Sträckning i lastbilen? Frambenen på krubban

sosiii

Trådstartare
Hej
Idag transporterade vi vår ponny i lastbil för första gången. Lastningen hemma gick bra och till en början även att köra. Men efter ett tag får hon panik, stegrar och kommer upp med frambenen på foderbordet framför. Vi rusar in, hon får ner det ena men inte det andra. Alltså står med ett framben på marken och ett rakt upp på krubban. Hon får ned det efter ett tag och går lugnt ut.
Är nu rädd att hon sträckt sig. Hon är idag inte halt i trav eller skritt. Vad ska man göra? Någon med erfarenhet av sträckning?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 769
Senast: Jamtland
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)...
9 10 11
Svar
216
· Visningar
22 270
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 425
Senast: mackan
·
Hästvård Hej, funderar över det här med hälta och ryggproblem, kan/brukar ryggproblem uppstå pga hälta eller är det tvärtom ? Alltså att hälta...
Svar
12
· Visningar
2 323
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama