STORA westerhästar

MrsScabtree

Trådstartare
Ja, finns dom? Jag håller för närvarande på att lära min pokvän rida och han tycker det är skitkul Så småningom kan han tänka sig att köra lite enkel western utöver att rida ut i skogen..Saken är den att han är 190 lång med låånga ben och det kralliga stoet han får rida på nu som ändå är 160 maffiga cm ser ut som en liten ponny på honom. Quarterhästar blir ju sällan äver 160 cm, likväl som appaloosor osv..Vad finns det för rasalternativ till en långben?
Han ska ju kunna använda skänklarna också ;)

Sv: STORA westerhästar

jag hade en gång en pleasureavlad quarter på 165.. vet även en paint som ligger runt 165-170 som rids av en man som är över två meter.. ^^ ekipaget ser alldeles perfekt ut på banan.. men det ser lite roligt ut när ryttaren står jämte, denna gigant till paint ser ut som en ponny då :D

190 cm ær inget problem. Finns många ryttare som ær det!!!!:devil:

Min 4 årige Quarter som har pleasure stam ligger nu på 158cm. pleasure hästarna är oftast lite större i mankhöjd än de övriga quarterna......känner även en som är 170 cm.

Vad trevligt. Pleasure..det är väl då man vill ha markbundna "bekväma" hästar att rida på och man rider typ...dressyr?:confused:

Är quarter enda alternativet? Min sötnos är 158 cm i mankhöjd. Var ett av kraven jag hade när jag letade häst, att den skulle vara lite högre.

det bästa är väl att hitta en quarter som ligger på 160 el mer men som är mkt mkt grov. Jag red många såna hästar i CA;USA då vi använde dom till unghästarna på galoppen. Stora lugna stabila.trygga för dessa små kaxiga åringar.Så dom finns men dom syns inte så mkt här.

Är quarter enda alternativet? Min sötnos är 158 cm i mankhöjd. Var ett av kraven jag hade när jag letade häst, att den skulle vara lite högre.

å jag som inte tycker mina pållar är så "stora" trots att de ligger runt 170 :o

jag har 2st halvblod, när jag köpte dem var de nervösa och skvättiga, nu går de galant på presenningar, släpar bildäck, går på broar med mera. att det inte går 100% på tävlingar har med orutin att göra ;)

måste man ha en quarter.. de e ju så dyra...:angel:

Ska inte nämna några namn, men jag vet en riktigt duktig tjej som rider en riktigt duktig häst som är en Shirehäst på en mankhöjd över 2 meter! :D De tävlar inom de flesta (rid)grenar tror jag...

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Unghästfasoner?