Studentpresent till syskonbarn

MJLee

Trådstartare
Hjälp, min systerdotter tar studenten imorgon och jag behöver förslag till present. Ett smycke känns lite opersonligt. Hon ska ut och backpacka senare i år och jag tänker att det är roligare och mer hjälpsamt med något som kan hjälpa henne när hon är ute på resa.

Förslag? Tips?

Hjälp, min systerdotter tar studenten imorgon och jag behöver förslag till present. Ett smycke känns lite opersonligt. Hon ska ut och backpacka senare i år och jag tänker att det är roligare och mer hjälpsamt med något som kan hjälpa henne när hon är ute på resa.

Förslag? Tips?
En sån där vattentät behållare att ha telefon och andra värdesaker i när hon badar?

En sån där vattentät behållare att ha telefon och andra värdesaker i när hon badar?

Var hittar jag en sådan? Iofs var hon ute och luffade förra året. Någon föreslog en spindelfångare men de verkar bara finnas på nätet och hon tar studenten imorgon. Finns spindelfångare i Stockholm?

Var hittar jag en sådan? Iofs var hon ute och luffade förra året. Någon föreslog en spindelfångare men de verkar bara finnas på nätet och hon tar studenten imorgon. Finns spindelfångare i Stockholm?
T ex Naturkompaniet har vattentäta behållare.

Pengar till resan, hade jag velat ha i hennes skor.

Edit: Beroende på hur världsvan du är så kanske även ett litet kort med ditt mobilnummer och löfte om att svara vilken tid som helst om det kniper och hjälpa med råd utan att skvallra till någon förälder.

Pengar till resan, hade jag velat ha i hennes skor.

Edit: Beroende på hur världsvan du är så kanske även ett litet kort med ditt mobilnummer och löfte om att svara vilken tid som helst om det kniper och hjälpa med råd utan att skvallra till någon förälder.

Hon har ett mycket nära och varmt förhållande till min syster så det skulle inte fungera.

Hon har ett mycket nära och varmt förhållande till min syster så det skulle inte fungera.
Pengar till resan kvarstår då. Jag vill påstå att det är en oslagbar present under omständigheterna. Antingen vet hon redan bäst vad hon behöver/vill ha eller så är gåvan ändå en "vote of confidence" för att hon själv klarar av att lista ut det innan det är akut.

Jag räknar inte "jag glömde och det blev för sent" till omständigheterna. Jag tänkte på att hon blir vuxen och ska på äventyr.

Inget känns helt hundra. Det närmaste var nog reselakan men det finns inte att köpa i en fysisk butik i Stockholm

Lite beroende på budget och intressen så finns det ganska kul hängmattor som kan fästas överallt och knöcklas ner i miniformat. Kul att ha med sig som backpacker (om packning och resmål tillåter) men även användbart vid alla typer av sommarhäng (strand, grill, stuga, mm).

Ekonomiskt bidrag till ny ryggsäck eller nya skor är kanske inte jätteroligt men ack så värdefullt om behov finns! Annars hade jag letat upp närmsta friluftsbutik och frågat personalen där kring råd.

Förslag? Tips?
Ta en tur till Clas Ohlsson, köp en reseadapter: Screenshot_20240603_204552_Chrome.webp
Sen kan du lägga till en pannlampa, ett grenuttag, eller kanske en solcellsladdare. Ett litet lås är alltid bra att ha med sig också, eller en uppblåsbar kudde.

Så mitt tips är classe, välj utifrån din prisklass, det finns många olika saker. :)

Men var fasiken hittar jag det till imorgon? Jag är så hopplös ibland
Siden Selma har och finns i Stockholm. Dock inte de billigaste, men bra. Jag är inne på mitt fjärde eller femte set på ca 20 år.

Tillägg; nämnda butik har också helt fantastiska STORA resebadlakan i råsiden. De är inte så farligt dyra och som sagt suveräna.

Liknande trådar

Fritid Dottern fyller snart år. Hon har de senaste åren knappt viljat fira eller uppmärksamma sin födelsedag alls, men sa i dag att hon nog...
Svar
17
· Visningar
847
Senast: Luff
·
Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 200
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 266
Senast: Gunnar
·
Fritid Hej vänner! Om en dryg vecka ska jag åka på kurs några dagar på en skola som ligger mellan Falun-borlänge. Jag tänkte att jag dagarna...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
1 581
Senast: lingonben
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar