Jag kanske ska skicka dig vår lista på önskade aktiviteter...?@Hazel Återkom med recension!! Plz! Vi vill inte heller surfa så inspiration från en ickesurfig resa tas tacksamt emot
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag kanske ska skicka dig vår lista på önskade aktiviteter...?@Hazel Återkom med recension!! Plz! Vi vill inte heller surfa så inspiration från en ickesurfig resa tas tacksamt emot
Hur flyger ni? Mellanlandningar?
UNDERBART!!! Vilka ska ni resa med?? Du måste berätta sen vad du tyckte!!
Vilket flygbolag? Får jag fråga vad själva flygresan gick på...? Eller är det ett paket? LYCKOSTAR!!!! Var mellanlandar ni? (Tusen frågor...) Flyger från Köpenhamn antar jag och sen? KUL!!!!!!!Två mellanlandningar. Jag tycker nästan det är bättre. Det är just att sitta still så länge som jag tycker är värst.
Vi åker med Swetours. Så det är en delvis "fixad" resa med vissa utflykter. Vi kikade på ett par liknande resor med men vi tyckte denna kändes bäst
Vilket flygbolag? Får jag fråga vad själva flygresan gick på...? Eller är det ett paket? LYCKOSTAR!!!! Var mellanlandar ni? (Tusen frågor...) Flyger från Köpenhamn antar jag och sen? KUL!!!!!!!
Jättegärna!! Tack!Jag kanske ska skicka dig vår lista på önskade aktiviteter...?
Alltså, jag ska resa med dottern (15) så listan är hennes - men jag är inte ett dugg missnöjd med den själv heller ;-)Jättegärna!! Tack!
"Vår strand" var en surfstrand och man kunde kolla snygga surfare när tidvattnet kom och gick och sedan hade man de kilometerlånga stränderna för sig själv. Surfarna var allt från nybörjare till sådana som tydligen var world famous. Aror flaxar överallt, apor skuttar och åker man ut på hav
AROR!?!?!?!?! ASSÅ DU SKÄMTAR!?!?!??! (papegojälskare nr 1!!!!!)Jag har varit i närheten dit du ska och kommer helt klart att åka tillbaka. Gärna en gång om året. Helt fantastiskt! Klimatet, djurlivet, folket, vattnet.
"Vår strand" var en surfstrand och man kunde kolla snygga surfare när tidvattnet kom och gick och sedan hade man de kilometerlånga stränderna för sig själv. Surfarna var allt från nybörjare till sådana som tydligen var world famous. Aror flaxar överallt, apor skuttar och åker man ut på havet kan man ha tur och omringas av delfiner som vill leka.
Du kommer INTE att ångra dig. Åk!
mvh
haha min fölis ska heta det B-) fast CerendipiteeVi tänker resa med Serendipity Adventures som arrangerar allt (japp, ingen spontanresa detta ) men INTE med någon stor grupp utan så personligt det bara går.
Då kommer du få din beskärda dos!AROR!?!?!?!?! ASSÅ DU SKÄMTAR!?!?!??! (papegojälskare nr 1!!!!!)
Du hinner.Men ni får inte säga allt man kan göra för jag ska ju SURFA!!!! hahahah
Du måste skicka en rapport sen från surfskolan!! Är du surfare sen tidigare?Men ni får inte säga allt man kan göra för jag ska ju SURFA!!!! hahahah
Jahapp, då blev det ytterligare punkter på listan.... HUR ska vi hinna detta på en vecka?!? Hmm.....Jag har inte åkt till Costa Rica på en surfresa men har varit där på en skolresa och det är ett fantastiskt land - ÅK! säger jag bara. Vi var i Monteverde och tittade på fjärilar, åkte zipline, vandrade på hängande broar över cloud forest, vi besökte en permakulturfarm, en sos-barnby, Arenal och säkert något mer som jag glömt. Jag skulle gärna åka tillbaka.
Låter som ni kommer ha jättekul och fantastiskt.Alltså, jag ska resa med dottern (15) så listan är hennes - men jag är inte ett dugg missnöjd med den själv heller ;-)
Vi ska åka zipline över regnskogen i Costa Verde, uppleva stränderna vid Guanacaste, Playa Tamarindo, snorkla, surfa, flyga ballong, vandra i rain forest och cloud forest (tydligen olika saker) och klättra upp på en vulkan. Klättra i jätteträd, white water rafting med övernattning intill floden. Uppleva en massa lokal mat - dottern är vegan och det lär ska finnas ett bra utbud av veganmat där! Äta FRUKT! Och så bara "vara" givetvis. Vi tänker resa med Serendipity Adventures som arrangerar allt (japp, ingen spontanresa detta ) men INTE med någon stor grupp utan så personligt det bara går. Vore det bara jag och min man t.ex. skulle jag kunna tänka mig en spontantripp med egen landrover etc men när det är bara jag och dottern (och ev hennes kompis) blir jag hönsmorsa som vill ha säkerhet.....
Det finns ett sengångar-barnhem någonstans med. Någon som har hört var det ligger eller varit där?
Jag vill gärna dit nästa gång, älskar de små sömntutorna!
Om någon vill dra iväg er på Tarzan Swing... Vägra! Totalt livsfarligt! En form av osäker bungyjump...
Åhh tack! Det är nog det jag tänker på, det skall jag kolla upp så jag kan kontakta dem i god tid! Känns som en fin sak att stötta.@hoppsann : Jag såg sengångare men ingen bebis. Sengångarbarnhem låter ju helt ljuvligt. Jag googlade lite och hittade det som heter Sloth sanctuary. Det ligger tydligen ganska nära där jag bodde på permakulturgård, söder om Limón alltså relativt nära gränsen till Panamá.