straff i terrängen

Sv: straff i terrängen

Hur mycket starff e de man får när man lägger volt/travar in i mål? blir de uteslutning?

I TR står 25 straff.

Nu har jag läst på lite i det internationella reglementet , dom har iallafall vett att ha sitt ute på nätet :smirk:

Utesluten vid fjärde vägringen iallafall...

Där står oxå att man måste hoppa av hästen och gå när man blivit utesluten , hur jäkla kul är det om man befinner sig 4km ifrån starten??? konstig jäkla regel....

I vinslöv SM 99 fick MM 60 straff för olämpligt uppträdande mot hästen då hon red med en blödande nos.

Så man kan bli tilldömd 60 straff för olämpligt uppträdande och det gäller faktiskt oxå om man voltar in i mål eller travar eller skrittar för att komma närmare tiden.

Nu har jag läst på lite i det internationella reglementet , dom har iallafall vett att ha sitt ute på nätet :smirk:

Utesluten vid fjärde vägringen iallafall...

Där står oxå att man måste hoppa av hästen och gå när man blivit utesluten , hur jäkla kul är det om man befinner sig 4km ifrån starten??? konstig jäkla regel....

I vinslöv SM 99 fick MM 60 straff för olämpligt uppträdande mot hästen då hon red med en blödande nos.

Så man kan bli tilldömd 60 straff för olämpligt uppträdande och det gäller faktiskt oxå om man voltar in i mål eller travar eller skrittar för att komma närmare tiden.

Hrm minns Vinslöv väl. Både den nosen och en annan ryttare som var "vansinnig" för hon fick utspringning. :angel:

Olämpligt uppträdande mot hästen kan ge 60 straff helt rätt även enl TR. (Dock är farlig ridning och olämpligt uppträdande inte samma sak)
Olämpligt uppträdande kan också ge 20 straff om det är mot funktionär, medtvälande el dyl.

Om du fortsätter trots att du är utesluten kan det ge böter eller avstängning.

Ang hur man tar sej från banan så var vi MÅNGA som led med SB när hon skrittade när det vräkte ner/åskade/stormade efter att hon vägrat ut sej längst bort på banan. Fast jag tror ingen hade sagt något om hon travat.. men hon vågade väl inte...

Fast i 1* och högre spelar det ju ingen roll om du rider för fort. Där har ju volterna ingen betydelse...
Det var en ryttare på häst som voltade precis innan mål på lagSM...

Det var en ryttare på häst som voltade precis innan mål på lagSM...

*KL* Hörde talas om detta. 2 volter i backen direkt EFTER björkspetsen på väg mot sista hindret. :smirk: Kunde människan isf nu inte gjort det före björkspetsen (direkt efter ekan som flera andra gjorde) så hade det inte sett så "uttänkt" ut (som det faktiskt inte får göra) :crazy:

Men om den har 2 olydnader på samma hinder, 20+40 och sen en till olydnad på ett annat hinder, alltså 20 till + farligridning (?) 25 straff.
Det borde resultera i 105 straffpoäng :confused:

Hittade ett resultat där ekipaget har 108 straff i terrängen, men då är dock tidsfelen inräknade

Men om den har 2 olydnader på samma hinder, 20+40 och sen en till olydnad på ett annat hinder, alltså 20 till + farligridning (?) 25 straff.
Det borde resultera i 105 straffpoäng :confused:

Hittade ett resultat där ekipaget har 108 straff i terrängen, men då är dock tidsfelen inräknade

Japp :idea:

därav min fråga...

Fast det är tydligen så att de trodde att man blev utesluten på femte stoppet...

Japp :idea:

därav min fråga...

Fast det är tydligen så att de trodde att man blev utesluten på femte stoppet...

Egentligen inte så konstigt med tanke på hur många gånger de ändrat fram och tillbaka på det.:angel: det var inte jättelängesen det var 5 stopp
Men det kan i alla fall gå t.ex grovt olämpligt uppträdande 60 straff + 2 stopp olika hinder = 100 straff
eller två stopp samma hinder 60 straff + ett stopp till 20 straff + osportsligt uppträdande 20 straff = 100 straff
Fast jag tror nog att för det mesta när det blir 100 har man glömt att utesluta ekipaget efter list-kollen ;)

Egentligen inte så konstigt med tanke på hur många gånger de ändrat fram och tillbaka på det.:angel: det var inte jättelängesen det var 5 stopp
Men det kan i alla fall gå t.ex grovt olämpligt uppträdande 60 straff + 2 stopp olika hinder = 100 straff
eller två stopp samma hinder 60 straff + ett stopp till 20 straff + osportsligt uppträdande 20 straff = 100 straff
Fast jag tror nog att för det mesta när det blir 100 har man glömt att utesluta ekipaget efter list-kollen ;)

Grovt olämpligt SKA innebära uteslutning men olämpligt var dömt i ena fallet.
se tidigare inlägg 26

Förövrigt kan jag viska om att det är FLERA som sagt till mej att de VET att det är vid 5:e stoppet som gäller.

Grovt olämpligt SKA innebära uteslutning men olämpligt var dömt i ena fallet.
se tidigare inlägg 26

Förövrigt kan jag viska om att det är FLERA som sagt till mej att de VET att det är vid 5:e stoppet som gäller.

Hur menar du då? Enligt TR är det ju 4:e så du menar alltså att det är många aktiva som TROR att det är 5?

Hur menar du då? Enligt TR är det ju 4:e så du menar alltså att det är många aktiva som TROR att det är 5?

Japp det menar jag. :eek: Efter denna diskussionen här på Buke (:angel:)
så har jag fått mail och telefonsamtal.
Några har påstått att det är 5:e stoppet som gäller. (Dvs gamla regler!)

Japp det menar jag. :eek: Efter denna diskussionen här på Buke (:angel:)
så har jag fått mail och telefonsamtal.
Några har påstått att det är 5:e stoppet som gäller. (Dvs gamla regler!)

Jaha är det NÅGON som har det nyaste TR kanske?? För det skiljer sig lite mellan det internationella och det nationella på vissa punkter.

Jag har TR från 2006 och om det inte är några ändringar står det såhär i mom. 470: "Ekipaget utesluts vidare vid tredje olydnaden på ett hinder eller för sammanlagt fyra olydnader under Fas D."

Jaha är det NÅGON som har det nyaste TR kanske?? För det skiljer sig lite mellan det internationella och det nationella på vissa punkter.

Precis som Murray har jag 2006. Det är gamla regler som spökar.

Att enskilda ryttare har fel är en sak men när andra som man "tror" dvs de borde vara insatta inte vet så undrar jag iallafall.:crazy:

Precis som Murray har jag 2006. Det är gamla regler som spökar.

Att enskilda ryttare har fel är en sak men när andra som man "tror" dvs de borde vara insatta inte vet så undrar jag iallafall.:crazy:

Fast läser man här så förstår man att det är ytterst FÅ människor som äger ett eget TR....jag är inkluderad!:D

Men vi har TR på klubben så jag kan lätt komma åt ett om nöden kräver men eftersom mitt eminenta buke forum finns känns det inte som en nödvändighet så ofta!:devil:

Men vi har TR på klubben så jag kan lätt komma åt ett om nöden kräver men eftersom mitt eminenta buke forum finns känns det inte som en nödvändighet så ofta!:devil:

Precis. Har ju ett eget men då måste man leta upp det. Varför det när man har er? :idea:

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 434
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 875
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar