*SUCK* Varför slår människor hästar????

Ger bara ett tydligt svar till rubriken - och denna är såklart endast min åsikt.

- För att de inte har kunskap nog att få fram sitt budskap på annat sätt.
 
Hej alla!

Tack för intressanta inlägg och synpunkter på min tråd!

Vill bara meddela att nu mår min häst kanonbra i sitt nya stall. Inga som helst problem med hanteringen. Tvärtom har han fått omdömet "snällast av alla vid ut, insläpp och annan hantering".

Det får mig att fundera på om det ändå inte var attityden till min häst, rädsla för honom, okunskap osv. som gjorde att de i mitt förra stall hade svårt att hantera honom?! Visst påverkas hästar av hur vi bemöter dem :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 728
Senast: co-SMAD4
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 075
Senast: mars
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 664
Senast: AbCdE
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 892
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp