Sv: strö...

Jag strör med halm, och det köper jag och en tjej i stallet gemensamt av en bonde.

Sedan strör jag med spån under, det köper jag på granngården.
Det går dock inte åt så mkt...
 
Sv: strö...

Jag köper halm från en bonde ca 1,5-2 mil bort. Han kör hem 200 balar till oss på hösten (räcker bra till 2 hästar den tiden de står inne vintertid) betalar 7:-/bal och någon hundralapp för transport hem. Fin halm !
 
Sv: strö...

spån. köper på lite olika ställen. men flyttar i augusti och där e de torv som gäller. fast hon pratade om att köpa in spånblandad torv. men hur som helst behöver inte jag bekymra mig. jag bara betalar och lägger in vid behov=)
 
Sv: strö...

nu har vi spån vet ej vad det kommer att bli till vintern då jag skall flytta hästen o stallet är inte klart än... får se vad den stallägaren vill ha då... vet att de hade halm under förra vintern...

köper spån från ett liknande granngården
 
Sv: strö...

Spån & halm. Spånet köper jag i en hästaffär i närheten, och halmen får jag av min granne. :)
 
Sv: strö...

Jag köper spån:) av Wisswood är helnöjd, det smular inte sönder o där är bra med mängden i balarna.
 
Sv: strö...

Spån. Hämtar det gratis från ett ställe.
Min pappa är delägare i "sågen" så då blir det ju nästan gratis :D
 
Sv: strö...

Vi har sågspån, förutom när spånen som ligger under 3 väggar o tak fryser till en hård klump på vintern. Då hämtar vi kutterspån i säckar hos min kusin som har sågverk. Vi betalar väl kanske 50 kr/ kubik ungefär...

Hu, det måste bli svindyrt att köpa spån i balar. Det går ju åt hur mycket som helst!
 
Sv: strö...

Eh.. Jag har halm . Det är gårdsägarna som köper det, men var det vet ja inte.;)
 
Sv: strö...

Mina står på en bädd av torv och jag strör växelvis med torv och spån. Köper av min lokala foderbutik.

Immer
 

Liknande trådar

Hästvård Hej Har en ponny med strikt boxvila i minst 3 veckor till på grund av skada. Vi får inte strö med halm kan jag säga nu, hon står på...
Svar
3
· Visningar
408
Senast: Elo
·
Foder & Strö Jag ska flytta min häst till stall och själv köpa in strö efter att ha haft honom på lösdrift där strö ingick. Jag har således aldrig...
2
Svar
26
· Visningar
2 840
Senast: warg
·
Hästmänniskan Priser på strö och foder har ökat kraftigt, stallhyror stiger pga detta. Massor av hästar till salu, verkar vara svårsålt. Massor av...
2
Svar
21
· Visningar
2 448
Senast: Ainon
·
Hästvård Behandlar hästen med TENS i rehabsyfte, hyr just nu en i 3 veckor, de rekommenderar att köpa en själv, jag googlar och blir inte klok...
Svar
0
· Visningar
314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp