Sv: Summering 2005
År 2005 är helt klart det bästa tävlingsåret hitintills resultatmässigt. Min mamma köpta vita ridbyxor till mig i julklapp 2003 men i år har jag verkligen haft användning för dem.
Jag har som ni säkert vet, fått äran av Neywaz att låna Delicat i år. ( Det bara blev så...) Han ligger mig väldigt nära hjärtat. Vi har tagit en tävling i taget i år. Även om det är bra att sätta upp mål så tror jag att planera en hel tävlingsäsong är dömt att misslyckas.
Vi red Järlåsaritten 50 km för att hålla kusinen sällskap, skulle ha ridit Gayonova men hon kändes för 4kantig i galoppen och får fortsätta vara pensionär.
Härligt att rida på snö tänkte vi och for sedan till Sveg.... Men i Härjedalen fanns då bara is och slask! 85 km där och en konstig slutspurt där ettan fulade sig och trängde ner oss i ett dike så kom vi tvåa ( av tre startande hihi) Nytt rekord på att rida långsamt, 7 min från maxtid....
Men nu fick det vara nog med slöridandet tyckte Delicat som drog järnet på Rönningeritten 85 km i hällregnet. Med trosor som bubblade varje gång jag satte mig ner så for han i mål som tvåa efter Kenneth men fick BC!
Åh tyckte Camilla, rid lite längre om han ändå är så pigg. Sagt och gjort med 39 graders feber ( i mig) åkte vi till Vasaritten 120 km. Yrade lite på kvällen och fick skuffas upp på hästryggen efter skidbacken.... Återigen tvåa med en vass slutspurt.
Nähä tyckte Camilla igen, nu ger jag upp. Hon flydde till Marocko och lämnade oss vind för våg... Tjolahopp sa Delicat när vi återigen skulle hålla kusinen sällskap på Rimboritten 80 km. Glöm det, nä då skulle han gå för vinst. Ok sa jag, visa vad du går för.... Slutspurt igen... SMS till Camilla: Vinst och BC... Fick tillbaka - vad annars?
Nu fick det vara nog tyckte jag, nu vill ju jag oxå vara med och bestämma! Som sagt, då frågade jag Camilla om jag möjligtvis kanske skulle få låna honom till Nordiska i Norge. Visst sa hon, när åker vi! Camilla och Ullis putsade hästen spegelblank inför förbes och det var nog därför vi fick ingå i laget
Återigen så visade Deli framhovarna och släpade hem guldmedalj för laget och femma individuellt.
Nu är det stora problemet att få herrn att ta det lugnt och gå ner i kondition. Men för att variera träningen och ha roligt så har vi tränat dressyr, försökt rida klubbhoppning ( snälla fråga inte om det...) och ska nu på lite fälttävlansträning, hubertus, 3 kamp och sedan lite vintervila.
Vill tacka alla som gjort det möjligt för tävlingarna i år. Camilla, Badro, Ullis, Kenneth samt min familj och DELICAT! Samt gratulera alla er andra inom distansen för era framgångar i år.
/ Caroline