Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Are you talking to me?Åter igen försöker du framställa digsjälv som perfekt o alla andra som korkade.
Are you talking to me?
Kan du utveckla det lite för en annan som inte är bekant med teorin ? Visst google finns, men jag har känsla av att du kan ge ett svar som kan sammanfatta det bättre
Varför jag gör vad?
Jag tror att det kan bero på två orsaker. Eller detta är bara mina teorier iaf.
Dessa strul pellar visar intresse och uppskattning för henne på ett annat sätt. Strulpellar även om dom kan framstå som misslyckade så är dom väl ofta extroverta personer och framstår som självsäkra.
Själv är jag mer introvert och blir tusan blyg bara en söt tjej skulle visa ögonkontakt. Så ja det är väl inte helt konstigt att jag varit singel i 8 år då jag aldrig vågat gå fram till en tjej mer än på fyllan. Vilket jag aldrig är numera.
Men klart man ibland funderar på hur dessa strulpellar kan ha så fina tjejer men inte jag. Men sånt är livet
Den andra orsaken tror jag beror på vilken uppväxt man haft. Om man haft en trygg uppväxt eller inte.
Jag tvivlar på att jag förklarar bättre än Google men ger det en chans
Anknytningsteorin säger att man som bebis och barn lär sig hur man ska hantera (nära) relationer och knyta an till andra människor och att man använder sig av detta anknytningamönster även som vuxen (även om det går att bryta och förändra). Ofta har man som liten några få anknytningspersoner, för dom flesta är det ens föräldrar, och man lär sig då strategier för att få kärlek, uppmärksamhet osv. Här läggs grunden för anknytningen, och man kan då få en trygg eller otrygg anknytning.
När man sedan som vuxen väljer relationer utgår man från det relationsmönster man har med sig från sin barndom. Det man känner igen är tryggt, även om det är destruktivt och väldigt otryggt egentligen.
Det här är väldigt förenklat såklart, och alla kanske inte känner igen sig i det. Men jag som haft en ganska otrygg uppväxt har genom terapi och studier kommit fram till att det inte är en slump att jag hamnar i de relationer jag gör, och har de mönster jag har. Allt är givetvis omedvetet och inte något aktivt val och jag vet att det går att förändra genom att bli medveten och lära sig att bryta mönster.
Jag tror dock att dom första åren i livet har väldigt stor betydelse för hur man senare hanterar nära relationer.
Det finns väldigt bra böcker att läsa i ämnet om man är intresserad.
Ingen strulpelle dras till mig
Om någon vågar sig fram, så får han höra ett sanningens ord. Sen vågar han sig inte fram igen
Det är bara snälla tjejer som råkar ut för div losers
Gör detJag ska föreslå den taktiken för henne nästa gång någon börjar prata med henne.
Jag tror inte det finns några motsättningar i att vara intelligent osv och ha ett otryggt anknytningsmönster.Jag tror att det ligger en hel del i detta. Min kompis har haft en annorlunda uppväxt, dock inte på något sätt otryggt eller våldsamt, övergrepp o s v. Jag vet (om någon, som har växt upp i ett alkoholisthem) att uppväxten präglar hela livet. Men samtidigt är hon oerhört klarsynt och redig, intelligent och kan hjälpa andra, diskutera sin situation på ett bra sätt men sedan dyker en strulpelle upp och allt är bortblåst.
Jag har också en väldigt kass anknytning, det är rena turen att jag föll för min sambo som är en helt normal kille.Jag tvivlar på att jag förklarar bättre än Google men ger det en chans
Anknytningsteorin säger att man som bebis och barn lär sig hur man ska hantera (nära) relationer och knyta an till andra människor och att man använder sig av detta anknytningamönster även som vuxen (även om det går att bryta och förändra). Ofta har man som liten några få anknytningspersoner, för dom flesta är det ens föräldrar, och man lär sig då strategier för att få kärlek, uppmärksamhet osv. Här läggs grunden för anknytningen, och man kan då få en trygg eller otrygg anknytning.
När man sedan som vuxen väljer relationer utgår man från det relationsmönster man har med sig från sin barndom. Det man känner igen är tryggt, även om det är destruktivt och väldigt otryggt egentligen.
Det här är väldigt förenklat såklart, och alla kanske inte känner igen sig i det. Men jag som haft en ganska otrygg uppväxt har genom terapi och studier kommit fram till att det inte är en slump att jag hamnar i de relationer jag gör, och har de mönster jag har. Allt är givetvis omedvetet och inte något aktivt val och jag vet att det går att förändra genom att bli medveten och lära sig att bryta mönster.
Jag tror dock att dom första åren i livet har väldigt stor betydelse för hur man senare hanterar nära relationer.
Det finns väldigt bra böcker att läsa i ämnet om man är intresserad.
Måste man vara elak för att inte råka ut för div losers eller va?Det är bara snälla tjejer som råkar ut för div losers
Måste man vara elak för att inte råka ut för div losers eller va?
Om det skulle vara så, är det inte logiskt för fem öre...Det innebär också att alla elaka killar är de vettiga. De snälla är det nått fel på.
Haha nej men det är ju lampans logik om man vänder på detOm det skulle vara så, är det inte logiskt för fem öre...
Det är sant förstås.Haha nej men det är ju lampans logik om man vänder på det
Har man "tur" vågar ingen ta kontakt och då är ju problemet absolut löst. Men man får leva själv
Det är sant förstås.
Det är både positivt och negativt att leva själv, tror nog jag hellre väljer en med lite strul än en med mycket strul än att leva själv, hahaha.
Ja, det tror jag också att ingen är strulfri. Jag är långt ifrån perfekt, hahaha, men å andra sidan även solen har sina fläckar så varför inte?Jag tror att alla människor har lite strul i sig. Men så länge man har disciplinen att hålla det till lite och inte låta strulet växa så är det lugnt. Finns olika grader i helvetet. Jag kan iallafall inte påstå att jag är perfekt men jag håller efter mig själv. Men gubbe är inte gud han själv heller men det är samma sak där.
Hittar man personer med mycket strul kanske man letar på fel ställe?
Ja, det tror jag också att ingen är strulfri. Jag är långt ifrån perfekt, hahaha, men å andra sidan även solen har sina fläckar så varför inte?
Jag tror det gäller att hitta den där balansgången med lite strul.