Sugercane och Tibur?

tinafinis

Trådstartare
Tror mitt förra inlägg blev borttaget.. kan de ha berott på att ja frågade vad den kunde vara värd???

Hade ni velat ha ett sto som avelshäst e: sugercane hanover ue: tibur???

Hittade denna häst till en billig prislapp någonstans!
hade ni vågat satsa?

IGENTLIGEN har jag varken tid o knappt råd...

Sv: Sugercane och Tibur?

Om man vill vara lite morsig av sig så skulle man kunna säga att det är väl sällan en bra idé att åta sig en häst om man inte har planerat för det.

Men om man bortser från dina möjligheter att bekosta och sköta om märren, så är det ju blodsmässigt helt okej. Samma korsning har ju gett fina hästar som Kejsare Sund (där var ju iofs mamman en mycket fin märr), Kings Sugarboy, Kickan Silvio, Goofy M.M., Andaloux och fler.

Vad är det för moderstam på "din" häst? Gammal? Hade du tänkt ha henne till avel?

Då har du alltså SB från både mamma och Sugarcane. Men det har ju gått fint med linjeavel på SB för Sugarcane tidigare, så det behöver väl inte hindra dig att avla på henne, tycker jag. Även om jag kanske hade undvikit SB i fortsättningen.

Hur man än vänder sig och vad man än tycker om Sugarcane-avkommor, så är han Elithingst. Det kan inte vara fel att använda en sådan märr. Jag har två egna ute i stallet ;) och den ena har Ata Star L. som morfar (som ju är efter Tibur). Det var därför jag blev nyfiken på "din" häst. Och den som står i mitt stall avlar vi på trots att hon inte har några egna prestationer, så jag kan ju inte säga att jag inte tycker att du ska avla på den du har hittat.

de e ju de med att jag kommer väl alrig att komma över någon häst så billigt med en sådan stam...

men jag måste nog banka i i min skalle att jag inte ska ha mer hästar nu...
räcker med min shettis o rosanna + hennes föl i vår.
Ok det hade ju blitt bättre stam på fölet med denna häst...
suck.........................

tror du de kan dyka upp liknande hästar i framtiden?

Välstammade fölmärrar får man för en spottstyver såvida de inte tävlat på elitnivå. Så nog hittar du en med tiden.

Stammen Sugarcane på Tibur sto behöver ju inte vara fel men jag skulle noga kolla hovkvaliten på stoet innan ev köp. Och aldrig betäcka med en hingst som har dåliga hovar..

oki...
Men jag blev glad att du säger att man skulle kunna få tag på fler sådana stammade.
Vet bara inte hur o var man ska leta....
Den såg fin ut på bilden.

På asvt:s internetaktion brukar det finnas många fölston ute varje månad. Ofta går de för under 10 000 kr...

euro juwel heter hästen i fråga föresten. de e ju enklare o kolla..

Den är nog inte hopplös i avel. Hon har ju redan på bara två avkommor med mediokra hingstar lämnat en 3-åring som sprungit 16,5 och vunnit lopp. Och att den första inte startat kanske är ett bevis på min tes om att man borde undvikit Super Bowl? --- Hade jag tänkt skriva, men nu ser jag att även 3-åringen har 3+4+4 på Super Bowl... Hmm.

Och så har du ju Brandy Bowl som mormor, som också är mormor till Giant Force. Och ett steg längre bak är det samma moderstam som Brandy Hanover (vilket man kanske inte hoppar högt av glädje av, men ändå, hans avkommor Clipton och Listetitta Brandy var ju iallafall en tuffa tävlingshästar...) och Mr Drew.

Vad ska du betäcka henne med? :)

Senast ändrad:

haalå stopp. de e inte min häst än....
O kommer troligt vis inte att bli...
vansinne om ja köper en häst till nu...
har inte nån lösning på olika saker än.

ni tror de...?!
UNdrar just om man hade kunnat sälja fölet o få nån slant..

....hoppas hon är såld....

Men som sagt, fölmärrar till salu finns det hela tiden, även välstammade, och de är oftast billiga.

AH, jag hoppas det.
Ja ringde föresten o prata lite. Den hade stora problem med fötterna.
Den hade nog fått hovarna vanskötta oxå. SÅ dom var inte vackra. Det skulle väl ta minst ett år o få dom i ordning.
Men ja ska alla fall KOLLA imorgon på den. Alltid skoj!

Jag viste inte att asvt hade auktion på nätet varje månad faktist.
När är dessa tros?
Auktion på nätet... vi som har sådan fördröjning på nätet. Eller hur går de till?
Sedan är ju de dumma att man inte kan åka o kolla på dom innan!

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 114
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag har varit medlem här för många, många år sedan. Mycket har sedan sist. Jag har reumatiskt värk och 50% sjukersättning och jobbar...
12 13 14
Svar
278
· Visningar
26 021
Kropp & Själ Allting känns så meningslöst. Jag försöker planera, ha mål som jag kan jobba mot. Men allting bara faller pladask hur jag än gör och...
2
Svar
21
· Visningar
3 124
Senast: Martenix
·
Övr. Hund Eftersom jag enbart skrivit på hundforumet när det har varit problem (och det har varit mycket problem) med Loppan så tänkte jag att det...
Svar
5
· Visningar
1 261
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2