Storlek på halsband till valp

melvin

Trådstartare
Hej! Jag ska förmodligen hämta hem min första hund denna veckan, en labradorhanne på tretton veckor. Och bland alla de praktiska funderingar jag har så dök det här med halsband upp, hur långt halsband kan man behöva köpa?

Sv: Storlek på halsband till valp

Jag har ingen aning om hur stort halsband en labradorvalp kan tänkas behöva, kanske du kan få snabbt svar från uppfödaren?
Vad jag däremot kan tipsa om är att köpa ett halsband som går att ändra längd på lätt.
Typ sånt här:
valpehalsballe.jpg

Även om halsbandet passar perfekt när du hämtar valpen, så kommer du annars behöva köpa nytt halsband om någon enstaka vecka. De växer så jääkla fort de där små fyrbeningarna :D

Sv: Storlek på halsband till valp

Hej.
när jag hämtade hem min lill rottis i sommras hade jag ett halsband på ca 30-40 cm tror jag att det var och det passade i 4veckor. =9 dom växer som ogäs dom små.

Liknande trådar

Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 204
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Konstig rubrik kanske, men.... Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 140
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka