Strykskador

LadyRocket

Trådstartare
Min häst lyckas alltid stryka sig. Har strykskydd på när jag rider, men nu har hon börjat stryka sig så hon får små sår precis under skydden. Vad ska jag göra? Funderar på att köpa weternskydd. Såg sådana på High Chaparall, men köte inga, dumt nog. Var kan man få tag på sådana annars?
Något jag kan tänka på när jag rider henne? Det händer bara när jag rider, inte i hagen. Tips på bra ridövningar?

Sv: Strykskador

Nu hade det ju vart läge med ett par gamascher. Synd att det inte finns några kotskydd som är inspirerade från dem inom ridsporten. Min häst stryker sig och farligt nära allra nedersta biten på kotskydden. Jag är jättenoga med att köpa kotskydd som går djupare än andra och gärna med lite längre tyg/neoprene kant nedanför själva skålen. och sätta dem lite längre ner såklart. Då klarar han sig.

Men ja, räcker inte det för dig så är det väl halsboots som skulle funka. Det är boots gjorda för travare som stryker sig på kotbenet. Är en lång hals på dem.

Annars tips till kotskydd som jag menar ovan så är Veredus och dess kopior skapta så. Går att sätta lite längre ner så täcker de jättemycket. :)

Annars är det nog anledningen till varför han stryker sig en bra ände att börja leta i. :)

Sv: Strykskador

Annars är ju ett tips dessa:

6685_1728.jpg

28010.jpg

Riktigt bra!! Är som sagt gjorda för travhästar och är jättekorta (kotskydd) gamascher. Men som du ser så har de läpp och den täcker stor del av kotbenet.

Sista allternativet jag har åt dig ( :D ) är att linda med neoprenedukar och linda hela kotbenet. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 596
Senast: Freazer
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
425
Senast: sweep
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 459
Senast: Wille
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 259
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka