Vilken inställning
Jag har haft 2 riktiga strulpellar i mitt liv trots att jag har rätt mycket skinn på näsan.
Strulpelle 1 = Han var struligt men aldrig elak, den sidan stod jag för. Jag har slagit honom, kastat saker både på honom och ifrån lägenheten på 3e våning när det framkommit vissa saker som kunnat äventyra min föräldraroll. I vår dåvarande umgängeskrets var jag mest känd som rivjärnet eftersom jag vägrade acceptera vissa saker utan bokstavligt exploderade. Vi skulle aldrig ha varit ihop så länge som vi var då vi tog fram varandras värsta sidor.
Strulpelle 2 = Han har aldrig rört mig trots att han har slagit flertal tjejer, många spekulerade att det berodde på att jag var för stark i psyket för att kunna brytas ner. Nånstans visste han att ett slag skulle innebära omedelbar polisanmälan. Verbalt elak kunde han vara i början, men det slutade alltid med att jag åkte hem oavsett våra planer. Jag åkte hem, stängde av telefonen och festade med kompisar. Vid några tillfällen har jag även tvärnitat bilen och bett honom kliva ur eller hålla tyst. Vår förhållande tog slut efter drygt 18 mån, och på omvägar fick jag veta att han fixade inte en tjej som sa ifrån.
Även i min omgivning är jag känd som en envis brud som går min väg om det inte passar