Fick svamp ett par gånger i början, mitten, sen slapp jag.
 
Sv: svamp i underlivet??

Hade svamp både i underlivet och mellan tårna när jag var gravid.
Inte så skönt men barnet fött=svampen borta. Du får trösta dig med det.
 
Sv: svamp i underlivet??

Jag har haft "tvärtemot". Hade aldrig svamp innan jag blev gravid, och inte under graviditeten. Men efter Stina fötts har jag haft det två gånger. Iofs är två gånger på 11 månader säkert inte mycket, men det är irriterande...

Jenny
 
Sv: svamp i underlivet??

Det verkar rätt vanligt.
Många av mina bekanta har fått mer svampinfektioner efter graviditet.
En av dem fick i samband med grav kronisk svampinfektion :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 336
Senast: Sedna
·
Mat Det finns ju en svamptråd redan men den verkade mer handla om svampplockning. Men jag är nyfiken (och hungrig 😁😆) på hur ni äter er...
Svar
3
· Visningar
424
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Stavn? Svampen. Någon som (tyvärr) har erfarenhet...? ☹
Svar
14
· Visningar
994
Gravid - 1år Man blir ju galen när man googlar, som gravid får man ju inte göra typ något alls…. Googlar man på jacuzzi så står det att man ska...
Svar
9
· Visningar
1 756

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp