stort övertramp

J

juhanna

Vad menas med stort övertramp? Är det positivt lr negativt? Senast jag red dressyrprogram stod det just stort övertramp på fri skritt och jag fick en sjua på bedömningen. Då borde det vara bra... Eller? :confused:

Sv: stort övertramp

japp i fri skritt och ökad skritt är ett stort övertramp önskvärt.
det innebär att hästen sätter bakhovarna framför framhovarnas spår när den skrittar

jo, jag hade en vag aning om att det hade med det att göra. tack så mkt för svaret :)

Det är en av de svåraste sakerna att träna upp. Så var glad över att din häst har det naturligt!!
Jag fick i princip alödrig fram min ponny i ökade skritten, så jag låg 5-6 på alla tävlingar.
Inte så kul eftersom att det är svårt att förbättra!

juhanna skrev:
Vad menas med stort övertramp? Är det positivt lr negativt? Senast jag red dressyrprogram stod det just stort övertramp på fri skritt och jag fick en sjua på bedömningen. Då borde det vara bra... Eller? :confused:

Det beror på hur stort övertrampet är, ett för stort övertramp är inte önskvärt eftersom det ofta är svårt att samla en sådan häst.

Liknande trådar

Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 143
Senast: monster1
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 416
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 632
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 121
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar