Storlek på shettisåring

Trissa

Trådstartare
Gjorde en högst ovetenskaplig mätning på åringen häromdan, och fick det till 95 cm. Vad brukar dom ligga på när de är runt året? Kan man av det se varthän det barkar som vuxna?

Sv: Storlek på shettisåring

De brukar oftast inte växa sådär jättemycket till efter ett års ålder, är min erfarenhet i alla fall. Dvs ingen risk att du får en övervuxen...

En kompis ponny blev unghingstchampion på utställning som ettåring. Tvååringens ägare protesterade och krävde kontrollmätning av honom eftersom han såg stor ut (deras ponny hade också haft en poäng mer, men i konkurrens med varandra vann ändå denna). Han mättes och konstaterades vara precis 102 som de FÅR vara som ettåringar (om jag minns rätt) och fick alltså behålla championatet. Han är numera slutmätt som 107 cm.

Äsch, jag som vill ha en stor en! ;) Men det är klart, med lite muskler här och där blir det väl några centimeter till.... Bägge föräldrarna är rätt rejäla, så jag hoppas på runt maxgränsen eller lite över kanske till och med.

Så stor kommer den inte att bli i allafall kan jag säge kanske runt metern om du har tur....

Jag skulle tro attt min shettis låg runt samma höjd som din vid ett års ålder, nu har hon dock växt om mamman på höjden(2år nu) men är mkt kortare o smäckrare än henne. Jag vet inte exakt hur hög hon är men jag hoppas hon slutar växa på höjden nu och breddar på sig istället :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 818
Senast: Lavinia
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 297
Senast: malumbub
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 566
Senast: anna_panna
·
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 605
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka