Storlek på halsband

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Klara J
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 963
K

Klara J

Tänkte beställa ett halsband, men är osäker på vilken storlek. Om det står att storleken är exempelvis 30 cm, är det då det minsta måttet (innersta hålet) eller är det det största? Eller hela halsbandets längd oavsett hål? Någon som har koll?

Tack
/Klara

Sv: Storlek på halsband

Oftas bruka det stå tex 30-40 och då är det minsa och största hålet.

Annar när jag har köpt och det ståt bara 30, bruka det ha varit i mitten.

I vanliga fall så mäts från största storleken om inget annat nämns.

Hööks mäter från mittersta hålet.

Tack för svaren, verkar ju dock lite osäkert så jag mailade sidan och frågade vad som gäller i deras fall.
Blir ju ganska stor skillnad beroende på varifrån de mäter och eftersom jag har en valp som växer mycket vill jag gärna ha ett som hon kan växa i men som ändå inte är för stor nu.

Liknande trådar

H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 516
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 285
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 987
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 910
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka