Sur o ovillig - fällning???

lillaana

Trådstartare
Pållan håller på att tappa ALL päls - det bara yr om henne och tar aldrig slut. Hon har de sista dagarna blivit väldigt grinig när man spänner sadelgjorden och ovillig och slö när man rider, kan det ha med fällningen att göra? Det var nån som tyckte jag skulle ge foderjäst - kan det hjälpa tro?
Blir era hästar annorlunda i humöret och att rida när de fäller som värst?

Sv: Sur o ovillig - fällning???

Min fjordis blir väldigt grinig när han fäller/sätter päls. Fast det visar sig mest i ridningen, han orkar inte riktigt, är lite sur och kickar gärna lite. Jag tar det bara lugnt med honom dessa perioder och ger självklart B-vitamin

Min blir lite sur(hudöm) varje höst och vår i samband med pälsfällning/sättning. Kan även visa tendens till lite bockning då:crazy:;)

Min häst blev tydligt surare och känsligare för beröring vid sättning/fällning av päls. Brukade alltid hjälpa med lite extra b-vitaminer :laugh:

Säger som alla andra. B-vitamin. Jag ger i flyttande form men har några gånger låtit veterinär spruta honom med B-vitamin.

Låter exakt som min häst. Han är hur tjurig som helst. Känns som om han dragit åt handbromsen. Ska genast bege mig iväg för o handla foderjäst.

Liknande trådar

Relationer Vet inte hur jag ska börja denna långa historia, men i korta drag så flyttade jag in på gården min kille och hans föräldrar bor på. Allt...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 393
Senast: Crossline
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok På grund av att min skadade/inflammerade axel börjat göra allt mer ont så gjorde jag ett bryskt avbrott i all styrketräning...
Svar
0
· Visningar
673
Senast: cassiopeja
·
Övr. Barn Min dotter i tioårsåldern har alltid haft problem med sitt humör när hon inte får som hon vill. Hon blir ledsen, sur och tjurig, hänger...
6 7 8
Svar
157
· Visningar
14 694
Senast: Wysiwyg
·
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 882
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad läser du just nu?
  • Årets matbluff

Hund, Katt, Andra Djur