Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har hört att man kan få 60 straff för farlig ridning t om?
I TR står 25 straff.
Nu har jag läst på lite i det internationella reglementet , dom har iallafall vett att ha sitt ute på nätet :smirk:
Utesluten vid fjärde vägringen iallafall...
Där står oxå att man måste hoppa av hästen och gå när man blivit utesluten , hur jäkla kul är det om man befinner sig 4km ifrån starten??? konstig jäkla regel....
I vinslöv SM 99 fick MM 60 straff för olämpligt uppträdande mot hästen då hon red med en blödande nos.
Så man kan bli tilldömd 60 straff för olämpligt uppträdande och det gäller faktiskt oxå om man voltar in i mål eller travar eller skrittar för att komma närmare tiden.
Det var en ryttare på häst som voltade precis innan mål på lagSM...
Men om den har 2 olydnader på samma hinder, 20+40 och sen en till olydnad på ett annat hinder, alltså 20 till + farligridning (?) 25 straff.
Det borde resultera i 105 straffpoäng
Hittade ett resultat där ekipaget har 108 straff i terrängen, men då är dock tidsfelen inräknade
Japp
därav min fråga...
Fast det är tydligen så att de trodde att man blev utesluten på femte stoppet...
Egentligen inte så konstigt med tanke på hur många gånger de ändrat fram och tillbaka på det. det var inte jättelängesen det var 5 stopp
Men det kan i alla fall gå t.ex grovt olämpligt uppträdande 60 straff + 2 stopp olika hinder = 100 straff
eller två stopp samma hinder 60 straff + ett stopp till 20 straff + osportsligt uppträdande 20 straff = 100 straff
Fast jag tror nog att för det mesta när det blir 100 har man glömt att utesluta ekipaget efter list-kollen
Grovt olämpligt SKA innebära uteslutning men olämpligt var dömt i ena fallet.
se tidigare inlägg 26
Förövrigt kan jag viska om att det är FLERA som sagt till mej att de VET att det är vid 5:e stoppet som gäller.
Hur menar du då? Enligt TR är det ju 4:e så du menar alltså att det är många aktiva som TROR att det är 5?
Japp det menar jag. Efter denna diskussionen här på Buke ()
så har jag fått mail och telefonsamtal.
Några har påstått att det är 5:e stoppet som gäller. (Dvs gamla regler!)
Jaha är det NÅGON som har det nyaste TR kanske?? För det skiljer sig lite mellan det internationella och det nationella på vissa punkter.
Precis som Murray har jag 2006. Det är gamla regler som spökar.
Att enskilda ryttare har fel är en sak men när andra som man "tror" dvs de borde vara insatta inte vet så undrar jag iallafall.
Men vi har TR på klubben så jag kan lätt komma åt ett om nöden kräver men eftersom mitt eminenta buke forum finns känns det inte som en nödvändighet så ofta!