Styla min häst :)

escade

Trådstartare
Vi har lagt ft/hoppning på hyllan och ska nu bara rida dressyr, men vi behöver nog en liten makeover ;) Vad skulle ni ha för träns på henne? Annat pannband/nosgrimma? Har ett Zaldi träns också. Vilka färger på schabrak och lindor? Alla tips är välkomna :bump:

Viran:

Mobilen183.jpg

Mobilen181.jpg

Sv: Styla min häst :)

Tränset funkar, men vill du vara mer dressyrig så kan du byta till en bredare nosgrimma!

Och kör på creme och vitt på lindor och schabrak så ser du ut som en äkta dressyrtant på nolltid. ;)

Tror du att hon passar i bredare nosgrimma? Så att hon inte drunknar menar jag :D Creme och vitt är ju perfekt på träning och tävling, men opraktiskt till vardags kanske....Fler förslag kanske?

lugna färger, typ mörkgrönt, mörkbrun... Hon skulel säkert vara jättefin i en mörkt vinröd! :D Jättesöt pålla!

tycker inte det är såå opraktisk faktisk, men man kan ju köra på beige och brunt om det är lerigt ute.

behöver inte vara en jättebred nosgrimma (min favorit är 55mm :d) men 3-4 cm kanske.

Ja, det är sant, jag har faktiskt bruna lindor redan! 55 mm?! Då hade man nog inte sett hennes nosrygg ;) Hon ganska liten nämligen! Tackar för förslagen!

ne en sån söt häst ska inte ha bred nosgrimma. Den hon hade nu var alldeles lagom :D

Ja, jag har sett bilder på honom, och det är rätt stor skillad på dem! Men han klär i det! :)

Det är därför jag behöver smakråd :D jag vill inte att hon ser ut som en julgran när jag är klar ju!!

Vi har lagt ft/hoppning på hyllan och ska nu bara rida dressyr, men vi behöver nog en liten makeover ;) Vad skulle ni ha för träns på henne? Annat pannband/nosgrimma? Har ett Zaldi träns också. Vilka färger på schabrak och lindor? Alla tips är välkomna :bump:

Först vill jag säga jättevacker pålle :love:
Om jag var du skulle jag köpt ett rundsytt träns a la Schumacher
http://www.h-r.nu/SH/os_münchen_xbred_swe.jpg
och kört på beige brunt vitt mörkblått creme osv
Schabraket man skymtar på bilden såg ut att vara en snygg färg ;)

Så nätt och fint huvud tycker jag inte att du ska sätta någon enormt bred nosgrimma på, kommer bara se klumpigt ut. Kanske något bredare än den du har.

Tack :love: Det ska jag hälsa henne! De färgerna du räknade upp är precis i min smak! Men jag gillar inte rundsydda träns direkt...Tack för tipsen!

Nä, jag undrar också om det inte blir för klumpigt! Jag ska se om jag kan ta någon bild med zalditränset, den nosgrimman är nog lite bredare!

Här kommer några bilder med Zaldi tränset som har bredare nosgrimma, vilket tycker ni passar bäst?
Mobilen187.jpg

Mobilen186.jpg

Mobilen185.jpg

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Raderad medlem 149793
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 537
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 075
Senast: Kajsalisa
·
Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Buzzter
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka