strömsholm.

M

miiah

funderar på arbetsryttarutbildningen på strömsholm-den som är 15v-9v på skolan och 6v. praktik.
har lite små planer på att gå den till hösten-den som startar i okt.

någon som gått den?
planerar att gå?
känner någon som gått/ska gå?
vet mera info än det som står på hemsidan?

har länge drömt om att få jobba med galopphästar ( känna vinden i håret:D - a givetvis under hjälmen;) )
tänkte att det verkar vara en väldigt basic utbildning-alltså tar allt från början!

tänkte att jag ska hitta nån stans att praktisera lite innan oxå-få känna på hur det är i ett galoppstall:)

Sv: strömsholm.

Jag gick på strömsholm 2004. Det var jätte roligt!!!!!! *rekomenderar*

Man fick lära sig grunder och prova på en massa roliga bra saker. Åkte till Täby varje tisdag (nästan).
Man red 2 gånger per dag förmiddag samt eftermiddag sen så hade man teori efter lunch.

Åkte på studiebesök på olika platser och man fick även lära sig att slå på tappskor.

En mycket rolig och lärorik kurs!!!!
Man träffa människor med samma intresse Galopp!!!! :bump:
Hade gärna velat gå om denna kursen om det fanns möjlighet. :bow:

gå in på www.galoppsport.se
Under "Sök sportinfo" hittar du olika tränare samt hästar. Du kan ju söka på där du bor ?

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 733
Senast: Lavinia
·
Kropp & Själ Jag ska precis kliva in i vuxenvärlden och mitt liv är redan helt förstört. Jag har inte klarat skolan då jag har grav social ångest...
Svar
9
· Visningar
1 336
Senast: Vinur
·
Hundavel & Ras Hej! Jag planerar att skaffa valp framåt våren/sommaren 2021 men har en hel del beslutsångest och känner att jag behöver hjälp från er...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
8 814
Senast: Red_Chili
·
Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 946
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar