Super Arnie

Sv: Super Arnie

Super Arnie är en herre som gärna visar upp sig för både människor och hästar (gillar att gå på bakbenen ;)). Men även han kan ha några kliande loppor på sig ibland :D och man kan stå och klia honom i evigheter.
Jag har också tagit hand om en avkomma till honom, från det att han var föl till nu när han är 2år. Han var mycket busig som föl och gillade att bita på allt! Men jag lärde honom vad han fick och inte fick göra. Nu är han en otroligt snäll hingst, och välldigt smart!
De flesta av hans avkommor ärver hans dåliga (?) beteende, men jag tror att bara man börjar i tid med fölungarna så kan dom blir lika snälla och charmiga som den jag tog hand om. :love:

Om jag hade ett sto som passade med Super Arnies stam skulle jag definitivt betäcka med honom, men nu har ja ju inte de.... :cool:

Vill gärna höra vad fler säger om denna snygga herre!

Resultaten talar ju för sig själva. :D De har verkligen motor, och vill springa. Hade jag en märr jag kunde ta till honom hade jag definitivt gjort det. Jag har bara haft en e honom själv, fölmärcan, hon är ju "gammal" nu men en riktigt trevlig häst som dessutom hade hög kapacitet.

Ja, resultaten talar ju för sig själva. :D

Har en krångelmärr som eventuellt får sista chansen i år och jag måste ha färsksperma till henne och dessutom vill jag ha en etablerad hingst och ingen nykomling i så fall. Super Arnie, Pine Chip, Lindy Lane står högt på listan. Spotlite går bort, för hon har en avkomma med honom som i och för sig är rätt OK, men vill inte ta honom igen.

Jag skulle välja Super Arnie på de tre! Billigare men minst lika bra, och han börjar ju bli till åren så man vet inte hur länge till han lever och betäcker!

Min erfarenhet av Super Arnie hästar är bl a att stona lätt blir heta, bör tränas i ryggar om de visar dessa tendenser, förövrigt helt ok att hålla på med.

Hingstarna är gärna bitiga som små och ska ha något att göra hela tiden, blir bättre som valacker, är oftast inte heta som stona. Super Arnie själv lär vara galen att släppa ut i hagen och jag har hört att en del avkommor är det också, men det borde ju gå att lära dem som unga hur man beter sig.

Vet att en av hans bästa avkommor fick gå in och ut som han ville mellan boxen och hagen, för det var förenat med livsfara att försöka släppa han i hage.

Exteriört lämnar han oftast ett mycket bra kors och kort rygg, x-iga fram lämnar han också tyvärr ibland. Mycket vackra huvuden brukar de få! Trots sin egen storlek så har jag sett hästar mellan 150 och 170 efter honom!

De jag haft kontakt med har tålt att tränas mycket!

Liknande trådar

Tävling https://www.malgretout.dk/edition-77-dyrlaege-og-overdommer-staevneformatet-skal-simplethen-laves-om/ Fick upp detta artikel i mitt...
2
Svar
34
· Visningar
3 175
Senast: skiesabove
·
Gnägg Såg att andra tråden blev full nu, eller är uppe i 100 inlägg. Så tog mig friheten att göra en ny :) Idag åker vi till kliniken för en...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 864
Senast: EZMK
·
Fordon La på skojs skull in vår andrebil i släpvagnskollen med hästtransporten och fick detta svar. Enligt denna får jag dra transporten men...
Svar
1
· Visningar
582
Senast: Elo
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka