Svallkött-Lotagen

N

Ninisen

Hej!

Min häst har ett sår som utvecklat svallkött. Jag har tidigare använt mig av nelex och det har fungerat jätte bra. Nu har jag fått höra att Nelex inte finns kvar men man kan använda sig av Lotagen. Tyvärr är Lotagen receptbelagd, detta betyder då att jag måste kalla på en veterinär som i sin tur kostar pengar. På grund av att jag just separerat från min man är ekonomin inte det bästa när man är ensamstående mamma med 2 barn och jag vill verkligen ta hand om min häst.

Nu undrar jag, finns det någon som kan avvara några ml Lotagen? Jag betalar gärna för det och portot men har verkligen inte råd att ta hit en veterinär just nu.

Snälla hjälp mig?:(

Sv: Svallkött-Lotagen

Det är ju bara att ringa din veterinär så ringer de in receptet till apoteket så är det bara att åka dit och köpa.

(Håller hårt i min flaska som jag fick av veterinären)

Hej!

Enligt de 2 veterinären som jag har ringt som vill de komma ut och titta. Har inte någon annan behövt det eller?

Ninisen.

Ja i princip får man inte ringa in recept utan att ha sett eller åtminstone ha kännedom om fallet.
PL

var bor du? jag har en 1/2 flaska.
Min vet.påstår att jag har ett större apotek än han snart :o

Alltså, ni kan inte hålla på och förmedla receptbelagda mediciner.:eek:

Hålller helt med CK. Det finns nog en anledning till att dom är receptbelagda och att de 2 veterinärer du ringde ville komma och titta:eek:

Kan du inte lägga på Aloevera blad som du delat och lägger köttytan mot svallköttet .

Jag hade detta på min häst som skar av sig baksenorna som man först höll på och hela tiden skar svalkött på .

När jag började med aloevera bladen så behövdes det inte skära mer svallkött och såret belv mindre infekterat och svampen i såret försvann.

Det är nog det enda naturmedel som jag är helt såld är på Aloeverablomman .

Lycka till Mia

Nej det kanske finns en klinisk anledning till avv vet vill kolla först.
Om någon vet kollat såret från början vilket det oftast finns anledning till om såret är tillräckligt stort för att ge problem med svallkött.
Gissa va förbannad jag blev när jag kom ut till en skitdålig tacka med juverbrand som fått lida en massa dagar i onödan för att en klantig granne delat med sig av sitt penicillin.
PL

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 358
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig...
2
Svar
28
· Visningar
2 742
Senast: Ceta
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 666
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V