Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag har inte bestämt mig riktigt för vad jag tycker än, såg alla avsnitt på ett dygn.Någon mer som sett serien?Vad tyckte ni? Tankar? Analyser?
Jag fulgrät nästan igenom scenen med begravningen, när Maja bryter ihop i häktet och "Rosa himmel" spelas. Så sorgligt
Jag har inte bestämt mig riktigt för vad jag tycker än, såg alla avsnitt på ett dygn.
Tyckte dock första avsnittet var sådär, mannen vägrade se vidare, men jag fastnade ändå. Blev förbannad på Majas föräldrar mest hela tiden...
Allt som allt lämnade den avtryck på något vis.
Fulgrät när hon bryter ihop i plitens armar, kunde verkligen känna hennes panik där. Otroligt bra jobbat av skådespelerskan.
Jag älskade boken men älskade serien ännu mer. Jag tycker som @Pontevecchio att den belyser så många så viktiga saker som det inte pratas om tillnärmelsevis lika mycket som det borde.
Jag tyckte den var riktigt bra, och gjorde boken rättvisa. Fina skådespelarinsatser och bra uppbyggt.Någon mer som sett serien?Vad tyckte ni? Tankar? Analyser?
Jag fulgrät nästan igenom scenen med begravningen, när Maja bryter ihop i häktet och "Rosa himmel" spelas. Så sorgligt
Jag hade mixade känslor. Har inte läst boken, kanske är det anledningen till vissa av mina funderingar.
* Det var en upplösning som gjorde skillnad. Jag kan vara positiv till det, samtidigt som jag också tycker att det var lite ... tja, billigt? Lite som att nu behöver du titta här för serien bygger bara på revelation i sista avsnittet.
* Jag hade gärna sett att hon visade mer reflektion över sitt förhållande med Sebastian när hon börjar få distans till händelserna. Det är rätt mycket om hur hon försöker skydda hans anseende i början, men sedan "försvinner" han. Vilket jag kände var lite märkligt med tanke på att det ju ändå är hans fel att hon sitter där hon sitter. Emotionellt vakuum, typ?
* Fanns det någon särskild anledning till att det här behövde vara ytterligare en serie om löjligt rika människor? Visst skulle det kunna handla om privilegier etcetera, men jag tycker bara vi ser serie efter serie där folk råkar tillhöra någon slags ekonomisk elit (vilket gör dem till lite av empty shells).
* Hennes föräldrar var ju fullständiga empty shells genom hela serien.
* Kände att serien var lite rumphuggen.
* Kände även att vissa replikskiften blev lite väl töntiga.
Det var precis det jag sa när jag hade tittat klart också! Jag önskar att vi hade fått se något sådant här på min högstadieskola, där en del av människorna tyvärr påminde en del om de man ser i Störst av allt.Håller helt med! Tycker den borde visas i varje högstadium och gymnasieskola och sedan diskutera igenom allt problematiskt som serien belyser. Kanske blir lite mycket skärmtimmar på lektionstid bara![]()
Det här störde min sambo också, och det är en bra poäng. Jag hade inget bra att komma med då heller, men jag antar att det har lite att göra med att vi ofta fokuserar på ytterligheterna för att göra något intressant. Det är nog många som aldrig fått uppleva, men är väldigt nyfikna på, sådana här människors världar. Jag tycker också att det gjorde hela boken/serien starkare, att den liksom porträtterade att till synes "perfekta" människor med "perfekta" liv också kan ha enorma problem men alla låtsas om att det inte är så.* Fanns det någon särskild anledning till att det här behövde vara ytterligare en serie om löjligt rika människor? Visst skulle det kunna handla om privilegier etcetera, men jag tycker bara vi ser serie efter serie där folk råkar tillhöra någon slags ekonomisk elit (vilket gör dem till lite av empty shells).
Oj, det tänkte jag inte på! Jag skulle just rätta dig, men sedan funderade jag ett varv till och inser att det nog är som du säger ändå. Vilken miss! Minns inte vad det stod i boken, om hennes födelsedatum ens angavs där, men det är ju helt klart en miss från tv-produktionsteamet i alla fall.Jag tycker serien var bra. Dock stör jag mig på en sak, men det kanske bara är jag som har missuppfattat tidpunkterna?
1: Maja har sommarlov och följer med Sebastian till pappans jättebåt i några veckor. På båten pratar hon med Sebastians pappa om att dom snart ska börja sista läsåret på gymnasiet, d v s Maja måste vara inne på sitt 18:e år.
2: När Maja häktas, så säger dom att det var 3 veckor sedan Maja fyllde 18, så hon kommer att straffas som en vuxen.
3: Majas födelsedatum var 2000-05-06.
Började Maja i skolan ett år tidigare än normalt? Jag har hakat upp mig på detta, så nu vill jag ha ett svar.![]()
Jag tycker serien var bra. Dock stör jag mig på en sak, men det kanske bara är jag som har missuppfattat tidpunkterna?
1: Maja har sommarlov och följer med Sebastian till pappans jättebåt i några veckor. På båten pratar hon med Sebastians pappa om att dom snart ska börja sista läsåret på gymnasiet, d v s Maja måste vara inne på sitt 18:e år.
2: När Maja häktas, så säger dom att det var 3 veckor sedan Maja fyllde 18, så hon kommer att straffas som en vuxen.
3: Majas födelsedatum var 2000-05-06.
Började Maja i skolan ett år tidigare än normalt? Jag har hakat upp mig på detta, så nu vill jag ha ett svar.![]()
Jag försökte, men Ingen pratar ju sådär. Det är så stolpigt! Det känns som teater, som nästan all svensk film. Särskilt tydligt när det ska vara ungdomar och känslor.