Stygn kvar????

tinafinis

Trådstartare
Tog bort 11 stygn på min lilla hästs ben igår.
Svarta stygn på svarta ben....

Alla stygn utom det sista gick bra att ta bort.
Tyckte att det sista stygnet längst upp vid början/slutet av såret såg lite lustigt ut.
Jag klippte och vet inte om jag fick med hela. Antingen så var detta stygn väldigt kort eller som sagt kan det vara en bit kvar.

Vi lyste med lampa och kikade jättenoga efter om öglan kunde finnas kvar om jag bara råkat klippa bort knuten.
Kunde omöjligt finna den!!!!

Så hur pass farligt är detta om den nu sitter innanför såret?

Sv: Stygn kvar????

Skulle tro att det kan bli en liten varböld som stöter ut tråden.
Eller så blir den inkapslad.
Håll koll och börjar det svullna så kanske du kan pilla upp ett litet hål för att se om något kommer ut, annars får en vet göra det.
Blir det bara en liten hård knopp så har den nog bara kapslats in.

När min valack gjorde sig ruskigt djupt illa i knäet blev det något sådant, det läkte och sedan började det svullna och ärret hann spricka upp och det kom ut lite var, innan vi kom till vet.
Sedan läkte det fint.
Kroppen är ganska bra på att göra sig av med sånt den inte gillar :idea:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 079
Senast: __sofia__
·
Relationer Gammal användare med nytt nick på grund av känsligt ämne och jag MÅSTE få ventilera och höra utomståendes perspektiv. Jag insåg tidigt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
19 683
Senast: TinyWiny
·
Hundhälsa AAaaaahhhh denna beslutsångest. Jag har bokat den sista veterinärtiden. Två dygn kvar. Försökte få tiden redan förra veckan men veten...
Svar
10
· Visningar
2 690
Senast: Pancakes
·
Hundhälsa Hjälp! Min schäfer blev opererad för juvertumörer och de två sista juvrerna togs bort i buken. Hon läkte inget vidare, då hon lyckades...
Svar
3
· Visningar
966

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka