Hur flyger ni? Mellanlandningar?

Två mellanlandningar. Jag tycker nästan det är bättre. Det är just att sitta still så länge som jag tycker är värst.

UNDERBART!!! Vilka ska ni resa med?? Du måste berätta sen vad du tyckte!!

Vi åker med Swetours. Så det är en delvis "fixad" resa med vissa utflykter. Vi kikade på ett par liknande resor med men vi tyckte denna kändes bäst :)

Två mellanlandningar. Jag tycker nästan det är bättre. Det är just att sitta still så länge som jag tycker är värst.

Vi åker med Swetours. Så det är en delvis "fixad" resa med vissa utflykter. Vi kikade på ett par liknande resor med men vi tyckte denna kändes bäst :)
Vilket flygbolag? Får jag fråga vad själva flygresan gick på...? Eller är det ett paket? LYCKOSTAR!!!! Var mellanlandar ni? (Tusen frågor...) Flyger från Köpenhamn antar jag och sen? KUL!!!!!!!

Vilket flygbolag? Får jag fråga vad själva flygresan gick på...? Eller är det ett paket? LYCKOSTAR!!!! Var mellanlandar ni? (Tusen frågor...) Flyger från Köpenhamn antar jag och sen? KUL!!!!!!!

Vi åker från köpenhamn-london-new york-Costa rica
Hem har vi mellanlandning i Panama och frankfurt.

Vi har ju varit långväga ut innan som Singapore, då flög vi dock inte :)

Jättegärna!! Tack!
Alltså, jag ska resa med dottern (15) så listan är hennes - men jag är inte ett dugg missnöjd med den själv heller ;-)
Vi ska åka zipline över regnskogen i Costa Verde, uppleva stränderna vid Guanacaste, Playa Tamarindo, snorkla, surfa, flyga ballong, vandra i rain forest och cloud forest (tydligen olika saker) och klättra upp på en vulkan. Klättra i jätteträd, white water rafting med övernattning intill floden. Uppleva en massa lokal mat - dottern är vegan och det lär ska finnas ett bra utbud av veganmat där! Äta FRUKT! Och så bara "vara" givetvis. Vi tänker resa med Serendipity Adventures som arrangerar allt (japp, ingen spontanresa detta ;) ) men INTE med någon stor grupp utan så personligt det bara går. Vore det bara jag och min man t.ex. skulle jag kunna tänka mig en spontantripp med egen landrover etc men när det är bara jag och dottern (och ev hennes kompis) blir jag hönsmorsa som vill ha säkerhet.....

"Vår strand" var en surfstrand och man kunde kolla snygga surfare när tidvattnet kom och gick och sedan hade man de kilometerlånga stränderna för sig själv. Surfarna var allt från nybörjare till sådana som tydligen var world famous. Aror flaxar överallt, apor skuttar och åker man ut på hav
Jag har varit i närheten dit du ska och kommer helt klart att åka tillbaka. Gärna en gång om året. ;) Helt fantastiskt! Klimatet, djurlivet, folket, vattnet.
"Vår strand" var en surfstrand och man kunde kolla snygga surfare när tidvattnet kom och gick och sedan hade man de kilometerlånga stränderna för sig själv. Surfarna var allt från nybörjare till sådana som tydligen var world famous. Aror flaxar överallt, apor skuttar och åker man ut på havet kan man ha tur och omringas av delfiner som vill leka. :love:
Du kommer INTE att ångra dig. :) Åk!
mvh
AROR!?!?!?!?! ASSÅ DU SKÄMTAR!?!?!??! (papegojälskare nr 1!!!!!)

AROR!?!?!?!?! ASSÅ DU SKÄMTAR!?!?!??! (papegojälskare nr 1!!!!!)
Då kommer du få din beskärda dos!
De kommer flygande ner till strandkanten morgon och sen eftermiddag där mandelträden står och för ett nedra oväsen. :) När de sitter still tror man nästan inte att de kan flyga, eftersom de är så stora!
Kan inte säga hur de låter, men när du hör ett skränande så är de i närheten. ;)
macawscarlet7cararaDSC_0436web.jpg

Tack för tipsen @Lena Furberg ! Vi kommer inte att åka på någon organiserad resa utan sy ihop nåt själva men man kan ju alltid få inspiration :).

@Messy Usch, jag avskyr apor. Papegojor är coola dock!

Jag har inte åkt till Costa Rica på en surfresa men har varit där på en skolresa och det är ett fantastiskt land :love: - ÅK! säger jag bara. Vi var i Monteverde och tittade på fjärilar, åkte zipline, vandrade på hängande broar över cloud forest, vi besökte en permakulturfarm, en sos-barnby, Arenal och säkert något mer som jag glömt. Jag skulle gärna åka tillbaka.

Jag har inte åkt till Costa Rica på en surfresa men har varit där på en skolresa och det är ett fantastiskt land :love: - ÅK! säger jag bara. Vi var i Monteverde och tittade på fjärilar, åkte zipline, vandrade på hängande broar över cloud forest, vi besökte en permakulturfarm, en sos-barnby, Arenal och säkert något mer som jag glömt. Jag skulle gärna åka tillbaka.
Jahapp, då blev det ytterligare punkter på listan.... HUR ska vi hinna detta på en vecka?!? Hmm.....
Skolresa, förresten - vilken skola var det som tog sina elever på en sån upplevelse??

Det finns ett sengångar-barnhem någonstans med. Någon som har hört var det ligger eller varit där?
Jag vill gärna dit nästa gång, älskar de små sömntutorna!
Om någon vill dra iväg er på Tarzan Swing... Vägra! Totalt livsfarligt! En form av osäker bungyjump...

Alltså, jag ska resa med dottern (15) så listan är hennes - men jag är inte ett dugg missnöjd med den själv heller ;-)
Vi ska åka zipline över regnskogen i Costa Verde, uppleva stränderna vid Guanacaste, Playa Tamarindo, snorkla, surfa, flyga ballong, vandra i rain forest och cloud forest (tydligen olika saker) och klättra upp på en vulkan. Klättra i jätteträd, white water rafting med övernattning intill floden. Uppleva en massa lokal mat - dottern är vegan och det lär ska finnas ett bra utbud av veganmat där! Äta FRUKT! Och så bara "vara" givetvis. Vi tänker resa med Serendipity Adventures som arrangerar allt (japp, ingen spontanresa detta ;) ) men INTE med någon stor grupp utan så personligt det bara går. Vore det bara jag och min man t.ex. skulle jag kunna tänka mig en spontantripp med egen landrover etc men när det är bara jag och dottern (och ev hennes kompis) blir jag hönsmorsa som vill ha säkerhet.....
Låter som ni kommer ha jättekul och fantastiskt.
Din dotter kommer inte vilja åka ifrån maten! Ris och bönor till frukost, och så alla frukter och grönsaker! :love:
De är duktiga på fish tacos (inte till din dotter då), så missa inte dem.
Glöm inte att ta med lite tjockare kläder med. När ni är uppe på bergen så är det rejält kallt.

Jag åt hela tiden tyckte jag, för att jag inte kunde motstå allt gott.
Mängder av mango, avokado och ananas. Jag gick ner 3 kg på två veckor! I vanliga fall brukar jag lägga på mig något kilo. Men nu var man ju igång i princip hela tiden så länge det var ljust, bara att leka i vågorna var ju som ett rejält pass, fast mycket roligare.
Får nog planlägga en resa, det är två år sedan sist och det drar i tarmen.

Det finns ett sengångar-barnhem någonstans med. Någon som har hört var det ligger eller varit där?
Jag vill gärna dit nästa gång, älskar de små sömntutorna!
Om någon vill dra iväg er på Tarzan Swing... Vägra! Totalt livsfarligt! En form av osäker bungyjump...

Vi skulle ha gjort det, men vi missade det. Synd! Men vi såg massor med andra djur. Vid hotellet i Tamarindo, vid deras staket som angränsade till ett annat hotell brukade ett gäng vrålapor gå förbi på kvällarna, hur häftigt som helst!

@Lena Furberg Ni måste nog vara borta minst tio dagar, kanske till och med två veckor för att hinna med allt. Stackare ;):D Jag läste gymnasiet på en mindre friskola med språk och kulturinriktning som för att skilja sig från andra skolor lockade med två veckors studieresa. Vi var första klassen som fick åka till Costa Rica så att allt var väldigt mycket på prov. Vi blev också sista klassen som fick åka dit. :D

@hoppsann : Jag såg sengångare men ingen bebis. Sengångarbarnhem låter ju helt ljuvligt. Jag googlade lite och hittade det som heter Sloth sanctuary. Det ligger tydligen ganska nära där jag bodde på permakulturgård, söder om Limón alltså relativt nära gränsen till Panamá. :)

@hoppsann : Jag såg sengångare men ingen bebis. Sengångarbarnhem låter ju helt ljuvligt. Jag googlade lite och hittade det som heter Sloth sanctuary. Det ligger tydligen ganska nära där jag bodde på permakulturgård, söder om Limón alltså relativt nära gränsen till Panamá. :)
Åhh tack! Det är nog det jag tänker på, det skall jag kolla upp så jag kan kontakta dem i god tid! Känns som en fin sak att stötta.
Vi var och kollade på sengångare i Nationalparken.... Antonio någonting. Vi hade tur och fick tag på en jättebra guide, annars hade jag nog aldrig sett dem. De gömmer sig rätt bra i träden. Han pekade ut en mor och söt unge. Att man inte dog av sötchocken!
Tack igen

Liknande trådar

Fritid Hej Om en vecka ska jag och mannen flyga till Storbrittanien och ingen av oss är särskilt vana vid att resa, så jag tänkte kolla om det...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 124
Senast: KesoNeso
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 026
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Jag kommer inom ett år att flytta ca 40 mil hem till den stad som jag vuxit upp i. Jag har de senaste 7 åren bott på annan ort och har...
Svar
0
· Visningar
589
Senast: seahawk
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 815
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar