Mirre

Trådstartare
varför ska det vara så svårt och hitta nån som man kan träna för? Vill utbilda Herman till trailhäst då jag tror han skulle gilla det och jag själv är väldigt intresserad av det. men kan inte träna honom själv, då jag inte är så insatt i westernridning. E rätt ny på det och vill inte riskera och göra nåt fel. Vill inte lämna iväg honom heller då han e lite spec och lite av en enmans häst. Har hittat en som finns ganska nära men det känns tveksamt. Vet inte varför egentligen. E bara nåt som inte känns riktigt bra. *sucka* vad patetisk jag låter nu :D
Nån med tips? Usch svårt det här.

Kan du inte åka iväg på clinics? Finns oftast i klubbens regi. Då kan du titta på andra plus rida själv. På så vis kan du få en massa information på en dag.

Kolla på www.western.nu under tränare eller klubbar så kanske du hittar något annat som kan tänkas passa dig ochinte är alltför långt bort!

Malin

Arrangera en träningsdag själv. Det kanske går att få ihop ett gäng i dina trakter.
Trail är ju bra för alla hästar. Här i Gbg trakten har ridklubbar börjat höra av sig för trailträning.

Vet tränar som har en timmas resväg till Örebro. Hon kanske har tid!? Även vardagskvällar.

- Jessica - ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 058
Senast: Wingates
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 346
Senast: Enya
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 632
Senast: Farao
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 669
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar