straff i terrängen

I

Idasagare

Jag trodde jag kunde en del om fälttävlan men så är det uppenbarligen inte. :crazy: eller så har jag bara tillfällig alzheimer. :idea:

Hur får man 100 straff eller mer på hinder i terrängen på en nat tävling?

Sv: straff i terrängen

Fast farlig ridning ska ge 25 straff, så så kan det inte heller vara.

Idasagare, vi funderade också på det...man borde vara utesluten isf.

Kanske har fel, men får man inte ha 4 stopp totalt??
I så fall kan man ju kanske fått först två stopp på samma hinder =60
och sen på två olika = 20+20 o.s.v

Jo man får väl ha 4 stopp totalt för man är väl inte ute efter det? jag kommer inte ihåg faktiskt.

Nä man blir utesluten vid det fjärde stoppet så att få 100 staff är nästan omöjligt

Fast farlig ridning ska ge 25 straff, så så kan det inte heller vara.

Idasagare, vi funderade också på det...man borde vara utesluten isf.

Noterar att det handlar om 2 stycken. Frågan är vem som ansvarar för att vederbörande startar hoppningen. När det gäller 5 ner i hoppningen så är det ryttarens ansvar att inte starta terrängen. (Enl ÖD.)

Borde det inte vara så även i terrängen?

Stopp och tidsfel? kan det bli 100 straff? Om man har många stopp och tagit god tid på sig att komma i mål borde det väll bli en hel det straff för tiden?

Fast jag tror tidsfelen var pålagda utöver de 100 straffen. De brukar stå i varsin kolumn.

Stopp och tidsfel? kan det bli 100 straff? Om man har många stopp och tagit god tid på sig att komma i mål borde det väll bli en hel det straff för tiden?

Absolut men det är INTE med tidsfel. Tidsfelen står för sej.

Men ring någon ÖD och fråga, du känner väl en del :)

Men ring någon ÖD och fråga, du känner väl en del :)

Japp.. jag frågade precis. Det går inte att få 100 straff..
Det är ryttarens ansvar MEN självklart ska resultatet tittas igenom även av arr och ÖD.

Inte så förvånad. ÖD på tävlingsplatsen svarade mej att man får inte fråga hinderdomaren om man klarat hindret eller ej. (flaggpåridning). I kompendiet för ft står att de är skyldiga att svara. :crazy:

Förr var det så att man kunde få 60 straff för olämpligt uppträdande på banan (tex svordomar).
Det + 2 stopp på olika hinder??

Fast det verkar långsökt.

OK så då får man ha bara 3 stopp på hela banan= max 80 straff.

För om man får ha 4 stopp så kan man ju få max 120 straff (60+60)

Konstigt jag var nästan hundra på att man sänkte från fem till fyra stopp.:confused:

på fjärde stoppet blir man utsl. om det är på olika hinder.
men på samma hinder blir man utl. på tredje stoppet.
- så har jag fått lära mig att det är:)

Japp.. jag frågade precis. Det går inte att få 100 straff..
Det är ryttarens ansvar MEN självklart ska resultatet tittas igenom även av arr och ÖD.

Inte så förvånad. ÖD på tävlingsplatsen svarade mej att man får inte fråga hinderdomaren om man klarat hindret eller ej. (flaggpåridning). I kompendiet för ft står att de är skyldiga att svara. :crazy:

Dessutom ska de väl skrika "ett stopp, två stopp" osv..? Det borde de ju göra även om ryttaren har ridit över/förbi hindret så man har möjlighet att rida tillbaka & göra om det. Man tar ju hellre det som ett stopp än utesluten..

Dessutom ska de väl skrika "ett stopp, två stopp" osv..? Det borde de ju göra även om ryttaren har ridit över/förbi hindret så man har möjlighet att rida tillbaka & göra om det. Man tar ju hellre det som ett stopp än utesluten..

Jo..
och enligt den jag pratade med så ska man sitta så man ser hästen framifrån eller bredvid hindret så man kan ha kontakt med ryttaren och så ser man vad som händer. (Man kan alltså inte sitta så man ser hästen bakifrån..)

Intressant detta. När man pratar med ÖD och en rel känd ryttare som säger tvärtemot vad som står i Ft.komp och TR. :crazy:

En annan sak som är intressant är att flera såg Tildas hopp. MÅNGA var helt säkra på vad de såg. :D
Däremot skiljde sej det markant vad som sågs. :eek:
På filmen ser vi att vi borde lämnat in protest(nu valde jag att ödmjukt fråga ). Fast sen hade det förmodligen inte spelat någon roll eftersom video inte räknas som bevis. Och i det fallet var ÖD sååå helt, säker fast hon hade fel. :devil:

Liknande trådar

Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har fått reda på att förundersökningen inte dras vidare och att åklagaren inte väcker åtal. Jag känner mig så oerhört sviken...
2
Svar
24
· Visningar
2 434
Senast: Raderad medlem 142658
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 110
Senast: zarmino
·
Kropp & Själ Jag är ny linsanvändare och har bara använt linser i några månader. När jag provade ut linserna hos optiker så var det typ bara en sort...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
2 875
Senast: Flavor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar