Sugercane och Tibur?

Sv: Sugercane och Tibur?

ni tror de...?!
UNdrar just om man hade kunnat sälja fölet o få nån slant..

....hoppas hon är såld....

Du lär ju knappast göra vinst på fölet om du inte har riktigt flyt.
Via här på Buke har ju en och annan välstammad donna, men jag vill minnas att hon sålde sina åringar med rätt stor förlust på auktionen?

jag vet inte. de e ju just det...
För jag är ju ingen "kändis".
Därför vågar man kanske inte ta den dyraste hingsten o då lär väl ingen över huvudtaget vara intresserad..
Visst det hade varit skoj o behålla fölet själv.... men då har jag ännu mera hästar.
Rosanna får ju föl nästa år o de ska bli så spännade o följa den. Ska ju behålla själv.

Villen typ av stam är atraktiva inom travvärlden?
Föresten såg att revenue hade sc som morfar men mer än så har ja inte kollat.

45000 och 75000 fick vi för dem.
Med tanke på hur dåliga priserna var överlag på auktionen, så fick vi väl rätt hyfsat betalt. (iallafall för hingsten) men låter vi bli att jämföra med de andra, så visst var det rätt uselt.

Kul i allafall att du gillar stammen på våra brudar!

men vad hade ni gjort i min situation då?

hehe... såhär tänker jag just nu.. *knas*
Då den går som ridhäst nu så kanske man får utrustning o sådant med. De ju skitbra tänker jag. Då är det mycket möjligt att jag slår till.
Då blir de ju inte så mycket utgifter sen... *suck*

Sen var det de där med fötterna....undrar just hur dom ser ut.
Pallar inte med en till häst med krångel med fossingarna. räcker med min shettis.

Men tror ni att tio är att förhandla sig eller på denna häst?

något mer jag ska tänka på imrogon när ja kikar på den?

föresten... den e 167 cm hög.

Jag tror du kan få tag i motsvarande häst för ett lägre pris...

Jämför Vias prisuppgifter med att min tvååring efter hingst i 25 000-kr-klassen hade kostat mig 40 000 när han var EN månad gammal (vet inte vad vias har för fäder).

Uppfödning brukar oftast vara en förlustaffär som tar en hel del tid (vård + hantering). Ska man sen träna någon häst för tävling ska man kalkylera med att man HINNER. Annars blir det bara jobbigt och tråkigt utöver att man går i förlust.

Precis...
Denna pollen är även äldre än min tös.
Kanske om ja väntar lite så kan ja nog finna en likvärdig häst vid senare tillfälle.
Känns nog som lite impulsivt just nu.
Men de e bra me råd här ;-)

Hon var otroligt plattfotd. oskodd just nu dock.
Men så platta hovar har jag alsrig sett.

Sedan hade hon även nåt konstigt med ryggen. var liksom en uppbuktning på ryggen. Men de e ju säkert inget ärftligt.

Ska sätta in en bild sen så får ni se hennes profil. Hon var rätt fin, fast huvudet tilltalade inte mig.

Flera märrar efter Sugarcane på internetauktionen den 30 oktober LÄNK

Du kan ju vänta till dess och se vad de får för dessa märrar!

Flera märrar efter Sugarcane på internetauktionen den 30 oktober LÄNK

Du kan ju vänta till dess och se vad de får för dessa märrar!
tusen tack. verkar redan intressant :-)
Men då vet ja att ja inte behöver gå o gräma ner mig i denna häst.
Men ja ska vänta ett år tror ja o så köper en till nästa höst då de e billigare tydligen .-)

tusen tack. verkar redan intressant :-)
Men då vet ja att ja inte behöver gå o gräma ner mig i denna häst.
Men ja ska vänta ett år tror ja o så köper en till nästa höst då de e billigare tydligen .-)
någon av er som handlat på den sidan??
Antar att priserna där är med moms?
Dom får inte säljas på annat håll under tiden man har hästen inne där va?

Antar att detta står på deras sida... men..

usch, farlig sida de där för min del känns de som.

Förra året fanns det väl en hel del välstammat som de inte ens blev av med om jag inte minns fel...

lsz (som jag saknar här på Buke) försökte sälja en av sina märrar som måste räknas som välstammad förra året och det var stört omöjligt. :crazy:

amen snart dyker ja upp :-)

hehe... kikade lite på naglos halvsyster. tänk om man kunde få henne för en femtusing :-)

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 114
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 021
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 124
Senast: Martenix
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka