Sund Hundmat Elitblandning

F

Fruentimber

Är det någon här som har erfarenhet av Sund Hundmats "Elitblandning"? :)

Vår lokala Arken Zoo säljer Sund Hundmat och jag har gett deras oxblandning ett par månader nu med framgång, den är dock för fattig på fett för Lasses del. Butiken tar dock aldrig hem elitblandningen om man inte beställer, gissar att jag behöver beställa en viss mängd.

Jag har sålt Sund Hundmat förr, så jag kanske kan svara på lite.

Antagligen behöver du beställa en låda, vilket är 24 förpackningar.

I Elitblandningen har de tagit mer fett som sitter runt hjärta, lunga, med mera, vilket tydligen ska vara "snällt" fett. Detta enligt veterinären Wiktor som marknadsför fodret i Sverige, men han kan vara lite flummig och tankspridd ibland. :angel: :D
Vissa hundar kan bli lite lösa i magen utav det där extra fettet, men Corgisar över lag brukar ju ha stålmage, så det är nog ingen fara.

Jag har sålt Sund Hundmat förr, så jag kanske kan svara på lite.

Antagligen behöver du beställa en låda, vilket är 24 förpackningar.

I Elitblandningen har de tagit mer fett som sitter runt hjärta, lunga, med mera, vilket tydligen ska vara "snällt" fett. Detta enligt veterinären Wiktor som marknadsför fodret i Sverige, men han kan vara lite flummig och tankspridd ibland. :angel: :D
Vissa hundar kan bli lite lösa i magen utav det där extra fettet, men Corgisar över lag brukar ju ha stålmage, så det är nog ingen fara.

Stålmage har han, indeed! :D
Har tidigare blandat i extra vom från VoH men han finner inte det märket smakligt. Är ju mycket bättre konsistens på SH's mat dessutom. Det jag oroar mig för lite är örtblandningen och hur det eventuellt påverkar smaken eftersom jag har en kräsen kille. Hel låda är inget bekymmer, det köper vi även idag! :)

Jag valde bort det för att det är tyskt kött som används.

Jag är medveten om att köttet inte är svenskt men anser att övriga krav och fördelar väger upp stort. Jag vet t ex inget svenskt märke som tar avstånd från intensivuppfödning eller som klimatkompenserar genom att driva produktionsanläggningen med solenergi, samt endast använda kött med krav på tillgång till utevistelse 365 dagar om året och dessutom närliggande till lager. Men jag är inte omöjlig så det går förstås bra att tipsa! :)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 608
Hundhälsa Några funderingar bara.. Jag har tidigare kört MUSH röd, funkade skitbra nån månad men då min hund sen ändå verkade kunna bli lös i...
Svar
17
· Visningar
3 929
Senast: Pilot
·
Kropp & Själ Jag hade en ganska jobbig upplevelse med en av mina vänner igår kväll, som jag känner att jag skulle behöva bolla lite med er. Vännen...
2 3
Svar
44
· Visningar
12 228
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 765
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar